VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#66007
Taková podstatná informace, mapy někdo máte? :)
Podstatná informace č. 2. Jak naladit TACAN, pokud to není VORTAC a nemá \"normální\" frekvenci? Nebo jí mají všechny? V enroute mapě Německa jsou v závorce nějak snad u všech, ale např BUE (Büchel) v samotné mapě přiblížení tuto frekvenci uvedenu nemá... http://www.cenor.org/proc/buechel/ET_AD ... C21_en.pdf
#66014
[quote="vinil"]ad 2) Frekvenci z kanalu jde spocitat, nebo kouknout do tabulky: http://www.flightsim.com/main/howto/tacan.htm

Frekvence se pouzije pro DME, na TACANu se voli prave ten kanal. (Nevim, jak je to v MSFS)

Takze TACAN bez frekvence v mape je TACAN bez DME. Znaci se i jinym symbolem.[/quote]

Prdlajs, TACAN má dycky DME (součást designu). Rozdíl v symbolice je přesně to na co se ptá TMX, jedno je VORTAC, tedy TACAN instalovaný společně s VORem. Místo separátního DME se pro měření vzdálenosti používá DME které je součástí TACANu (typicky NORvenich VORTAC).

Tam kde je samotný TACAN, vidíte v mapě i jiný symbol (Buchtel) a není logicky uvedena frekvence VORu, pouze číslo kanálu TACANu. DME samostatně stojícího TACANU (bez VORu) by údajně pro civilní použití fungovat nemělo.

Jak je to ve FSce netuším. Možná má TACANy defaultně v databázi a lze je naladit jako by to byl vor?
#66016
Soudruzi v hangáru sundali AA střely a místo nich mi nainstalovali přídavné nádrže, nyní by měl být bezproblémový dolet okolo 800 nm. :)

Obrázek

Btw. Poletí někdo další ještě s něčím pomalým? Já očekávám GS okolo 300 uzlů, hladinu 260, čili na cestu tak 2 a půl hodiny...
#66039
Zdravím Jindro,
Už jsem nad tím uvažoval, že bych vzal Túčko (134/154), zítra mám 24, tak když nic nebude, v noci na to mrknu a v sobotu bych se ti ozval. Každopádně bych potřeboval doprovod, moje angličtina je jako u Cubany v Il-62 ... very easy...very easy :)
Máš a používáš Skype?
#66044
Zdravím,

zprávy z Velké Británie jsou tyto:

For the Military Night, there will be EGXC_R_APP and various towers for each airfield, as well as hopefully Swanick Military, so feel free to come on over, will be good to see you all!

Pokusím se získat ještě mapy letiště, protože je také nevidím. ;)
#66094
Z výše uvedených materiálu jsem zkusil za pomocí map a FSNav vytvořit TACAN route LKPR-EGXC. Je to plánováno pro TU-154, FL360, speed 300knot-560km/h IAS. V přiloženém souboru jsou vytvořené fpl pro FS2004, FSNav + popis celé route.

http://jirka.r288.sweb.cz//LKPR%20to%20EGXC.zip

Zkráceně by se to dalo napsat:
VOZ dct RDG TL9 IGL TR9 GISAT TG1 (FFM,NTM) TG1 KOK TL4 (NPT) TL4 ERING TB7 MAM
v závorce jsou body na uvedené trati, dále jsou v plánu FIX 1 a 2, které jsem přidal podle souřadnic, protože jsem k ním v FSce nenašel žádný pojmenovaný bod. Letiště EGXC jede na QFE, pro lehčí přepočet je v mapě Coningsby AB uvedeno QNH -1 MBar
#66097
Mělo bych technickou poznámku:

protože všude kolem zuří diskuse o možnosti plánovat jako první bod první bod Tratě a nemožnosti plánovat DCT (oboje ten FPL obsahuje) upřesňuji výslovně, že v tutom případě jde o vojenský FPL, plánovaný podle vojenských tratí. Předpokládám, že to je proto tak, že jsou k dispozici MIL ENROUTE mapy NDR a NSR, ale nejsou k dispozici vojenské tratě MIL AIP ČR. Proto je tam VOZ DCT Rhoding, resp DCT VOZ DCT RDG.

Je to tak ?

Zkusím kdyžtak něco najít.