VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#82690
Taky přesně nevím, v kolik dorazím domů, ale trochu oživení v podobě VFR někdy ke konci eventu snad neuškodí :)
#82770
Tak jsem si dneska chtěl odbookovat dva lety a nakonec jsem si je zrušil všechny. On byl zádrhel v tom, že jsem pro všechny 4 lety zvolil volačku HLX004 (abych se nepletl) a systém maže booking podle čísla letu. Naštěstí znovu zabookováno a snad vše vyjde.
#82795
Užijte si to pánové.. Já už bohužel nepřiletím zpět z CDG, ani jsem tam nedoletěl.. Po rodinné hádce kvůli maturitě a následné změně programu na poslední chvíli.. Jsem nasr*** jak... :( Tak nějaký screeny potom! :) ;)
By Nipik
#82797
tak to me docela mrzi, nevim proc ale zrovna o RtH mi zacne blbnout pocitac, tak jsem se radsi odpojil abych to nezdrzoval , nejspis muj starej pocitac neutahnul tolik letadel na miste :P takze si pozdeji dam lzib-lkpr az se to trosku vylidni :( ..
#82798
Pro mě osobně byl dnešek den smutku. Nejenže jsem se z důvodu neplánované rodinné akce výrazně zpozdil, ale navíc jsem zjistil, že mi králík zákeřně překousal kabel od mikrofonu tak nevhodně, že to nespravila ani izolačka, a dokonce jsem kvůli jisté dezinformaci (\"hej, kdy že to zítra hrajem?\", \"zase o čtvrt na osum\", \"ok...\") prošvihl hokej.

Takže nepiště nic o výsledcích, oslavách a tak, já jdu nasadit svůj zbavovač smyslů 5000, abych se výsledek nedozvěděl, než se mi ten zápas stáhne.

Tak si to užijte a screenujte :)
#82799
Ahojky, tak to dnes bylo príma až na můj PC a tím následně i mé nervy. Příprava jako hrom a pak se seklo rádio keceli mi do toho tři frekvence zajímavé dříve se mi toto nestalo a zrovna tetˇ,navic se to sekalo a tak jsem stál před RWY31 a čekal až se to vzpamatuje a pohne, nechtěl jsem to vzdát. Ještě že nebyl takovej fofr a tak když se to seklo to řídící vydrželi. Nejsmutnější bylo, že když jsem se konečně dostal do EHAM, tak to už PC nevydržel a FSka spadla. Meztím jsem zjistil příčinu v rádie ještě v dalekém německu, jsem slyšel všechny řídící z LKAA, pak mi napadlo dát všechny 4 rádia na jednu frekvenci a měl jsem svatý klid.
Všem řídícím a organizátorům přeji pevné nervy a výdrž do dalších skvělích akcí,FAK OPRAVDU DOBRÝ!!!!!
#82800
Je zajímavé, jak je PC schopný začnout blbnout zrovna při RtH.....Nejdříve při zadávání SID na LKPR mi zamrzla FSka, následně jsem to rozchodil, ale musel jsem resetovat Šemíka...potom jsem na H a poté F zažil samovolný disconnect z VATSIMu, tak jsem se vždy připojil a odeslal FPlan, taky jsem za jízdy zresetoval toho Čsav koně a to asi 3krát..pak to přestalo, ale pro jistotu se mi zbláznil Wilco a bylo najednou 40° bank anglu...no nakonec jsem tomu dodal při přistání.... :D no dal jsem si jeden let a jsem z toho dost hotovej.....
By Nathaniell
#82801
Já chvíli taky myslel, že nepoletím, když jsem zjistil, co všechno mám udělat do školy, ale naštěstí jsem to nějak stihl :). Hodně dobré polétání, provozu tak akorát, frekvence nebyly díky velkému množství ATC zapráskané, prostě LUXUS ;). Už se těším na další podobnou akci :). Velké díky všem :).
#82804
Super akce. Více takových. Díky všem. Na příletu cca 21:40 docela frmol, hlavně Direktor.
Jinak celkem vtipné, kolika lidem se pokazí, co může, právě v den D a hodinu H. Na jejich místě by mi to asi vtipné nepřišlo, nesměju se jim, ale té ironii a shodě náhod. Přidávám dva screeny.

[img=RTH11]http://img2.rajce.idnes.cz/d0203/4/4672 ... s/RTH1.jpg[/img]
[img=RTH2011]http://img2.rajce.idnes.cz/d0203/4/4672 ... s/RTH2.jpg[/img]
By Roman Szotkovski
#82805
Ano, vážení a milí... řídící, piloti, instruktoři, pozorovatelé a taky to počasí

Dnes se Vám to fakticky povedlo, to se musí uznat.

