VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#5356
[quote="miua"]Je to akési čudné. Je fakt, že jsem vstupy do obrazce zkoušel cca 5x a to vždy ze standartní příletové a kromě toho, že to občas dohánělo půdorys obrazce (ale nijak dramaticky) tak to vždy točilo až na fixu. Nicméně přidám se k testování a budu se s tím trápit (ikdyž "jen" na sítí IVAO, případně off line, protiže na VATSIM jsem doposud nezvládl technické připojení - je to ale jen otázka trpělivosti). Ale pokud už to zlobí, lze přece nadefinovat holding do FMC a pak v HDG módu jenom sledovat půdorys obrazce podle navigačního displeje, to by mohlo být asi nejpřesnější.[/quote]
Čudné to akože naozej je - povedal bysom aj tak - dojebané :))))))
Upozorňuji jen, že na uvedeném holdu nebylo standardního nic - letělo se nahodile odněkud k TBV a parametry holdu jsem vymysle na místě bez jakékoliv mapy. Já předpokládám, že to právě bylo tak, že byl podle mých instrukcí naprogramován FMC a pak v modu HDG se jenom sledoval půdorys ....

Technické připojení na VATSIM - to mne udivuje - stáhne se SB3, instaluje, pustí FSka a hotovo.....( pokud se řídíš některými letitými návody , např. mými , tak zmačkat , zahodit do koše --> technika pokročila ).
#5372
At HOLD a jeho zobrazeni...
V skratce a strucne: Problem je se vstupem do holdingu! Drzeni obrazsce uz by snad slo, ale chce to jeste testovat.
Co se zobrazeni tyce, ano, ATR to vykresli naprosto krasne, ale sledovat linii rucne - nevim nevim, protoze dle stranek vyrobce, velikost ovalu neodpovida delce legu! (Takze pokud mas 2 min. leg, nebo treba 3nm, tak je dost mozne, ze obrazec bude vykreslenej s 1,5nm legy, i kdyz samozrejme orientace bude spravna.)

Cheers,
B.
By miua
#5373
Zobrazení obrazce není v měřítku, to ano, ale domnívám se, že pokud letoun držíš na obrazci, tak musíš letět přesně to, co máš nadefinované v FMC, tedy včetně délky legu. Jinak by to snad nemělo vůbec smysl.
By miua
#5374
[quote="PavelS"]..... Já předpokládám, že to právě bylo tak, že byl podle mých instrukcí naprogramován FMC a pak v modu HDG se jenom sledoval půdorys .... .[/quote]
Tak teď tomu moc nerozumím ( ostatně jako spoustě jiných věcí ). Jestliže mám nadefinovaný holding v FMC a letím v RNAV módu autopilota, tak pak letadlo na holdu řídí FMC, a já se můžu jenom dívat - za chybné sledování obrazce může FMC, resp. autopilot ( drží výšku i nadefinovanou trasu ). Jestliže ale letím v HDG módu, tak obrys obrazce sleduju "kroucením" čudlíku HDG já co by pilot, a za chybné sledování obrazce si můžu sám a nemůžu to svádět na autopilota ( ten se mně stará jenom o výšku a o to, aby letěl kam mu "čudlíkem" ukážu), tedy jestli nemůžu trefit vstupní bod v HDG módu, tak už není na koho to svést. Nebo je to jinak?

No a pokud se týká toho připojení na VATSIM- máš sice pravdu, ale jsou to přece jenom dva až čtyři programy (FSINN nebo SQbox, AVC, Servinfo, ACARS pro reportování ) a jejich kombinace spolu s XP a FS9, jak jsem si tady na fóru pročetl, a včera večer i vyzkoušel je docela vražedná a mě, jako začátečníkovi v připojení na VATSIM zatím akorát shazuje FS9, ale to se podá - ono přečíst si návod není taky na závadu ( nicméně kdyby si někdo, kdo už to prošlapal dal práci a napsal pro začátečníky noty na připojení - hned by bylo víc hodin a možná i dnů na síti VATSIM - nebo jsem špatně hledal?).
Prosím tě, neber to jako kritiku někoho, to rozhodně ne, ale jako přání začátečníka. Na fóru se o tom diskutuje snad na deseti různých místech, ale pro toho, kdo s tím začíná je to nepřehledné a pokud se to nerozběhne na poprvé, dá to pořádně zabrat.Ostatně "BrandonSK" se to pokusil v jednom příspěvku popsat - to vyzkouším přes víkend.
#5376
[quote="miua"]No a pokud se týká toho připojení na VATSIM- máš sice pravdu, ale jsou to přece jenom dva až čtyři programy (FSINN nebo SQbox, AVC, Servinfo, ACARS pro reportování ) a jejich kombinace spolu s XP a FS9, jak jsem si tady na fóru pročetl, a včera večer i vyzkoušel je docela vražedná a mě, jako začátečníkovi v připojení na VATSIM zatím akorát shazuje FS9, ale to se podá - ono přečíst si návod není taky na závadu ( nicméně kdyby si někdo, kdo už to prošlapal dal práci a napsal pro začátečníky noty na připojení - hned by bylo víc hodin a možná i dnů na síti VATSIM - nebo jsem špatně hledal?).
.[/quote]
ProsímTě Ty i všichni ostatní - je to takto :

pro létání na VATSIMu se stahne program SB3 a nainstaluje se dle českého návodu. Instalace probíhá tak, že se pustí instalace , nechá doběhnout a pak se pustí FSka, vybere letadlo, udělá test na hlas a letí se. Opravdu TO JE VŠE !!!!

