VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By amalka
#61349
Pro zajímavost uvádím, že do cca. půlky února F-AIR zlevnil pro PPLkáře simulátor na 1050 bez DPH _včetně_ instruktora.

http://www.f-air.cz/letovy-simulator/

Kdyby se chtěl někdo přijít podívat, dejte mi vědět. Pokud by byl zájem, asi by nebylo problém zařídit hromadnější exkurzi a nějaký demonstrační let a vyzkoušení simulátoru spojenou například s prohlídkou letiště, hangárů a jejich obsahu.

Blíže o simu musí napsat Šmic, já na něm ještě nebyl.

H.
Uživatelský avatar
By PavelS
#61350
Jako předpokládám, že cena je 1050,-/hod bez DPH.

Možná by nebylo od věci tuto akci zorganizovat, pokud by bylo lze zajistit, že každému účastníkovi zájezdu, bez ohledu na to, či je nebo není PPL, by se umožnilo krátký let v simulátoru za výše uvedených podmínek.

Předpokládám, že to je v Benešově, jak se o tom mělo napsat recense ( :( )

Odvoz by asi nebyl problem tam a zpět, nějaká vhodná hospoda by se asi taky našla.
Uživatelský avatar
By amalka
#61351
Hospoda je na místě a cena je skutečně 1050 (leda by se mi teď instruktor přepsal). V pondělí tam jdu, domluvím podrobnosti včetně možné exkurze a polétání pro každého. Zcela oficiálně.
Uživatelský avatar
By Pavel
#61352
No, bysme nědy v létě mohli dát hromadnou vatsim exkurzi, jako byly Vodo, tak teď Bene, ne?

Edit: Zase jsem nebyl první :)
Uživatelský avatar
By Jakubsch
#61359
Koukám že Amalka už zapustil v Bene kořeny, to je jedině dobře :-P

Simulátor je klasickej FNTP II s tim že má možnost 2 konfigurací a to Piper Seneca V a Piper Seminole ( doufám že teď nekecám ). Co jsme lítali tak to bylo vesměs všecko na Seminolu. Na stejné bázi by měl fachat myslim i FNTP sim ATR co maj ČSA až na ten rozdíl, že u nás se nejede na 3 projektory, ale jen na jeden ( ve výcviku se lítá buď v mraku nebo je projekce vypnutá uplně )

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
By Ico
#61360
Jeezis, tak taketo neco by to chtelo doma, pekna vecicka...
Uživatelský avatar
By amalka
#61632
Tak na tom mám 3 hodiny.

- Vyloženě mi tam chybí ATC, studentovi předemnou to sice instruktor špital do ouška ale to zdaleka není ono. Ale je nutné to brát jako IFR/MEP/MCC simulátor.

- Grafika je na úrovni FS9 s default scenérkama, tzn. na nás zmlsané FSX scenérkama a ortofoto povrchem trochu zklamání. Jakési ortofoto tam je (rozlišení cca 50 metrů pixel nebo něco podobně strašnýho). Zato počasí typu \"sračky\" je simulováno velice věrohodně.

- Oproti FSce to má konečně to správné zpoždění všech přístrojů (tedy hlavně výškoměr a vario), ADF je ale stejně přesné jako ve FSce a neprojevuje absolutně žádnou chybu a to ani v noci.

- Všechny přístroje (i analogové) jsou zobrazovány digitálně na samostatných LCD panelech zabudovaných do přístrojovky. Grafika přístrojů je velice detailní, takže jediný efekt který to kazí je, že ty LCD displeje jsou lehce přesvětlené, tzn tam kde má analogový přístroj černou barvu má tohle digitální takovou tu prosvětlenou šedočernou. Ale dojem z kokpitu je velice dobrej. Dokonce to může (dle konfigurace) simulovat přetlakování kabiny včetně fyzicky přítomných kyslíkových masek.

- Protože to je certifikovaný sim, lze simulovat v podstatě naprosto všechno, počínaje výpadky libovolného systému, přístroje nebo části letadla, přes simulaci nepřesnosti vestavěné Garmin GNSky (GPSky) (simuluje to nedostatečný příjem/počet satelitů a snižuje to výrazně přesnost zobrazované polohy) až po vypínání libovolných POZEMNÍCH radiozařízení.

- Letový model nemůžu posoudit, v Senece V sem neletěl, ale podle slov instruktora to je hodně podobné s tím rozdílem, že reálné letadlo není zdaleka tak citlivé a špatně řiditelné, že to je v podstatě záměr aby to bylo trochu horší na ovládání než reálná předloha.

- Instruktor má k dispozici několik obrazovek, jedna zobrazuje přístroje v letadle včetně motorových, další zobrazují laterální i vertikální profil letěné tratě (ne, neměl sem bohužel výškový profil jako EEG po mozkové smrti ale ani instruktor tam neměl plochou čáru... :P ) a to včetně povolených odchylek (opět jak laterálně tak vertikálně). Při NDB DME 11 v LKKV tedy včetně publikovaných DME výšek. (Něco podobného jsme viděli na exkurzi v LKVO kde byl vertikální průřez G/S na RWY 28).

