VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#65114
Díky všem organizátorům a zúčastněným (pilotům i ATC).

Let z LTBA proběhl bez větších problémů, akorát se pozemnímu personálu podařilo natankovat do mého letadla palivo přibližně na 2000 nm místo správných 800 nm (+ samozřejmě další položky). Nebylo už moc času toto řešit, a proto jsme šli nahoru s trochu těžším letadlem.

Ze Slovenska zkratka přímo BODAL, FMC spočítalo LKPR na 1835 (dle bookingu 1840), takže jsem si sám pro sebe říkal, jak perfektně to nemám načasované.

Na BODALu jeden hold a klesání tuším z FL340 na FL250. Pak již pokračování BODAL2T. Bohužel jsem se ani já nevyhnul technickým problémům a počítač se právě při instrukci \"turn right hdg030, for LOC 06\" seknul a dlouhých x sekund nereagoval, resp. FSka. Slyšel jsem ATC, jak se mě snaží volat a čeká na readback, ale já byl bezmocný. Nakonec se FSka (po neplánované pauze) rozjela a já se rychle česky zeptal, jak mám postupovat dál. Mohl jsem pokračovat, ale díky předchozí nepříjemnosti se přede mne dostal další letoun a asi se trochu rozhodily rozestupy. Navíc jsem s tím palivem navíc mohl jít jen na 144 knts. Výsledkem byl go-around a výlet na NER. Zde necelý jeden holding a směřování k RWY24. * Nakonec z toho bylo zpoždění asi 50 minut.

(Bohužel se mi při druhém přiblížení jaksi ztratil okolní provoz, tak se nezlobte, když se na screenu neuvidíte.)

Co jsem stihl zachytit...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
#65117
Uf, při výjezdu na Deltu se mi klepaly prsty tak, že jsem ani na vypnutí LDG lights pomalu nedosáhl :D Na přiblížení asi 6nm za jiným letadlem mi přišlo celkem dost na okolní provoz - ale jenom do té doby, než jsem zjistil, že mezi nás Jindra hodlá smrtelně vážně nacpat jeden odlet...
Povolení k přistání jsem dostal asi 1-2 vteřiny před povinným GA - ještě ani nestihl doříct vítr na dráze a už mi tam řvalo MINIMUMS! Veliká paráda, bohužel jsem termínově stihl tenhle jediný přílet ale i tak všem ATCos respect a díky!
#65122
Jinak jsme se nějak dopachtili čísel o provozu.

V historickém srovnání to vypadá následovně:

Event Total FIR mov. LKPR mov.

Runway to Hell 2010 239 200

Prague Real Ops. Event 2009 191 169
Runway to Hell 2008 260 ?
Runway to Hell 2007 292 ?

EDDF Overload 2005 400-500 ?


V Praze bylo dosaženo 34 pohybů za hodinu, což není rekord (VATSIM max. je 48, real je cca 60), ale je to obecně hodně, jak v porovnání s reálem, tak s VATSIMem. Nevím, kolik bylo registrováno sblížení, ale vypadá to, že podobný počet , jako na rekordním RtH 2007 - 5ks (sblížení se berou jen v vzduchu, ne na zemi).

I tak bych Event považoval za velmi zdařilý a těšíme se na další pokračování serie.
#65123
I za sebe poděkuju všem ATCos i okolnímu provozu za příjemný zážitek.

