Vůbec se neboj, já jsem taky ještě začátečník, ale už aspoň trochu se na tom VATSIMU vyznám

. Důležitý je nejít tam hned bez toho aby si se něco naučil, ale zase se nemusíš v kuse učit jen teorii. Vytiskni si ty základy IFR komunikace který jsou na vacc-cz.org a nejdřív zkus odlety a česky jako jsem uplně začínal já. Potom už si jen stáhny mapy (!) letišť odkud budeš létat (prozatím ti stačí jen to kde budou RWYe a Taxiwaye) a hlavně se neboj napsat ATC, když má čas. Já jsem narazil na jednoho ochotného ATC, asi tak v pondělí. Byl to řidící v Bratislavě a jmenuje se Peter Zimen. Hned sem si s nim začel psát a díky němu už umím aspon částečně komunikaci v angličtině a rozumím trochu víc navigaci a hlavně už umím přistávat pomocí ILS (než jsem přišel na VATSIM tak jsem amatérky přistával vizuálně) . Jak jsem říkal, najdi si nějakého ochotného ATC a klidně se ho ptej, pokud pro to bude mít jednoduchou a stručnou odpověď tak mu to vadit rozhodně nebude a ty budeš taky rád, protože se něco přiučíš. Ale fakt si udělej přípravu zejména pro to letiště, odkud poletíš / budeš přistávat, protože potom ATC moc není rád, když například pojíždíš po jiným taxiwayi než po tobě ATC žádal. Já jsem v neděli (dřív než mě Peter víc věcí naučil) letěl z LKKV, ale 1. jsem měl špatně nastavený joystick, takže se celkem blbě rolovalo, 2. měl jsem tam blbě scenery, ale hlavně za 3, chci říct, že jsem to letiště moc neznal, např. jsem nevěděl, že se neroluje až na začátek dráhy přes normální taxiway. Takže stáhni mapy, nauč se aspon trochu komunikaci, najdi českého/slovenského ATC který má čas a zkoušej to, ptej se. PŘÍPRAVA je nejduležitější.
