VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#87137
[quote="amalka"]Hele Vojto, teď si ale děláš legraci ne?

1. Jsi povolen DO PRAHY, to znamená až na odbavovací plochu.
2. PR532 _JE_ součástí ILS přiblížení na dráhu 24. Tzn. pokud si v ATISu poslechneš, že se létá ILS 24, pak první co uděláš, že si vytáhneš kromě dalšího i IAC ILS 24 kde PR532 je. Naopak nemá smysl vůbec vytahovat mapy jiných STARů a přiblížení.

P.S. Poslední vektor 500ft nad GS nechápu. Ty si nebyl před posledním vektorem povolen do 4000?[/quote]
Jsem přece povolen do Prahy, dle letového plánu, který končí třeba na VLM, dostanu dále povolení po VLM1S, který končí na RATEV, dál povolen v tom okamžiku nejsem, proto bych letěl kurzem dál a volal... Na jiných letištích bych zahájil vyčkávání. Při ztrátě komunikace bych pokračoval na OKL = IAF a pak v ETA zahájil přiblížení, takto to mám povoleno. Ale PR532 v mém povolení prostě nikdy automaticky není, dokud nedostanu třeba právě "proceed direct to PR532".

PS: Ve 4000ft jsem byl, ale vektor protínal lokalizer někde nad Suchdolem, čili daleko za FAFem. Proč? Protože Jindra v tu dobu už potřetí opakoval tomu rumunovi celou asi 15 sekundovou instrukci (a tuším že i psal), kde on zjevně pouze nechápal, kam ho posílá. :) Nestalo se vůbec nic, já jsem sklesal ručně, bylo jasno, mohl jsem klidně pokračovat na vizuál, a toto je navíc vedlejší a vůbec jsem to ze začátku neplánoval zmiňovat. Jen mi prostě jde o to, proč pilotům, kteří nevědí, která bije, dáváte PR532 a pak se divíte, že to nejsou schopní zaletět, pouze vám zdůvodňuju, proč to nejsou schopní zaletět. :)

PS2: Já jsem PR531 a PR532 měl ručně vložené, u mě žádný problém v tomto nebyl. :)

PS3: Wilco airac obsahuje v Praze terminal procedures pouze jako STARy, čili končí na RATEV/ERASU.
#87140
No podle meho nazoru, kdyz uz letim nekam kde to neznam, tak si udelam chvilku cas a mrknu do map co me ceka a nemine .. a to ze rumun si nezapamatuje 3 cisilka (PR532) je uz docela jeho boj, snad neni takovej problem to napsat do FMC a kdyz by to neslo z jakyhokoliv duvodu tak si furt muze zazadat o vektor , staci jen pipnout..
#87141
Jak tady uz kdysi PS proklamoval - cely let je sekvence ocekavatelnych operaci / instrukci...
Prideleni STARu a priblizeni neni zadnou vyjimkou - jednak je takova informace v ATISu, druhak je jeste na oblasti povolen.
Tudiz je vice nez logicke, ze pilot by si mel jeste daleko pred TMA ujasnit, co ho tam ceka a predpripravit se na to. Neznamena to samozrejme nasprtat se zpameti nazvy vsech bodu v TMA, ale znamena to si prave pripravit STAR / TRANSITION na aktivni drahu.
Ve svetle techto informaci by zkratka na jkykoli bod v ramci STARu ci priblizeni nemel byt problem.

Rada
#87144
[quote="tmx"]PS3: Wilco airac obsahuje v Praze terminal procedures pouze jako STARy, čili končí na RATEV/ERASU.[/quote]

To fakt nejde vybrat, že budeš přistávat ILS 24? V PMDG totiž na jedné stránce vybíráš jak dráhu a způsob přiblížení, tak STAR a i transition. Takže např. ILS 24, VLM1S trans RATEV. Když něco z toho nevybereš, mezi posledním a nejbližším následujícím bodem zůstane mezera, kterou případně odmažeš a dostaneš se tak např. z VLM rovnou na RATEV.
#87146
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"][quote="tmx"]PS3: Wilco airac obsahuje v Praze terminal procedures pouze jako STARy, čili končí na RATEV/ERASU.[/quote]

To fakt nejde vybrat, že budeš přistávat ILS 24? V PMDG totiž na jedné stránce vybíráš jak dráhu a způsob přiblížení, tak STAR a i transition. Takže např. ILS 24, VLM1S trans RATEV. Když něco z toho nevybereš, mezi posledním a nejbližším následujícím bodem zůstane mezera, kterou případně odmažeš a dostaneš se tak např. z VLM rovnou na RATEV.[/quote]

V reálu ano, v addonu od Wilca bohužel ne.
#87147
[quote="Pavel"][quote="Luboš Kučera (LK 154)"][quote="tmx"]PS3: Wilco airac obsahuje v Praze terminal procedures pouze jako STARy, čili končí na RATEV/ERASU.[/quote]

To fakt nejde vybrat, že budeš přistávat ILS 24? V PMDG totiž na jedné stránce vybíráš jak dráhu a způsob přiblížení, tak STAR a i transition. Takže např. ILS 24, VLM1S trans RATEV. Když něco z toho nevybereš, mezi posledním a nejbližším následujícím bodem zůstane mezera, kterou případně odmažeš a dostaneš se tak např. z VLM rovnou na RATEV.[/quote]

V reálu ano, v addonu od Wilca bohužel ne.[/quote]

Tož to je blbé. :(
By Nathaniell
#87148
Ve Wilcu 737 se body po RATEV taky přidají. V A320 bohužel ne, tak to tam musím ládovat ručně.
Jinak já osobně se dívám s nějakou časovou rezervou na vše od STARu až po ground, ať si udělám nějaký obrázek a potom nezmatkoval zbytečně.