VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#53708
K tomu Bruselu: Spíš to je tak, že tam ten ATC byl trochu mimo, bylo vidět, že je toho na něj moc a zkušený moc není, pletl si volačky atd. Takže to by ho omlouvalo a protože jinému letadlu to stoupací clearance dal, spíš na to jen u mě zapomněl. Jistě jste si všimli, že kvalita ATC je v zahraničí velmi rozdílná a kolísavá. Musím konstatovat, že toto není problém ČR a u nás je kvalita ATC na velmi vysoké úrovni, přestože mě občas buzerujou a nechávají sklesat zpátky na init. climb:)
Ještě bych navrhl malou změnu - v zahraničí velmi často tu init.climb výšku dostáváte při povolení nebo je v ATISu. U nás se předpokládá, že si pilot přečte postupy a ví, že má mít těch 5000 ft., ale ruku na srdce - kdybych měl ty podrobné postupy číst u každého letiště, kam si chci zalétnout, nedělal bych nic jiného. Většina lidí skoukne mapu a někteří ani to ne:)Spousta zahraničních i našich pilotů o těch 5000 ft nic neví, tak proč to neuvádět při clearance nebo v tom ATISU?
#53709
[quote="6810"]Ještě bych navrhl malou změnu - v zahraničí velmi často tu init.climb výšku dostáváte při povolení nebo je v ATISu. U nás se předpokládá, že si pilot přečte postupy a ví, že má mít těch 5000 ft., ale ruku na srdce - kdybych měl ty podrobné postupy číst u každého letiště, kam si chci zalétnout, nedělal bych nic jiného. Většina lidí skoukne mapu a někteří ani to ne:)Spousta zahraničních i našich pilotů o těch 5000 ft nic neví, tak proč to neuvádět při clearance nebo v tom ATISU?[/quote]

Tuto je poměrně častý předmět diskusí mezi FIRy, proč není v Praze dávána init . altitude a tuta není ani na mapě?
Je to proto, že ani v reálu to tak není.
V souladu s reálem je init alt. vyhlášena v AIPu a není dále předávána.
My jsme to napodobili, takže init. alt. najdete v SOP.
Podotýkám, že SOPy jsou psány podle jednotného vzoru a jejich čtení opravdu povinné je - proto jsou krátké a shrnují to podstatné - btw. existuje řada informací, jejichž znalost se pro dané letiště předpokládá - typicky TWY k uvolnění dráhy - které také najdete jen v SOP.

Připomínám, že init 5000ft platí pro odlet SIDový, pro radarový odlet (runway heading a jiné) dostáváte od řídícího počáteční stoupání.

Dále je možné si init climb ověřit dotazem, vždy se hodnotu init clmb. obratem dozvíte ( "... ukolem ATC je PILOTUM ZJEDNODUSIT praci a ZOHLEDNIT vsechna jejich prani...").
#53748
[kurvaužkonečně]To se zrovna dnešnímu (včerejšímu) RYR78G (CTOT2012) moc nelíbilo, že letěl v 5000 feet asi 15 minut až téměř na BALTU, co, \"Pilote\" koxx.fr.? (my stejně všichni víme co jsi zač a tu usvědčující fotku na libimseti.cz jsi tam klidně mohl nechat).[/kurvaužkonečně]

Všem ostatním zítra (vlastně už dneska) rád podám podrobnější zprávu z dnešního (včerejšího) scanner spottingu z \"domovské (pospřažované)\" frq 120.575 a to s důrazem na činnosti provozu v bouřkové činnosti v TMA a současně dráhy 06 v užívání (jen předešlu že hodně (hodně) strojníků bylo díky ATC vyhnuto E a ATC na to mají docela peprnou frázi :) ).
Podrobný rozbor opravdu zítra k poledni, tak dlouho bude agentuře Air Praha Publishing trvat analýza všech zápisků na totálně proprasné A4.
#53790
GOOD AFTERNOON RUZYNE ATIS INFORMATION LIMA 1638
ILS DME APPROACH RUNWAY IN USE 06 RWY06 DAMP TRANSITION LEVEL 50