Já jsem čekal, že při čtvrthodinovém předstihu začnu pojíždět na vyčkávací místo, jako obvykle, načež jsem zjistil, že přede mnou je dalších pět letadel, 5 dalších na přistání. Trošku jsem se s tím časem přepočítal a odletěl o necelých dvacet minut později. Naštěstí jsem časovou ztrátu dohnal během letu do Lublaně. Tam jsem to obratem otočil a z plánované půlhodinové přestávky mezi přistáním a vzletem byla sotva čtvrthodinka. Let zpátky v pohodě, až na ty tři nečekané výpadky - nevím, čím to bylo, že se zničehonic spojení se serverem přerušilo a slyšet to bylo nejvíce na konečném řazení se do vláčku na ILS. Tak jsem po dlouhé době dostal okamžitě točte 360 a klesejte o 4000 ft :-D. dolet a přistání už prakticky bez potíží. To, že vidím poprvé, co lítám na vatsimu, i LKAA_North, mě docela překvapilo.

Takhle hustý provoz by tu měl být častěji :-)
#82806
Teda mazec pánové,
technika naštěstí neslehala i když wilco bulík měl furt inklinace k tomu dělat bordel a to jako obyvkle v zatáčkách. Děkuju všem ATC! Skvělá práce! Splnilo to všechno moje očekávání dostal jsem go around, hold a nazávěr PAN PAN PAN

Ovšem důvod pilnostního stavu byl vrchol mé debilty byl stav paliva při plánovaným odletu do Vídně. Při spokojeným pojížděním jsem zbystřil že mám nějak málo paliva v nádržích a tak si zavolal o pojíždění zpět na stand, jenže napadla mě \"geniální\" myšlenka že si to palivo přidám při pojíždění (bo jsem se do Vídně docela těšil) a tak jsem tak urobil, zkouknul palivoměr a dobrý...Po vzletu překontroluju a co nevidim, palivo na původním stavu, to jest na minimálním stavu tak akorát pro návrat. A pak jsem si málem při nočním visual approach rozbil držku o zem...
By Roman Szotkovski
#82807
Jo, já při tom spěchu v Lublani málem zapomněl dotankovat, ještě že mě na to Šemík před naložením pasažérů upozornil. Jinak bych odcestoval s rezervním množstvím paliva do Ruzyně a sedal bych na runway skoro bez paliva. :-)
#82808
[quote="Roman Szotkovski"]Jo, já při tom spěchu v Lublani málem zapomněl dotankovat, ještě že mě na to Šemík před naložením pasažérů upozornil. Jinak bych odcestoval s rezervním množstvím paliva do Ruzyně a sedal bych na runway skoro bez paliva. :-)[/quote]

Checklist, checklist, checklist :P
#82812
Tak tedy chlapi, tohle byl opravdu mazec!
Můžu říct, že s takovýmto provozem (a počtem ATC) jsem se ještě po dobu svého působení na Vatsimu nesetkal. Jak tu píšete, že vám zlobil PC (a to zrovna v tento den), tak mám radost (anebo možná štestí), že mě takový problém nepotkal… Avšak mi na chvíli při stoupání také zamrzl celý PC a já jsem si v tu chvíli myslel, že mám po letu (ani jsem nebyl schopen zreadbackovat ATC daný pokyn)… No, čekám, čekám (domnívaje se, že budu muset celý let začít znova), a najednou se PC vzpamatuje, simulátor rozjede a já ihned: \"Climb FL290, CSA 826.\" (Ale bylo to o fous) :)… No, a pak při návratu z Ljubljany, při přistání, taky něco – už jsem se chystal zmáčknout klávesu a říct věžníkovi: \"Going around, CSA 829.\" – když jsem byl jen pár metrů nad zemí a viděl, jak B 737 přede mnou teprv odklízí dráhu – a vtom se ozve ATC a dá mi povolení k přistání… Takže taky taková menší úleva :)… Abych to shrnul, byla tato akce opravdu skvělá, a těm, co se této akce zúčastnit z nějakého důvodu nemohli, musím říct, že opravdu o hodně přišli :).
P.S. Díky všem ATC za parádní výkon :)!
#82816
Díky pilotům domácím i přespolním za letošní event!

Momentální reálné statistiky nemám po ruce, provoz na Ruzyni asi také během hospodářské krize ochabl. Každopádně RtH 2011 své předchozí ročníky nepřekonala. Statistika je taková (podle VatAware):
RtH 2011 Arr Dep Totals
1500z 2 1 3
1600z 7 5 12
1700z 14 10 24
1800z 18 19 37
1900z 19 10 29
2000z 16 0 16
2100z 8 1 9
TOTALS 84 46 130

Zdrojový Excel is s grafem priložen.

Z pohledu ATC bylo nonvinkou poměrně časté a komplexní střídání řídicích na jednotlivých pozicích. Doufám, že to nepůsobilo mezi piloty příliš mnoho zmatku -- mezi ATC velmi přínosné.