Mě se problémy naštěstí vyhnuly (vyjma nějakých cca 2 odpojení od sítě, jež byly napraveny téměř ihned reconnectem někam jinam). Z 7 letů jsem otočil všech 7; začal jsem zajímavě už při odletu z EDDB, kde mi CTR dal povolení, přeladil na nějaké EDDP(?), ten mi dal jiné povolení, ještě špatnou kombinaci ranveje a SIDu, no než jsme se z toho vymotali, nabral jsem delay 20 minut. To pak kolísalo celý večer, ve špičce se to vyhrotilo na nějakých 40, takže můžu hrdě prohlásit že CTOT ani ETA jsem nestihl ani jeden :)
Nepřišel ani jeden hold, na druhou stranu jedno povolení k přistání jsem dostával těsně nad ravnejí (myšleno těsně, ne na minimech), jedno z dalších jsem de-facto readbackoval až po podrovnání a dosedu...
Na odletu jednou hádám pořadí tak 5 při čekání na 6stce, kromě jednoho ztraceného easyJetu (ne mě) u křížení F/31 žádné problémy. Jenom při line-upu (téměř vždy mezi provoz) jsem ani nezastavoval, pokračoval tak 30-40 kt vpřed, a přidával de-facto už když sem viděl éro před sebou uhýbat... Myslím si, že borcovi za mnou to vždycky vyšlo.
Jako příjemný odpočinek nesmím zapomenout zmínit approach v Brně (Radek), kde oproti nervózní a uštěkané (myšleno příkazy, ne náladou) Praze panovala příjemná a relaxující pohoda...

Takže ještě jednou - díky!
#65125
[quote="Engin"]Jako příjemný odpočinek nesmím zapomenout zmínit approach v Brně (Radek), kde oproti nervózní a uštěkané (myšleno příkazy, ne náladou) Praze panovala příjemná a relaxující pohoda...[/quote]

I já děkuji, to nasazení bylo obrovský. EZY se v Brně otáčel s naprostou pravidelností. :)

Jo hoši, to je holt Morava, tady se neženem; tady to máme zmáklý. :)
#65127
Tak akce více než povedená! :)
Z Brna do Prahy jsem vyrazil o trochu dříve, takže jsem se celou dobu vlekl nějakých 230ktn-poučení pro příště, lépe si to naplánovat.
Jinak přílet do Prahy už bez problémů, byl jsem trochu odvektorován a pak hned do ILS06.
cestou zpět bych CTOT snad přesně dodržel, kdybych se nezasekl před křižováním 13/31, odkud byly nějaké odlety. Poté jsem byl naLINE-UPován na 06 ještě za nějakým letadlem. Hned jak se odlepil, tak jsem dostal povolení a ještě jsem ani nebyl ve vzduchu a už dostával povolení na přistání ten za mnou… Velice vydařené. :) Poté už standardní odlet. V cruise jsme si ještě úplně nerozuměli s PS, ohledně hdg…nějak vzjasníme.
Chvíli před Bodalem se objevil najednou provoz ve stejné hladině přesně proti mně, takže TCAS začal řvát a byl jsem nucen odpojit AP a vyhnout se… Alespoň nějaké zpestření. :) A pak už jen přistání v LKTB.

Screany dodám časem, mám jich asi 190, takže to musím nějak probrat…
#65132
[quote="PavelS"]Jinak jsme se nějak dopachtili čísel o provozu.
Event Total FIR mov. LKPR mov.

Runway to Hell 2010 239 200


V Praze bylo dosaženo 34 pohybů za hodinu, což není rekord (VATSIM max. je 48, real je cca 60), ale je to obecně hodně, jak v porovnání s reálem, tak s VATSIMem. Nevím, kolik bylo registrováno sblížení, ale vypadá to, že podobný počet , jako na rekordním RtH 2007 - 5ks (sblížení se berou jen v vzduchu, ne na zemi).
[/quote]

Sblížení mohlo být tak těch 4-5max, podle mě ale většina z důvodu nestandartností ze strany posádek a podivných vnějších vlivů.
Třeba když jsem po 23h zkusil DIRectora tak se tam plazil jakýsi EZY s Groundspeed 200kts na FAFu a během asi dvou až tří otáček ho dohnalo z 5NM rozstupu letadlo, tuším CSAxx s GS180kts, přišlo mi to jakoby si EZY natruc pustil FSku rychlostí simulace času 0.7x, nebo CSA 1.5x....takže podobné úkazy jsou mi záhadou a to se bohužel uřídít nedá.

