VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
Uživatelský avatar
By Radizz
#77419
[quote="rc_czech"]Hlavne toho neni tolik, teda neprochazel jsem vsechno, zatim jen LKPR (IFR) a tam treba jen pretisknout "RWY31" kde se meni IAF, u ostatnich priblizeni se o par stop zvyseje minumum (rucni oprava), u RWY24 se rusi OM a MM, prejmenovavaji se PROP SIDy RWY06, protoze se prvni zatacka netoci na NDB PR ale na PR619 (poloha zustala) plus nove RNAV (GNSS) priblizeni.[/quote]

Jo, tohle je skvělý způsob, jak se s těma mapama seznámit. Když je procházíte, kontroluje, upravujete a doplňujete; zjistíte, že je tam spousta věcí, kterým nerozumíte. :) -->> Tím pádem hned dohledávám a studuju dál. I tohle k lítání patří.

Vřele doporučuju.
By rc_czech
#77425
[quote="rc_czech"]... u ostatnich priblizeni se o par stop zvyseje minumum...[/quote]
Je prototo nejake vysvetleni?
V nekterych pripadech se to jen zaokrouhlilo nahoru (RWY06, 24) napr. RWY24 OCA ILS Cat I. "C" z 1324ft na 1330ft a v nekterych pripadech vice RWY13 OCA ILS Cat. I "C" z 1312ft na 1350ft.

Logicky bych predpokladal, ze v dlouhodobem horizontu se budou minima spis snizovat nez zvetsovat...
By Dagger
#77429
Mě to vyhovuje, že je vždy vše po ruce, mohu si to okamžitě zvětšit/zmenšit a hlavně - nemam v tom bordel!

Krásný nový rok všem!
Uživatelský avatar
By Radizz
#77433
[quote="rc_czech"]V nekterych pripadech se to jen zaokrouhlilo nahoru (RWY06, 24) napr. RWY24 OCA ILS Cat I. "C" z 1324ft na 1330ft.[/quote]

No, toto je konečně logický krok, který někomu z LIS došel!

Jako ten výpočet na 1324 ft byl zázračný, Pythagorova věta fakt funguje; ale nedokážu si představit, jak kontroluju, že mám na x-té míly 1324 ft AMSL. :/

Konečně někomu (kdo snad už i v životě viděl letadlo a výškoměr) došlo, že piloti to stejně zaokrouhlují a že to leda přestane zatěžovat jejich pozornost. :)

Víc bych v tom asi nehledal.
Uživatelský avatar
By Pavel
#77434
Tak ono na notebooku není od věci mít mapy destinace, kam letím jednou, dvakrát, to je fakt plejtvání to tisknout (hlavně všechny ty NPA, se kterjma se tam stejně v 99,999% nesetkám). Ale svou home-base LKPR jedině tištěnou, na ty mapy šahám v podstatě denně, ať už jako pilot, nebo jako ATC.
Uživatelský avatar
By amalka
#77435
hm. Jenže OCA není hodnota, podle které se piloti rozhodují, dokonce bych řekl, že ji vůbec neznají, protože v jejich leteckých Jeppesen mapách se vůbec nevyskytuje.
Uživatelský avatar
By Filipos
#77445
Přesně jak píše amalka, navíc je podle předpisu minimální výška rohzodnutí DH u přiblížení CAT I minimálně 200 ft. Osobně si myslím, že v prostoru přiblížení prostě postavili nějakou budovu, která zasahuje do překážkové roviny ILSu a tím pádem zvyšuje OCA/H (DA/H ovšem zůstaly pro všechna přiblížení stejné).
Uživatelský avatar
By storry
#77502
[quote="Pavel"]O co ti jde? Já nevim, mě stojí 1 vytištěná stránka asi korunu padesát a to mam inkoustovku. Kdyz mas laser tak ...[/quote]
Nebo to nesmíš udělat tak chytře jako má nicotnost. Totiž, na jaře jsem si pořídil termální vazačku. Takovou radost jsem měl, že jsem si řekl:
„Udělám si pořádek, všechno si pěkně roztřídím a sváži do desek.“
Radoval jsem se z toho vázaného provedení necelý měsíc, než se změnila většina map. Poučen z krizového vývoje už takovou drahou pitomost neudělám. :D
Uživatelský avatar
By storry
#77506
[quote="Filipos"]Přesně jak píše amalka, navíc je podle předpisu minimální výška rohzodnutí DH u přiblížení CAT I minimálně 200 ft. Osobně si myslím, že v prostoru přiblížení prostě postavili nějakou budovu, která zasahuje do překážkové roviny ILSu a tím pádem zvyšuje OCA/H (DA/H ovšem zůstaly pro všechna přiblížení stejné).[/quote]
Filipe, provozovatel nemůže na vlastní odpovědnost upravit?
Uživatelský avatar
By Filipos
#77508
To víš, že může. Ale nikdy ne směrem dolů, vždycky jen nahoru. Může si třeba říct, že všichni F/O si k minimům v mapách přidají třeba 100 ft apod. Jeppesen s aerolinkami v tomhle docela úzce spolupracuje, můžou si do map a manuálů nechat zanést spoustu dodatečných informací (nnapadají mě třeba mapky a minima pro CAT IIIa/b přiblížení v závislosti na vybavení letadel atd. atd.)

