VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By semikamik
#83249
Hmmmm... tak ti co mají FS9 tak se budou muset nechat vytáhnout co nejvýš... :-) tak to jsem rád že se to hýbe a je tu o to trochu zájem... ;-) :-)
Uživatelský avatar
By Pavel
#83250
Tak i pro FS9 existovala nějaká utilitka, která vytvořila stoupáky... ale nikdy jsem to nezkoušel... zkus avsim
By semikamik
#83253
Koukám Ondra psal že je termika v Mikulovicích... sice nevim jak to přesně mysle, až ho uvidim tak se ho zeptám, ale pokud tam je v sceneriich nebo tak tak by to bylo dobre... AFIF na mikulovice by šel?
By semikamik
#83254
Tak jsem na to LKMI koukal... je to super letiště... sice jen jedna rwy ale kilometr dlouhá a hodně prostoru okolo kam zaparkovat svoje ero... :-) kdyby tam šla i ta termika tak by to bylo super... ještě jedem malej problem by tam byl že bychom se museli držet víc na jih od letiště jinak bychom vletěli do polska... :-)
Uživatelský avatar
By Pavel
#83255
Aktuální frekvence, které máme, jsou tady: http://vateud.org/phocadownload/czech.html

Takže žádné jiné AFIS nejsou a nebudou (kvůli jednomu večeru je nebudeme od vateudu vyžadovat). Doporučoval bych provést to někde, kde máme frekvenci (Klatovy, Hradiště).

O tu termiku bych se tak nestaral. Termika v FSce je obecně dost nereálná a na nějaký velký lítání to stejně není. Líbil by se mi event kdy bychom si vyzkoušeli aerovleky, nějakou základní pilotáž apod. Na termické přelety si můžete stáhnout Condora a někdy můžeme zaletět po Hamachi. Ono i v reálu když lítá elementárka výcvik, tak se na termiku nekouká, je to prostě aerovlekem do 400 metrů, let po okruhu a přistání. A tohle od rána do večera.

PB
Uživatelský avatar
By Čondra
#83256
Když to bude v nějákej normální den... ( ne neděle), tak bych se asi zůčastnil..
By semikamik
#83257
OK... taky jsem si říkal že se bez té termiky obejdeme... :-) Tak já nahodim termín... Kdo by mohl a chtěl v Sobotu 21.5.2011 od 16:00Z na LKMH (Mnichovo hradiště)? Prosím nehlašte se všichni na vlečné... teoreticky už jsou zabrané (Ondřej Gelbič, Tomáš Vobořil... teda pokud budou moct) a jestli by jsi mohl Pavle udělat AFIS? Hlašte se sem... bude legrace... ;-) :-)

PS: Scenerie zde (http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act= ... an=&menu=1)
Uživatelský avatar
By Gelba
#83261
Takže k těm termínům. Víkendy jsou podle mě špatné (aspoň pro mě teda) takže navrhuju všední den. Viděl bych to na příští útéry to jest 24.5.2011, bo ve FIRu je ten den mrtvo. Případně vrhněte jiný termín, ale pokud možno všední den.

Viděl bych to tedy na Mnichovo Hradiště, navíc kdo nemá ICAOvku tak někde by snad měla být k dostání mapa přilehlého okolí ještě z memoriálu Pavla Svobody.
Jinak nevyhrazoval bych to nijak kdo poletí větroně a kdo bude vlekat, bylo by dobré se prostřídat. Zároveň bude asi vítán jakýkoliv VFR provoz.

[quote="Čondra87"]Doufam, že se bude vlekat dvěstěpětkou[/quote]
Nějak bych to nevyhrazoval, ale Trenér je dobrá volba, addon je to pěknej, případně Z-142, ale i Čmeláka by nebylo od věci vytáhnout. Je toho poměrně dost co můžem zkusit.

Jinak nemáte někdo zkušenost s nějakým plachťákem, konkrétně je pro fs9 nějaký pěkný Blaník nebo Orlík?
By Tommy
#83264
Já mohu nabídnout Z-226, Z-142, Turbočmelák, L-200 a jiné, mám i jednoho Blaníka :) čas je mi celkem jedno, jenom nemohu ve všedních dnech a v neděli moc ponocovat....máma to nemá moc ráda..
Uživatelský avatar
By Gelba
#83267
Toto je zatím detail, spíš jde o datum a AFIS pokrytí. Případně šlo by to i uspořádat v rámci příštího CODu aby případní přilétavší \"vfrníci\" mohli zatížit provozem i pražskou Ruzyň a nehledě na to že většina z nás má středeční večer vyhrazený pro létání.