Pokud nebude fungovat SB3 (shazuje FSku nebo tak), tak se to samé provede s progarmem FSInn, akorát že návod je jen v angličtině. Pokud se použije starší verze progarmu FSInn 1.0 , je potřeba k tomu stahnout i progarm pro hals nazvaný AVC. Nároky na instalaci jsou nulové, t.j. není potřeba nic nikde upravovat, editovat měnit.

Všechny ostatní jmenované programy - ServInfo a FS Acars - nejsou pro připojení a létání zapotřebí.
Servinfo je program pro zobrazení provozu na síti a s létáním jako takovým v principu nemá co do činění.
FSAcars je složitý reportovací program pro reportvání letů do centrály CSAv - 90% letů se na VATSIMU odehrává bez něj, používají ho jen piloti "ortodoxních VA" - připouštím, že jeho instalace a provoz je složitější, ale dává VA možnost kontrolovat lety svých pilotů do nejmenších detailů.

Všechny downloady ( FSInn a SB3 ) najdeš na titulní stránce www.vacc-cz.org vlevo a na uvedených odkazech je pro SB3 i český návod s obrázky.

Doporučuji postupovat po krocích - připojit se, zkusit pár letů. Pak přidat FSAcars a zkusit stabilitu a pak teprve naostro.


Doporučuju proto začít jen s instalací
#5377
[quote="miua"]Zobrazení obrazce není v měřítku, to ano, ale domnívám se, že pokud letoun držíš na obrazci, tak musíš letět přesně to, co máš nadefinované v FMC, tedy včetně délky legu. Jinak by to snad nemělo vůbec smysl.[/quote]
Sorry, ale ted odporujes sam sobe. Pokud neni zobrazeni v meritku, tak nemuzes letet spravnou delku legu pokud sledujes ten obrazec, ze? ;)
Ale takhle, klidne to testuj. To meritko je rozhodne pravda v ATR od F1 (projdi jejich forum pokud chces) a pry to plati i o skutecnem ATR (to nemuzu potvrdit). Nemyslim si, ze to ma smysl tady dal rozebirat. Je potreba sednout do letadla a krouzit a pak prijit s overenym zaverem (treba od ATC).

Ja ted jdu instalovat SP3 a o vikendu vas vsechny snad nekde uvidim.
Cheers,
B.

PS: K te delce legu... treba u casoveho legu taky zavisi na rychlosti. Kdyz treba standardni hold u ATR je treba 170 kias (myslim), tak ti to vykresli nejaky oblouk, ale pokud letis v tom holdingu 200kias, tak budes souhlasit, ze ten obrazec ktery "vyletis" bude malinko vetsi, ze?
#5457
ATC nedává vstup do holdu, protože obecně nezná úhel, který svírá vaše aktuální trať s inbound legem holdingu.
Tím sděluji, že pro určení vstupu rozhoduje tato veličina, kterou ľze jednoduše spočítat.
Pilot buď za použití mapy nebo čistě výpočtu, musí zvolit jaký vstup pro svoji trať použít.

Vše , včetně úhlů, které určují typ vstupu a dalších postupů je http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=125 .

Pro praxi doporučuju obrázky překreslit s vysvětlivkami na jeden papír a přiložit k mapám.
#5458
Do holdingu přilétáš nějaký headingem a na inbound track máš zadaný taky nějaký heading. Když znáš tyhle 2 údaje, tak to určíš přes http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=125, viz sekce ad2).

Edit: Kruci-písek, vy jste ale rychlíci :)

Edit2: Jinak teda doporočuju přes Index nahoře vlézt a projít (alespoň všechny první témata) v sekci \"Škola pilotů\".
#5461
Hm, tak to máš docela blbý :

a) jsou tři možnosti vstupu ( direct, pararell, teardrop )
b) ketrý zvolit zavisí na úhlu, kterou svírá kurs letadla při vstupu do holdu a kurs inbound legu daného mapou nebo ATCem
c) podle toho se vybere a zaletí vstup.

Silně doporučuju nakreslit vlastní prackou, hodně se tím ujasní.
#5463
Obrázek


Ze sekci (c) naletavaš Direct Entry, tj. že přímo letíš na fix a začínáš točit klasický holding

Ze sekce (b) nalétáváš TearDrop, tj. 30 stupňů \"proti\" inbound headingu dovnitř obrazce, pak se zachytíš a točíš na inbound_leg.

Ze sekce (a) nalétáváš Paralel_entry, tj. proti směru inbound - paralelně s inbound trackem, a pak točíš PROTI točení holdingu (jakoby-ho letíš v protisměru ale přetočíš to až zpátky na FIX a vlastně pokračuješ jako bys přilétal Direct Entry, tj. přímo na FIX a pak klasický holding.

Ta čára na tom obrázku, která je vodorovně, je zprava doleva track kterým letíš na FIX, tenhle heading ti řekne ATC, takže už víš všechno a jenom vezmeš kalkulačku nebo hlavu a počítáš...

Někde na fóru (už nevím přesně) byl odkaz na simulátor VORů a pod, na tom se holdingy teoreticky cvičí moc hezky.

(a teď čekám PS nebo DC, co jsem napsal špatně:) )