- 29 čer 2009, 09:40
#53708
K tomu Bruselu: Spíš to je tak, že tam ten ATC byl trochu mimo, bylo vidět, že je toho na něj moc a zkušený moc není, pletl si volačky atd. Takže to by ho omlouvalo a protože jinému letadlu to stoupací clearance dal, spíš na to jen u mě zapomněl. Jistě jste si všimli, že kvalita ATC je v zahraničí velmi rozdílná a kolísavá. Musím konstatovat, že toto není problém ČR a u nás je kvalita ATC na velmi vysoké úrovni, přestože mě občas buzerujou a nechávají sklesat zpátky na init. climb:)
Ještě bych navrhl malou změnu - v zahraničí velmi často tu init.climb výšku dostáváte při povolení nebo je v ATISu. U nás se předpokládá, že si pilot přečte postupy a ví, že má mít těch 5000 ft., ale ruku na srdce - kdybych měl ty podrobné postupy číst u každého letiště, kam si chci zalétnout, nedělal bych nic jiného. Většina lidí skoukne mapu a někteří ani to ne:)Spousta zahraničních i našich pilotů o těch 5000 ft nic neví, tak proč to neuvádět při clearance nebo v tom ATISU?
Ještě bych navrhl malou změnu - v zahraničí velmi často tu init.climb výšku dostáváte při povolení nebo je v ATISu. U nás se předpokládá, že si pilot přečte postupy a ví, že má mít těch 5000 ft., ale ruku na srdce - kdybych měl ty podrobné postupy číst u každého letiště, kam si chci zalétnout, nedělal bych nic jiného. Většina lidí skoukne mapu a někteří ani to ne:)Spousta zahraničních i našich pilotů o těch 5000 ft nic neví, tak proč to neuvádět při clearance nebo v tom ATISU?