- 02 črc 2010, 08:48
#69420
[quote="amalka"]CSAv doporučuji do testů na F/O zařadit následující.:
- k čemu slouží odpovídač a co se do něj nastavuje
- k čemu slouží QNH a kdy a jak se přestavuje výškoměr
- podle čeho odhadnu-určím dráhu pro vzlet/přistání
- koho volám o letové povolení
- k čemu slouží radiomajáky
- jak vypadá akceptovatelná trať (alespoň stylem radiomaják - radiomaják)
- co se dělá když dostanu povolení k odletu stylem RWY 06, climb 5000ft straight ahead (ne, netočí se hned na první bod tratě)
- kdy a co se readbackuje
- k čemu je ATC a kdy a co mě musí schvalovat[/quote]
Jako na toto jsem narazil náhodně, protože do tohoto vlákna nechci moc zasahovat ("my vám piloty kádrovat nebudeme, my vám je vyhodíme"), ale Amalka zde vystihla podstatu problému. Uvedený okruh problémů - a právě jen ten - představuje skutečně elementární znalosti nutné pro létání na VATSIMU. Proto by se, podle mého názoru, měly jakékoliv výukové materiály pro nováčky soustředit na toto a naopak omezit detailní rozebírání problémů jiných, de-facto podružných (ATIS, METAR, palivo, užití různých přesných postupů pro jednotlivé fáze letu dle reálu, užití VNAV, LNAV, FMC, apod.).
V podstatě každý pilot by měl být jednoznačně a jasně (tj. stručně) schopen odpovědět na každou výše položenou otázku a to bez váhání. Tím se otevře protor, aby se s ATC domluvil a lze tak pokračovat v upřes\'nování těch znalostí, o kterých píšu výše, že nejsou zásadní pro začátek. Pro začátek je ale podstatné, že pilot zná logiku věcí, jak funguje v reálu a jak se simuluje na VATSIMU - je potřeba vyloučit případy, kdy se pilot po 158,31 nalétané hodině začne zajímat, že FIX OKL je asi nějaký vysilač na zemi, apod..
PavelS
VACC CZ