VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#65754
[quote="Tommy"][quote="PavelS"]
b) CSA389: je tam problém, že je poněkud trhací zvuk - zkontroluj prosím, zda máš ve SB nastaveno .wav sound a ne DirectSound; dále doporučuju vypnout natvrdo všechno mimo FSku (ICQ apod.) myslím, že to vadí i Tobě, protože nerozumíš.
Nicméně, je potřeba nejen poslouchat, ale i předvídat, viz jiné vlákno o komunikaci.Pokud dostaneš po vzletu climb FL něco, tak pokud víš, že obvykle se dává FL140, je mnohem jednodušší rozeznat - i za špatné srozumitelnosti - že jde o FL 140, než když vůbec předem netušíš, kam se obvykle stoupá (140 je na horní hranici TMA, proto obv. 140). V tom citím Tvuj problém při readbacích, spíše než v neznalosti AJ.
[/quote]


Díky a zapracuju na tom :)[/quote]

Tak v FSce mám oboje .waw.Mám ještě dotaz,jestli mám mít v SB první knihovny VIP3 nebo default SB letadla.Vím že odbočuji,ale předem Vám děkuji za odpověd.
#65759
[quote="Tommy"][quote="Tommy"][quote="PavelS"]
b) CSA389: je tam problém, že je poněkud trhací zvuk - zkontroluj prosím, zda máš ve SB nastaveno .wav sound a ne DirectSound; dále doporučuju vypnout natvrdo všechno mimo FSku (ICQ apod.) myslím, že to vadí i Tobě, protože nerozumíš.
Nicméně, je potřeba nejen poslouchat, ale i předvídat, viz jiné vlákno o komunikaci.Pokud dostaneš po vzletu climb FL něco, tak pokud víš, že obvykle se dává FL140, je mnohem jednodušší rozeznat - i za špatné srozumitelnosti - že jde o FL 140, než když vůbec předem netušíš, kam se obvykle stoupá (140 je na horní hranici TMA, proto obv. 140). V tom citím Tvuj problém při readbacích, spíše než v neznalosti AJ.
[/quote]


Díky a zapracuju na tom :)[/quote]

Tak v FSce mám oboje .waw.Mám ještě dotaz,jestli mám mít v SB první knihovny VIP3 nebo default SB letadla.Vím že odbočuji,ale předem Vám děkuji za odpověd.[/quote]

K tomuto - zjistil jsem, ze pomuze vypnout i inetovy prohlizec - zejmena pokud je popripojovany na ruzne aktivni stranky, kde probiha AJAX komunikace na pozadi - typicky napr. Facebook. Tzn. nutno odhlasit/zavirt miminalne vsechny takove stranky...

Rada
#65760
Jo potvrdzujem, toto som zistil napr pri vroute-e, najlepsie je ho mat vypnuty pri lietani...
#65857
Obrázek

Tento týden usedne do křesla pro hosta náš spolupracovník MQ, aby potrvdil svoji licenci na pozicích přibližovací služby řízení v českém FIR. V rámci COD tedy proběhne praktický test dovedností na pozici LKPR_APP, kde hlavním účinkujícím bude MQ.

Prosíme tímto o provoz, podle toho pak zvážíme otevření dalších pozic, s APP souvisejících - DIR, DEP.

Začátek zkouška je v 20:30 místního času, pro rozkoukání se hrdiny v křesle doporučujeme predvaritělnuju již od cca 19:30.

Zkoušející bude JD, zástupce zkoušejícího PS.
#66398
Až na to, že jsem po stallu skončil v poli za LKTB opravdu super :)
Taky díky všem řídícím.
Ještě dotaz. Když odsouhlasím visual a dostanu continue on final, znamená to, že se následně mohu jakkoli dostat až na finále a pak reportuji established on final track (v případě VOR-DME approache)?
Díky.
By xmnovotny
#66399
Dekuju ridicim za pekne zaletani si, i za vysvetleni nejakych veci. A zaroven pripojuju omluvu za pad FS tesne po dosednuti v Ruzyni. Dneska me to nejak blblo, Squakbox z nejakeho nepochopitelneho duvodu odmital prijem hlasu od slovenskych ridicich (oni me slyseli, ja je ne), ale LKAA_CTR fungovalo normalne.
A jeste jeden laicky dotaz... Presel jsem na FS X a docela me zarazi to, ze z B737 pri pristavani pres pult (2D panel) vubec nevidim rwy.. V FS 2004 s tim az takovy problem nebyl... Ma to co do cineni s realitou a nebo je to \"vlastnost\" FS X?
#66411
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]
Ještě dotaz. Když odsouhlasím visual a dostanu continue on final, znamená to, že se následně mohu jakkoli dostat až na finále a pak reportuji established on final track (v případě VOR-DME approache)?[/quote]

No kdyz letíš vizuálně, tak se na VOR-DME nehraje. Obecně se očekává, že se tím nejrozumnějším způsobem dostaneš za vizuální reference na finále a to ohlásíš.

