VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#74745
... v 16:30 (C152?) od T na 31, tam udělal low approach (na finále 24 byl v ten okamžik nějaký IFR, takže otočka byla docela na křídlo) a pak mazal zpět na T?
Kdo to byl?
Přiznejte se :-)
#76572
Nejdřív bych jen trochu poupravil téma na Co jsem to dnes viděl.
Ve středu odpoledne v 15:05 jsem nad Neratovicemi viděl zajímavý manévr, který mi nejde do hlavy, tak prosím, zda by někoho nenapadlo vysvětlení. Šlo o toto: Zataženo, déšť, nízká oblačnost. Všechna letadla nad Nera byla pouze slyšet, ne vidět (předpokládám, že byla ve výšce 4000ft či lehce nad). Najednou se z oblačnosti vynořila 747 (na Planes.cz jsem našel, že to bylo China Airlines Cargo), ovšem ve směru, v jakém jsem tu ještě letadlo neviděl, a že jich tu přes Erasu nelítá málo. Pak zmizelo v oblačnosti. Cca po 4 minutách, kdy mi vrtalo v hlavě, co to mělo znamenat, se vynořil znovu, tentokrát se však vracel o 180° opačně a byl jakoby kousek dál od Prahy.
Pro lepší představu přidávám dva obrázky z Google Earth, vše je tam přesně zaneseno. Červená čára = osa RWY24, Fialová šipka = 747 když jsem ji viděl prvně, Modrá šipka = 747 viděna podruhé, zelená čára = cca část STARU a ILS přiblížení pro RWY24.

Do hlavy mi nejde, jak a proč se sem nejdřív dostal přes lokalizér z druhé strany, než je tady v Nera normální. Ten druhý směr, ve kterém jsem ho viděl, už je v pořádku, tak tady lítají všechna letadla.

Berte to jako takový víkendový quiz, který nemá vítězů ani poražených.
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#76574
asi nechytil ILS a přelítnul ne?
tak ho otočili, aby to dal z druhý strany. Divný je ale proč tyhle manévry dělali kousek od FAFu, v místě kde je docela provoz. Ale třeba v ty 3h ve středu nebyl takový trafik :)
By off
#76575
Ahoj mě teda spíš překvapuje, žes tu obludu viděl - METAR ze středy 14:00 UTC: METAR PRAHA ISSUED AT 14,00 WIND VARIABLE 1 KNOT VISIBILITY 250 METRES RVR RUNWAY 24 750 METRES UPWARD TENDENCY RVR RUNWAY 31 350 METRES NO DISTINCT TENDENCY LIGHT RAIN FOG VERTICAL VISIBILITY 2 HUNDRED FEET.
Jinak průlet LOC a nalétnutí ILSu zatáčkou \"proti srsti\" o nějakých 270 stupňů není sice standardní, ale taky ne úplně nemožná procedura, někdy to tak prostě \"vyjde\" - z mnoha důvodů, zpravidla nečekané zpoždění někoho někde, a pokud jsou LVP, tak nejde jít moc \"na krev\". A když už se další mašinka v tu dobu +/- blíží k bodu, kdy by se normálně otáčela do ILSU, ale z nějakého důvodu je potřeba s tím počkat, tak co jiného s ní?
#85330
Napadá někoho, proč mohl mít dneska odpoledne B737-377 společnosti Jet2 vytaženej podvozek už nad PR531? Vždyť jenom na FAF je to ještě dost daleko, a i tam je na to ještě dost času. A to ani nevím, jak dlouho už s tím letěli. Any ideas?
Uživatelský avatar
By Čondra
#85332
Potřebovali rychle vyklesat?.. Podvozek je jeden ze slušných rušivých elementů obtékání kolem trupu..
Uživatelský avatar
By Pavel
#85995
kvuli pocasi... a TVS s nejakym zahranicnim pilotem se nechali zavřít počasím, odletěli až někam cca abeam LKNA jižně od LKPR a pak znova na sever ve FL100... jinak masakr!
Uživatelský avatar
By Filip
#86011
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]Muzete mi prosim napsat, v kolik ta "sranda" zhruba vypukla, abych to nemusel v archivu LiveATC dlouho hleadat?
Diky.[/quote]
Řekl bych tak: 16:05, tipuju... Na ČHMU budou kdyžtak radarové snímky, takže tam se to kdyžtak dobře pozná...
Uživatelský avatar
By Pavel
#86023
No mě nejvíc pobavil čenex :-) Letěl via LOMKI... APP mu říkal, že většina letedel lítá z jihu přes RATEV a že to tam je asi lepší, než ze severu. Von né, prej že to dá přes ERASU, že maj cestu volnou. Doletěl abeam erasu, řekl že má serious warning, ohnul to na sever a odletěl kamsi za TMAčko, kde se potom půl hodiny mrcasil ve FL70, než ho APP dostal zpátky :-)
By off
#86060
No a v tom největším bordelu se do toho začnou eště motat naši milí paragáni v Příbrami s Trubkoletem :-) Všude kolem bordel, ale nad Příbramí hodinu díra a hezky, tak do toho hned naskáčou :-) to mělo děvče na APP asi radost :-)
By off
#86091
[quote="Filip"]Budeš zítra na afis?
Odpoledne se budu vracet z LKKV, tak bych případně kecnul... :-)[/quote]
Neeee so+ne bys musel na LKPR a přibrzdit na LIMĚ u h/p RWY 31 :-) LKPM plánovaně až 3.9. ale zkusím se tam objevit někdy v příštím týdnu, nejspíš ve čtvrtek na celej den (jestli bude nějaký rozumný počasí offšem).
Uživatelský avatar
By Filip
#86133
[quote="off"][quote="Filip"]Budeš zítra na afis?
Odpoledne se budu vracet z LKKV, tak bych případně kecnul... :-)[/quote]
Neeee so+ne bys musel na LKPR a přibrzdit na LIMĚ u h/p RWY 31 :-) LKPM plánovaně až 3.9. ale zkusím se tam objevit někdy v příštím týdnu, nejspíš ve čtvrtek na celej den (jestli bude nějaký rozumný počasí offšem).[/quote]
Hehe, tak přes LKPR jsem nakonec letěl, ale jen okrajem CTR a přímo pod ILS na 24... A přímo pod Fokerem: OK-FOX, Praha radar traffic information, Fokker 100 on your 11 oclock." "Traffic in sight, OK-FOX", "OK-FOX wakeup turbulence category Medium"...
....Nádhera :) :)