Kromě sblížení bylo taky pár zajímavých situací, které jsme separačně zvládli, ale chlubit se s nimi nemůžeme :)
#65133
[quote="Radizz"][quote="vinil"]R2H z FL410 (F-14)[/quote]

I toto bylo velice zajímavé zpestření. :) Aby i ostatní rozuměli, jednalo se o přílet F-14 do Náměště.

Ten model je fakt vymazlenej![/quote]

Jako soutěž o nejkuriosnější let myslím jasně vyhrává volačka cca APT605, A-320, která letětla z Kunovic do LKPR.
Před letem se mne ptal, zda letiště LKKU je servisováno mnou (jo) a během procedur se z něj vyklubal velmi schopný letec.
Jen mu padalo připojení, tazkže cestou mnohokrát vymizel, ale vždy se vrátil a podle mne zcela v pohodě přistál.
Předpokládám, že to byla první A-320 v LKKU.
#65135
[quote="roadmonster"]Povolení k přistání jsem dostal asi 1-2 vteřiny před povinným GA - ještě ani nestihl doříct vítr na dráze a už mi tam řvalo MINIMUMS! Veliká paráda, bohužel jsem termínově stihl tenhle jediný přílet ale i tak všem ATCos respect a díky![/quote]

To, že na minimech nemáš povolení k přistání neznamená automaticky GA..!
Na minimech musíš mít vizuální referenci s dráhou, nikoliv povolení k přistání.
#65137
[quote="Radizz"]

I já děkuji, to nasazení bylo obrovský. EZY se v Brně otáčel s naprostou pravidelností. :)

Jo hoši, to je holt Morava, tady se neženem; tady to máme zmáklý. :)[/quote]

Věř tomu, že nebýt toho zpoždění na příletu do LKPR, tak jsem to pak vzal ještě do Brna. No, snad příště.
#65143
[quote="Engin"][quote="dubajss"](...)tak se tam plazil jakýsi EZY s Groundspeed 200kts na FAFu(...)[/quote]
To sem byl asi já. Rychlost byla na 1x :) Takovou sabotáž bych si nedovolil... Jinak 200 jsem dostal befelem a nadšený jsem z toho nebyl... :)[/quote]

Tos nebyl ty, to byl nějaký Angličan. Ty si pak letěl asi pátej za nim jako 7007 tušim.
#65155
[quote="dubajss"]
Třeba když jsem po 23h zkusil DIRectora tak se tam plazil jakýsi EZY s Groundspeed 200kts na FAFu a během asi dvou až tří otáček ho dohnalo z 5NM rozstupu letadlo, tuším CSAxx s GS180kts, přišlo mi to jakoby si EZY natruc pustil FSku rychlostí simulace času 0.7x, nebo CSA 1.5x.... [/quote]

No tak ja jsem na finale dohnal nejakeho Easyho (CSA480), ale jako SimRate jsem mel na 10000% na 1, nakonec to pro me skoncilo cancel appch :). Ale ja jsem mel instrukci "180 until FAF" nebo tak nejak, takze myslim ze doslo jen k zameneni rychlosti....
#65162
[quote="radbrad4"][quote="dubajss"]
Třeba když jsem po 23h zkusil DIRectora tak se tam plazil jakýsi EZY s Groundspeed 200kts na FAFu a během asi dvou až tří otáček ho dohnalo z 5NM rozstupu letadlo, tuším CSAxx s GS180kts, přišlo mi to jakoby si EZY natruc pustil FSku rychlostí simulace času 0.7x, nebo CSA 1.5x.... [/quote]

No tak ja jsem na finale dohnal nejakeho Easyho (CSA480), ale jako SimRate jsem mel na 10000% na 1, nakonec to pro me skoncilo cancel appch :). Ale ja jsem mel instrukci "180 until FAF" nebo tak nejak, takze myslim ze doslo jen k zameneni rychlosti....[/quote]

Čímž je viník - ízy - odhalen! :) On měl i "pomalý" history trail, dohnalo ho i to za tebou, ale ne tak aby musel rušit APP.