Takže od ATC bych potřeboval prosím vědět jestli by teda někdo šel dělat afisáka na Hradiště a popřípadě souhlas s uspořádání VFR sletu ve zmiňovanou středu. Jak říkám nemusí to být zaměřené pouze na plachtařinu, ale pojal bych to obecně jako slet všeho vatsimového aeroklubového provozu.

EDIT:Popřípadě mohu požít mapu ze závodu? Vytvořil bych nějaký balíček s mapou, scenérkou a dalšími užitečnými informacemi a dal k tomu samostatný topic.
By semikamik
#83269
Ondro!!! ty mi tu přebíráš event... ;-) :-D... ale alespoň že se to tu hýbe... ;-) ale zrovna mě se to úterý nehodí... :-( já bych navrhoval, když už ve všední dny, Pondělí, středa, pátek ale jelikoš jsou ve středu online dny tak jen Po a Pa... a jsem na tom stejně jako Tomáš... takže ne ponocování... ;-) já navrhuji ten cas 16:00Z... jinak mapu LKMH jde v poho sehnat na lis.rlp.cz... ;-) a pak zkoušel jsem kupu větroňů ale větroň je jediná věc která je ve FS nejlepší Default... sice ten větroň vypadá jako popelnice ale lítá super....
Uživatelský avatar
By Gelba
#83270
[quote="radbrad4"]Tady máte scan ICAOvky:
http://leteckaposta.cz/424579067

Jestli to chcete cca víc na západ, stačí napsat.[/quote]

Díky moc! Mohl bych tě teda poprosit ještě tu západní stranu?

[quote="semikamik"]
Ondro!!! ty mi tu přebíráš event... ;-) :-D... ale alespoň že se to tu hýbe... ;-) ale zrovna mě se to úterý nehodí... :-( já bych navrhoval, když už ve všední dny, Pondělí, středa, pátek ale jelikoš jsou ve středu online dny tak jen Po a Pa... a jsem na tom stejně jako Tomáš... takže ne ponocování... ;-) já navrhuji ten cas 16:00Z... jinak mapu LKMH jde v poho sehnat na lis.rlp.cz... ;-) a pak zkoušel jsem kupu větroňů ale větroň je jediná věc která je ve FS nejlepší Default... sice ten větroň vypadá jako popelnice ale lítá super....[/quote]

Nepřebírám, pouze koordinuju a dolaďuju :)
Jak jsem psal, já bych to viděl nejlépe na středu v rámci CODu, teď jde jen o to jak se k tomu postaví ATC. Můžeme klidně začít dříve já s stím nemám problém, teď jen jak případný afisák.
Uživatelský avatar
By Pavel
#83271
AFIS klidně udělám. Zítra by mě měl přijít novej modem, takže se zase budu aktivně vyskytovat na vatsimu, už se těším. Kdykoliv si to dohodnete, tak mohu AFISovat. Ale osobně bych to do CODu netahal, to si s IFR Ruzyní budeme akorát brát piloty.

Mapa: na mítní lítání není icaovka potřeba, lepší je ta z AIPu. Ale kdyby někdo letěl někam dál, tak jasně, icaovku.

Vlekaři: umíte vlekat? Spočívá to cca v najetí zboku před větroně, tam vlečná počká než pomocník zapřáhne lano (na vatsimu si vlekař odpočítá cca 1 minutu), potom vlečná najede před větroně a POMALU pojíždí vpřed, v momentě kdy je lano napnuté tak buď startér dá pokyn, nebo (na vatsimu) řekne pilot větroně do rádia \"napnuto\", vlekař nastaví vzletový výkon a jede se. První se od země odpoutá větroň, letí cca 1m nad zemí a čeká, než vlečná získá potřebnou rychlost (cca 120 km/h) a na té začne vlečná stoupat. Celý vlek probíhá (nevím jak u dvěstěpětky, za tou jsem teď docela dlouho neletěl, ale za Z42/142 určitě) na klapkách v poloze pro vzlet. Pokud se letí na okruh, tak v bezpečné výšce vlečná začne točit pozvolnou zatáčku, kteoru doletí kousek od letiště a hned se zase vrátí, aby nad letištěm měla cca 350 - 400m nad zemí. Když pilot větroně uzná za vhodné, tak se vypne (běžně se na větroně nemává křídly, to se používá buď při vleku na závodech, nebo když ve větroni sedí žáček a nevšimne si, že už má dost výšky, tak mu vlekař \"poradí\"). Po vypnutí vlečná zahlásí do rádia \"po vypnutí, klesám do polohy po větru/třetí zatáčky\" a na volnoběh padá. Další hlášení již jako při obvyklém okruhu. Zkušení vlekaři po vypnutí větroně padaj na volnoběh až do přistání (přistanou \"nouzákem\"), méně zkušení si doplachtí na okruh a na finále se dotahují na plynu jako při normálním letu. Po přistání pojíždění zpět po dráze před dalšího větroně.

