- 10 bře 2010, 23:48
#63340
Dnešní provoz byl opět středově dobrý, ve dvouch jsme to zvládli a mohli jste si vyzkoušet, jak to běží v hustějším provozu s jedním ATC. Pro přípravu na \"Run to Hell 2010\" se soustřeďte na to, že nesmíte říkat nic zbytečného a ještě musíte vystihnout, kdy ATC opravdu spěchá a pak říct (vychrlit) jen nejnutnější, třeba bez volačky a beze všeho dalšího. Je to velmi důležité (př.: odlet 06 na cca 6nm, vůbec se nemohl dovolat na frequenci; pak ho ATC zavolá volačkou a letadlo spustí: CSA568, Praha Radar, hezký a slunečný večer, po vzletu z dráhy 06, 5000ft , rychlost 258.5 uzlů...\" = pochopitelně nelze, v nejhorším případě můžete použít : \"Praha Radar, CSA568, 5000ft\", konec. Pokud slyšíte, že je chaos před vámi, je více než jisté, že bude i po vás, takže nezdržovat. Já to řeším tak, že když je to od letadla moooc dlouhé, tak letadlo ignoruji - má povolení 5000, letí definovaně, já ho nepotřebuji nijak povolit a řeším přednostní případy -tuto postup obecně doporučuji i ostatním ATC. Podmínkou je, že všichni ATC i piloti dodržují pravidla, a nezačnou si dělat co chtěji, což ale uznávám, že v poslední době funguje nadmíru dobře, v podstatě až jako v reálu - a o to jde.
PavelS
VACC CZ