VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#90287
Na tento čtvrtek je zadání jednoduché, ale nepočítejte s tím, že vlastní let vám \"dáme zadarmo\"

Obrázek

COD 24 NOV 2011 bude zaměřen na théma - HOLDING, ANEB VYČKÁVÁNÍ

Jedná se o již 100x omílané téma, takže jen ve zkratce:

1) Nastudovat náš wiki dokument, původně z pera DC

2) Případně ještě kouknout na něco podobného na webu CSAV

3) Vytisknout všechny IFR mapy letiště, kam poletíte

4) No a pro jistotu zopakovat klasiku, tedy VOR, NDB a DME.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nováčci mohou očekávat ultra-easy instrukce jako vyčkávání na VORu definované ATC s přímým vstupem, středně pokročilí nechť se připraví na \"hold as published\" pokud možno s ne-direct entry, no a staří mazáci si zaholdují na NDBčku, na radiálu tak, že hold bude omezen DME, apod - každý si příjde na své.

Co poletíte není nijak omezeno, prakticky stačí jakýkoliv přílet na libovolné IFR letiště v ČR, protože holdovat se dá všude :cool: Na odletu raději moc holdovat nebudeme.

Dotazy k metodice holdování do školy pilotů, dotazy k eventu sem. Ve štvrtek všichni berte o 3 tuny paliva navíc :-)

PB
#90356
Tak udržení se na holding-side se cení, to je hlavní :-)

Ve zkratce, co jsem si stíhal psát:

Hold1 na VLM, 360 inb, left patterns, 1 minute: HLX004, TVS1568 a EZY154, všichni cca dobře, tu přesnost nemám zas moc jak ohlídat, ale motali se na správné straně od čtverečku VLM.

Hold2 LOMKI inb 270, left, 1 min: CSA8T v pořádku

Hold3: LOMKI as published, D278 +- dobře

Hold4 BNO rad 090, inb track 270 between 2 and 4NM DME BNO, left hand: CSA4016 podle mě absolutně nepobral, točil se kdesi západně od BNO a ještě low fuel - to asi nebyla IFR rezerva + palivo na divert, co? :P

Hold5 VLM rad 180 inb track 360 between 4 and 6NM DME BNO, left hand: CSA6KE bezvadně, AFL067 taky pěkně (ale pokud vím, tak jsem ho poslal na STAR ještě před doletěním prvního holdu, za což se omlouvám), N598MT se nechal nachytat na složitost manévrování blízko VORu a přeletěl VLM až na sever, ale potom se srovnal a točil to již dobře

Pokud ještě někdo někde holdoval a zapomněl jsem ho napsat tak se omlouvám. Celkově to bylo dost na úrovni a snad se ani kolegové na ARR/DIR/TWR nenudili :-)

Příště zase něco pěkného vymyslíme.

PB
#90380
[quote="radbrad4"][quote="George_L"]Já věděl, že to bude "zajímavé". Raději no comment ;)[/quote]

Tak ale alespoň jsi přistál napoprvé! :-)[/quote]

To jo, ale docela jsem s tím praštil. Jsem chvíli uvažoval o autolandu, ale když pak byla vidět světla...
#90390
[quote="Pavel"]CSA6KE bezvadně[/quote]
Jistě :-) Když člověk letí OK-PES a pes mu leží u nohy ani to jinak nemůže dopadnout.
Jinak super večer, do FMC jsem napsal jen odkud kam a pak jen klasika, i hold byl na stopky a klasickou navigaci. Doufám, že na další COD opět budu moct jako ATC chybět a pejska zase provětrat :-) (Dobře, tak špagetku :-))
#90452
Obrázek

Ready?

Takže - tento čtvrtek máme další výukový COD. Čtvrteční téma jsme si dlouho schovávali, protože se jedná o klasiku, která nemůže chybět - nechtěli jsme si jí tedy vyplácat hned na zatáčku sezóny. Na první prosincový večer máme tedy připravené téma nácvik nepřesných přístrojových přiblížení.

Asi každý se s tím již setkal - ne všechna letiště a ne všechny dráhy jsou vybaveny systémem ILS. Stále se často setkáváme s VOR-DME, NDB-DME a podobnými přiblíženími. Výhodou je nenáročnost na výstavbu - stačí jeden maják uprostřed letiště pro všechny dráhy a relativně dobrá spolehlivost.

K věci - ve čtvrtek budete mít příležitost si vyzkoušet tato přiblížení na všech českých IFR letištích. Pokud počasí dovolí a nebudou vysloveně LVP, tak nebudeme nikde poskytovat ILS přiblížení, ale všichni dostanou VOR-DME nebo NDB-DME přiblížení. K dispozici vám bude sestava (minimálně): ACC, APP, TWR a osobně věřím i v částečné pokrytí regionálních letišť.

Potřebujete:
IFR letadlo - jakékoliv, od defaultní C172, přes nádhery typu L410, L200, klasiku B737/A320 až po exotiku ála B744, A380, CONC,... Cokoliv, co má HSI, ADF, DME, výškoměr a kompas by mělo stačit.

Mapy. Bez map to nepůjde, není to ILS, kde z FMC zjistím freq a kurz a basta. Tady jsou mapy nutností. K dostání na známém místě.

Znalosti. To je důvod, proč to děláme. Je potřeba nastudovat (pokud nejste starý mazák, který to má v malíčku) alespoň základy, praxi zvládneme až večer a případně ATC pomohou. Ale nějaké základy bude potřeba mít, takže doporučuju četbu (v tomto pořadí):

Přehled IFR přiblížení
VOR
DME
NDB
VOR DME přiblížení
NDB DME přiblížení
NDB přiblížení
LNAV/VNAV overlay
Přílet na rwy 10 v LKTB

Některé z těch článků ve wiki jsou úplně nové, nebo aktualizované, doporučuju číst (a kdo ve čtvrtek řekne, že to neviděl, dostane hold na 2 hodiny, protože jsem se s tim patlal dneska celé odpoledne).

Zdá se toho sice dost, ale je to plné obrázků, takže ideální čtení na dopolední flákačku v kanceláři, nebo nudu při školní hodině humanutních předmětů.

Co dodat? Jako obvykle, dotazy k akci sem, dotazy k metodice do Školy pilotů, uslyšíme se ve šrvrtek od 8 místního.

PB
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12