Větroňové: udělaj úkony před vzletem ještě před příjezdem vlečné a čekají jen na lano, po připojení lana mávnou na pomocníka u křídla, pokud nejsou s vlekařem dohodnuti tak mohou řící co chtějí (jeslti na okruh, do termiky, do prostoru,...). Po napnutí lana zahlásí do rádia a jede se. Po vypnutí od vlečné snížit rychlost na svou optimálku (Blaník 80 km/h), uklidit podvozek a letět. Pokud je to na okruh tak většinou zařazení do 2. zatáčky, pokud je to v termice tak vlečná s větroněm několik koleček ve stoupáku otočí, takže po vypnutí větroň jen ustředí a točí dál. Úkony na okruhu (v downwindu) dle letové příručky. Po třetí zatáčce vztlakovky ven (pokud nejsme krátcí, potom se dotahujeme bez vztlaků), na finále brzdy ven na 50% a čekat na naletění sestupové osy, potom brzdy vyndat na 100%. Pokud jsme krátcí, tak přivřít brzdy, počkat na doletění sestupové roviny a znova otevřít. Pokud jsme i s brzdama dlouzí, tak skluz (musí být ukončen nejpozději 50m nad zemí, pokud to není nouzák nebo přistání do omezeného prostorru). Přistání: s Blaníkem se dělá výdrž a na pádovce se cca z 10cm nad zemí žuchne na hlavní podvozek i ostruhu zároveň, u ostatních letadel se přistává \"na kolo\", tedy normálně na rychlosti to položit. U Blaníka a Vosy se brzdy nechávaj otevřené při podrovnání a dosednutí, tlumič podvozku to zvládne. U Orlíka se v průběhu podrovnání zavírají, dosednutí je bez brzd a v momentě kdy to bouchne o zem tak se vyndaj aby letadlo neodskočilo. U moderních brusů (ASW/DG,...) je to jak kde a jak se komu chce, někdo je přivírá, někdo sedá s brzdama venku, záleží na letadle a pilotovi.

PB
Uživatelský avatar
By Pavel
#83272
Letová příručka pro Blaníka (pro vatsim podmínky může sloužit i pro L-23, pouze s rozdílem absence vztlakovek), Vosu a L-33 zde: http://aeroklub.slansko.cz/pomucky.htm Příručku pro Orlíka elektronicky nemam, teoreticky můžu někdy na letišti nafotit.

Addony někde na péráku.

Pro zpestření provozu možno vzít i Vivata, ten se umí skvěle motat mezi provozem. Jinak v LKMH se bude lítat z travnatého pásu, větroně se připojí \"na gridu\", tedy nastavěné na prahu dráhy tak, jak budou startovat. Vlečná asi bude přistávat vedle větroňů (nikoliv přes ně, má za sebou lano!!!!), nebo když tam někdo přistane s větroněm a nebude místo tak dle instrukcí afis na betonovou dráhu a pak sjede do trávy a po trávě backtrack před větroně. Co jsem tam v reálu seděl (long story :D) tak ta betonová dráha je v jedné rovině s trávou, takže se mezi tím dá přejíždět i mimo pojížděčky.

PB
Uživatelský avatar
By Gelba
#83273
Pavle díky moc za vyčerpávající vysvětlení. Počítáme teda s tebou na AFIS, předběžně bych to viděl na 23.5.2011 a to v 1600Z.
Uživatelský avatar
By Pavel
#83274
Jasně.

Jinak, při tomhle místnim aeroklubovym blbnutí se ráno dělá tzv \"rozkaz\", dneska by se tomu řeklo \"pre flight briefing\", při kterém se piloti postaví kolem AFISáka, ten řekne jaká je dráha v užívání, jaké okruhy, počasí, popřípadě omezení na letišti (rozmoklý konec dráhy,...). Při tomto se i dohodne kdo co bude s jakým letadlem létat, takže opravdu není obvyklé, aby každý větroň volal afisáka ještě před vzletem a ptal se na dráhu v užívání, nebo aby vlečná chtěla nějaké meteo apod (vítr se samozřejmě říká při každém vzletu/přístání). Tohle asi napíšu sem do fóra v průběhu pondělka, až bude jasné jaké počasí bude.
By semikamik
#83275
OK super... jenom lítal jsi už někdy na VATSIMU s větroněm? je trochu méně realistické... když držíš to Ctrl+shift+F tak za tu vlečnou \"přiskočíš\" ať jsi kde jsi... :-) :-D ;-) a Ondra už se to snaží zveřejnit tak provozu si myslím bude dost... ;-) :-D už se těším...