D/H u CAT I nikdy nemůže být menší než 200 ft (resp. D/A = elevace prahu dráhy + 200 ft). Pokud je OCH větší, než 200 ft, dejme tomu 210 ft, musí být D/H minimálně těch 210 ft. Ale klidně víc.
Uživatelský avatar
By JAV
#77702
V souvislosti se změnami k 10JAN2011 byl VATEUDem vydán i update schválených kmitočtů pro VACC-CZ. Kromě nápravy některých drobných chyb, byl v souladu s českým AIP schválen nový kmitočet pro LKTB_ATIS 131.1. Dále byl přidán kmitočet 132.87 pro novou pozici LKAA_N_CTR obsluhující při hustém provozu sektor North (zhruba mezi body LALUK a VAMBO. Při hustém sletovém provozu se tedy posádky odlétající z Prahy přes VENOX nebo ARTUP nebo přilétající do Prahy přes GOLOP nebo přelétávající severní a východní Čechy pod FL285 s touto novou pozicí budou moci setkat.

Jak vidíte, VACC-CZ se připravuje zvládat provoz ve FIRu s nasazením až 4 oblastních řídicích (3 sektory pod FL285, 1 sektor nad FL285), takže piloti, jen houšť!
Uživatelský avatar
By Pavel
#77706
[quote="JAV"]
Jak vidíte, VACC-CZ se připravuje zvládat provoz ve FIRu s nasazením až 4 oblastních řídicích (3 sektory pod FL285, 1 sektor nad FL285), takže piloti, jen houšť![/quote]

Proc to je 285 a né 245, tj rozhraní lower a upper airspace?
Uživatelský avatar
By Radizz
#77708
[quote="JAV"]V souvislosti se změnami k 10JAN2011 byl VATEUDem vydán i update schválených kmitočtů pro VACC-CZ. Kromě nápravy některých drobných chyb, byl v souladu s českým AIP schválen nový kmitočet pro LKTB_ATIS 131.1. Dále byl přidán kmitočet 132.87 pro novou pozici LKAA_N_CTR obsluhující při hustém provozu sektor North.[/quote]

Jen doplním, že aktualizované dokumenty se schválením těchto změn od prvopočátku jejich zveřejnění počítaly; tedy pokud jste si mapy vytiskli ještě před touto Jáchymovou zprávou, máte v nich už nové kmitočty zanesené.
Uživatelský avatar
By roadmonster
#77711
[quote="Radizz"]tedy pokud jste si mapy vytiskly ještě před touto Jáchymovou zprávou, máte v nich už nové kmitočty zanesené.[/quote]

Koukám, že tvrďáci jsou už i v Brně :D
Uživatelský avatar
By Radizz
#77712
[quote="roadmonster"]
Koukám, že tvrďáci jsou už i v Brně :D[/quote]

:D

Opraveno... :) Vidím, že s. Zeman to opakování gramatiky pojal seriózně; správně, tak to má být. :)
Uživatelský avatar
By George_L
#77721
[quote="Radizz"]
:D

Opraveno... :) Vidím, že s. Zeman to opakování gramatiky pojal seriózně; správně, tak to má být. :)[/quote]


Když jsme u té gramatiky, už dříve jsem si všiml, že i příspěvek č. 14, by zasloužil malou gramatickou korekci, ale tady to není o PRAVIDLECH ČESKÉHO PRAVOPISU ;)
By filezribi
#77730
Jsem tady novy, nevim jak se tu orientovat. Predem diky za pomoc
Uživatelský avatar
By Čondra
#77731
[quote="filezribi"]Jsem tady novy, nevim jak se tu orientovat. Predem diky za pomoc[/quote]
Koukni se pod záhlaví:

Pokud jste úplný nováček, navštivte nejprve sekci "Oznámení" a přečtěte vlákno "Nejstručnější popis, jak se připojit k VATSIMU" a stáhněte základní pravidla.
Pokud Vás zajímá technika pilotování letadel na VATSIMU, klikněte na sekci "Škola pilotů", pro vysvětlení letových postupů.
Forum je jen jednou částí webu VACC-CZ, jeho hlavní stránku navštívíte kliknutím na VACC-CZ Homepage a najdete další informace o virtuálním létání v ČR.
Uživatelský avatar
By Čondra
#77734
[quote="filezribi"]Pise mi to ze to je zamcene.(poradite mi?)[/quote]
Je to tam od toho, aby jsi to přečetl ;) A založ si na tohle jinej topic. Ať to tu nespamujeme.
Uživatelský avatar
By Radizz
#77735
[quote="George_L"]Když jsme u té gramatiky, už dříve jsem si všiml, že i příspěvek č. 14, by zasloužil malou gramatickou korekci, ale tady to není o PRAVIDLECH ČESKÉHO PRAVOPISU ;)[/quote]

Dobře, no...

...že mám soustavně prcat PZ to mám jako úředně posvěcený, ale že chce HLX004 při každým přiblížení holdovat a přistávat jako poslední, to jsem teda fakt nevěděl. :P


Ještě někdo mi někde našel chybu? :)
Uživatelský avatar
By Radizz
#77736
[quote="filezribi"]Pise mi to ze to je zamcene.(poradite mi?)[/quote]

Nejstručnější návod je tady: http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=3600

Obecně se tu držíme zásady, že nejdřív hledáme sami a až když nemůžeme najít, tak se ptáme. Poslední poznámka, v souladu s pravidly zdejší plkárny si prosím vyplň své jméno.

Ve vzduchu ahoj. :)