U Tebe to bylo tuším po MA RWY 10 visual 28. Tos mi odkýval, takže bych tam předpokládal nějakou "rádoby slzu", aby ses dostal tak na 7 NM finále (pozor toto moje zkušenost, možná by piloti s náletem tisíce hodin řekli, že cca s B737 je lepší být na ~8,5 NM finále) RWY 28.

To vše za vidu! Takže ILS/ VOR-DME/ NDB-DME a podobné už mě nezajímají a dívám se z okýnka.
#66417
Já to dělal většinou mezi 6 - 7, abych měl dost času všechno připravit (projít znova check listy), ale zkušení pardálové to umí otočit na pětníku a stíhají. :)

Pozn.: cca na 7 NM je FAF. ;)
By Norman Ramsey Briggs
#66420
Ale ve všech těhle přiblíženích, jako je ILS je FAF zbytečně daleko. V LKVO je to jen 5 NM a je to akorát na stabilizování se, vyházení všech možných hrůz a sednutí.
#66423
[quote="Radizz"]ale zkušení pardálové to umí otočit na pětníku a stíhají. :)[/quote]

Zrovna nedávno jsem letěl vizuálně na 24 v LKPR.. Byla to teda megaprasárna, ale finále jsem dotáčel s B763 nad začátkem naváděcí řady a vyklízel dráhu na C...:):)
Když pominu porušení asi tak 50 předpisů, tak to napohled vypadlo ale celkem libově..:)
#66425
No, tu se jako stává, že TVS to se 737 dotoči z downwindu nad zdejším Makrem; ve stejných místech to točí Zlíny a podobné prdlavky na okruhu. ...možných variant je spousta... :)

Lidi musí tleskat jak diví; tomu říkám zážitky z letu. :D
#66428
[quote="Radizz"]To vše za vidu! Takže ILS/ VOR-DME/ NDB-DME a podobné už mě nezajímají a dívám se z okýnka.[/quote]

Takže tady v tom případě se mi budou hodit ty PAPI, co se o nich píše v jiném vlákně. Je to tak?

Jo a tu zatáčku o 180°, abych se dostal na finále, tu můžu v tomhle případě dělat na libovolnou stranu?

Dík
#66430
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]Až na to, že jsem po stallu skončil v poli za LKTB opravdu super :)
Taky díky všem řídícím.
Ještě dotaz. Když odsouhlasím visual a dostanu continue on final, znamená to, že se následně mohu jakkoli dostat až na finále a pak reportuji established on final track (v případě VOR-DME approache)?
Díky.[/quote][/b

Ano, když dostaneš povoleno od ATC: CLRD visual Apch, tak se předpokládá, že letíš nejkratší cestou na finále. Naprostá většina visuálů je, když je potřeba letadlo právě urychlit, aby nemuselo letět na FAF a dále a ty zatáčky bývají hodně ostré. Letět jakoukoliv slzu je v principu chybné, ale ATC má současně za povinnost vás před povolením navektorovat do místa, odkud lze letět "definovaně na finále", tj. ne zády k letišti - to je oprávněí ho poslat někam.

Pomůcky jako VOR DME indikace , ILZ a pod se MOHOU užít a naopak doporučuju je mít naladěné. Ale pozor na zásadní věc : u visuálu vy zodpovídáte za srážku s terenem, (možné i za s letadlem) čili je zásadně chybné koukat a letět podle budíků - koukáte ven a jen občas kontrolujete třeba vzdálenost od prahu (DME). V tomto je FSka problematičtější, protože vzdálenost se blbě odhaduje.

Reportuje se FINALE , nikoliv FINAL TRACK.
By Norman Ramsey Briggs
#66432
Jako často dostanu Cleared Visual a nejsem zrovna nasměrovaný na finále. To však vůbec nevadí, protože pokračuji na nějakou polohu okruhu, obvykle na downwind a pak až věž mě povolí pokračovat na finále. Tady ale šlo tuším rovnou o pokyn pokračovat na finále.
#66439
[quote="PavelS"]...ATC má současně za povinnost vás před povolením navektorovat do místa, odkud lze letět "definovaně na finále", tj. ne zády k letišti - to je oprávněí ho poslat někam...[/quote]

Obecně asi ano, v praxi na tom nevidím nic divného. Pilot má vizuální referenci, pokud potvrdí a má i prostorovou referenci. Udělat cca "nějakou slzu" tedy není problém ani výškově, ani prostorově.

Neshledávám závadným a minimálně tu se děje.

[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]Díky za objasnění, jsem rád za tu zmínku o možnosti trochu si vypomoct přístrojema, to mi taky vrtalo hlavou, jestli to lze. [/quote]

Vypomoct si můžeš obecně kdy chceš a čím chceš. Jde jen o to, že toto není (opakuji není) přístrojové přiblížení; takže snažit se naletět ILS bude asi blbé.

============================================================================================

Obecná poznámka: jako když nevím, o co mě řídící žádá, ze zásady to nemůžu odsouhlasit. =/ Řeknu, že vizuál nechci, protože nevím, co to je.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13