P.S. Drobý postřeh: Jak podvozek tak klapky potřebují pro pohyb páčky do jiné chtěné pozice navíc obvykle magický pohyb stylem zatlačení do strany, povytáhnutí nebo něco podobného. Toto mě první hodinu jakožto simulátorového pilota, co vytahuje podvozek klepnutím na G, dovádělo k naprostému šílenství. Instruktora ostatně, taky protože měl strach, že mu jednu ze zmíněných páček urvu.

Kdyby jste si chtěl to někdo jít zkusit, je možné za uvedenou cenu do příštího víkendu včetně. Já si chci ještě dát nějaký kompletní let LKVO LOWI a zpět někdy příští týden, tzn. je možné se třeba i šábnout a letět společně.

Exkurzi jsem domluvil, ale tuto necháme až bude lepší počasí a spojíme to s prohlídkou letadel v místních hangárech. Každý si bude moci nějaké to přiblížení sám vyzkoušet.
Uživatelský avatar
By PavelS
#61633
Umí to pojíždět ? Jako, simuluje to i ježdění po RWY a TWY ? Jako lépe než FSka?
Ptám se proto, že na právě pojíždění se dobře pozná, jak moc to reálně simuluje.
Jak \"urvu páčku na vysuntí klapek\"? Znáš klapkovou páku ve Zlíně ?
Uživatelský avatar
By amalka
#61634
Normálně se s tím pojíždí jako ve FSce, ale udržet se na centerline při vzletu s bočním větrem se mi teda nepodařilo (což o simu nic nevypovídá, nedaří se mi to ani v reálu). Na pedály to reaguje děsně \"gumově\", šlápnu vono nic, šlápnu víc, vono nic, šlápnu eště víc a letím do škarpy, šlápnu druhou nohou a letím do druhý škarpy. Instruktor jel lépe, ale po centerline a jako když střelí to teda rozhodně taky nebylo. Tzn. to pojíždění bych řek je že stejně divný jako ve FSce. Ale tohle mi těžko soudit, se Senecou sem v reálu taky ještě nepojížděl...

Ale teda je to kurevsky namáhavý, zvednout příďák při držení beranů jednou rukou a ještě k tomu držet křidýlka pod větrem když bylo vytrimováno na 0 pro vzlet u toho sem málem chcípnul, nebo mám víc sádla než sem si myslel. To samé brzdy na pedálech, auto s vypnutým motorem (bez posilovače) je měkké máslo.

Co mě uchvátilo je, že jsou simulovány i ty síly v řízení. Skutečně to ovlivňuje režim letu, konfigurace letadla (vyvážení, klapky, podvozek, motory). Tzn. je nutno trimovat v podstatě neustále jinak se s tím musí člověk prát a to strašně.

Klapkovou páku ve Zlíně neznám, této východní technologii jsem se zdá se úspěšně vyhnul. :P (tohle mělo elektrický klapky, tzn. do zvolené polohy té páčičky to dojelo postupně samo).

Příště schválně zkusím pád a vývrtku. Ale mám zatím dojem že ten letový model není primárním cílem toho simulátoru, tzn. asi se už předpokládá, že student vylučovat snos při vzletu a přistání umí a nevrtá s tím každý den. Zkusím a dám vědět.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#61638
Dyť to je klasika FNTP II jako v jiných školách, podobnej jako je v Hradci Králové nebo co lítáme na simulátoru ATR u ČSA. Jinak pár lidí si chválí simulátor v Letňanech, protože je za ty samý peníze co tyhle ostatní, ale je full motion.
Uživatelský avatar
By Ondra
#61747
Filipe, taky tam od Vysoké školy chodíte na 4 hodinové bloky jako je pro posádky na sim B737,A320 ? potkal jsem tam i Jirku J. který taky studuje na VŠ , ale známe se z Aeroklubu. Dřív bylo fajn kouknout rozvrh a pokud někdo z posádek a jejich blok vypadl tak šlo tam zajít si zalítat (když se sežene na tu danou hodinu instruktor), ale naposledy když jsme to tak udělali, tak jsme dostali vynadáno že jsme nešli nejdřív na postupový trenažer a že už ted se výcvik dělá (vykazuje podle papírů) jinak pro jiná střediska v ČSA ... od té doby jsem tam raději nebyl. a vy tam máte na ATR výcvik jako tam probíhá IFR (jednomotorový) nebo děláte i typovky na ATR ?
Uživatelský avatar
By amalka
#77659
Zimní akce simulátoru za 1050 bez DPH včetně instruktora je opět tady. Kdyby někdo chtěl si to zkusit nebo zalétat společně, třeba v LOWI, dejte vědět.

H.