METAR PRAHA ISSUED AT 16,30 WIND 070 DEGREES 8 KNOTS VISIBILITY 10 KILOMETRES OR MORE THUNDERSTORM IN THE VICINITY FEW CUMULONIMBUS 3 THOUSAND 4 HUNDRED FEET SCATTERED 4 THOUSAND 9 HUNDRED FEET TEMPERATURE 21 DEWPOINT 17 QNH 1020 HECTOPASCALS TREND BECOMING 130 DEGREES 15 KNOTS MAXIMUM 30 KNOTS VISIBILITY 5 KILOMETRES MODERATE THUNDERSTORM WITH RAIN BROKEN CUMULONIMBUS 2 THOUSAND FEET PRAHA FIR FRQ TS TOP FL 360 TO FL 430 STNR INTSF YOU HAVE RECEIVED ATIS INFORMATION LIMA
By Jouza
#53811
Také se připojuji ke gratulaci. Mne to brzy taky čeká a doufám, že to nedopadne jak na první pokus s mým řidičákem.
Ještě ke včerejšku zhruba v 22:00 LOC po počátečním klesání do LKTB to celý nějak vytuhlo, čím to bylo? Bylo to jen u mne, nebo něco se sítí. ATC byli normálně vidět, ale nešlo vůbec komunikovat. Chvilinku jsem viděl jak LKAA_CTR jede s někým na textu, pak už ani to ne. Pořád mi to pípalo jako když přijde zpráva, ale nic jsem neviděl. Fungoval mi jen Unicom a posléze ještě text na frq LOVV CTR.
#53812
No, včera nevytuhlo nic a všechno se chovalo naprosto standardně.
Bohužel chyba musí být jen a jen u Tebe, protože jsem Tě viděl na radaru, viděl jsem Tvé zprávy a psal jsem Ti do textu na frekvenci 127,12.
Choval jsem se k tomu, jako \"ztráta komunikace\" a z tohoto pohledu jsi to zaletětl správně.
Nicméně prosím odladit, z naší strany opravdu nikdo jiný nereportoval sebemenší problém. Jako první akci bych vždycky doporučil jednoduše se odpojit a za cca 1,1 minutu se zase připojit, případně na jiný server.
#53814
Ještě debrifing ke včerejšímu provozu :

Turn one zero degrees to the right.

Turn 1 0 degrees to the right: instrukce, která se již rozebírala minule byla nenadále zkomplikována použitím korektní frazeologie, tj. místo ten degrees se řeklo korektně van zero degrees.

Nikdo nezatočil.

Extrémní případ byl zkoušenec ČSAv, který instrukci několikrát zkusil protlačit jako 100 degrres (neprošlo). Takže prosím podle správné frazeologie je jen a pouze one zero degrees.
Pilot musí rozumět v krajním přípdě i předpisové frazeologii.
Dále upozorňuji, že pro tato vyhýbání je maximální přípustná změna kursu cca 25 degrees, takže instrukce \"..turn 100 degrees to avoid a big bird..\" je nepředpisová (čti:můžete odmítnout).

request Climbing to FL290 due Clouds.

Jako ok, můžete o toto požádat, ale pokud jde o kumulonimbus, tak to je vo průser. Turbulence (čti : vertikální pohyby vzduchu) v a nad CB jsou tak nebezpečné, že se CB nikdý nepřelétá, protože nevíte, co tam může být, ale vždycky se letí v \"uctivé\" vzdálenosti od něj.
Mimochodem ty CB včera - bylo v ATISU ~20:00 - že jsou do FL360-FL400 !!!
#53826
[quote="amalka"]Po tom co se lkaa_ctr odpojilo zůstal viset javo na LKPR_App včetně funkčního voice a visel tam eště hodně po půlnoci. Asi u toho usnul.[/quote]

Jo, usnul, sorry. Naštěstí, doufám, ne čelem opřený o klíčovací klávesu.
#53829
[quote="JAV"][quote="amalka"]Po tom co se lkaa_ctr odpojilo zůstal viset javo na LKPR_App včetně funkčního voice a visel tam eště hodně po půlnoci. Asi u toho usnul.[/quote]

Jo, usnul, sorry. Naštěstí, doufám, ne čelem opřený o klíčovací klávesu.[/quote]

Těžký je život řídícího ;)

Pozn. Za dob začátku soukromých rádií se stalo i moderátorovi, že noční směnu jaksi nezvládl a v éteru bylo slyšet spokojené oddychování .
#53834
Upozorňujeme piloti, že středeční CITEs sice již skončily, ale na příští weekend ( cca So/Ne ) je plánována zkouška s. Vohryzka na posici _CTR (!!).

K tomu účelu bude potřeba vytvořit provoz, proto, prosím uvolněte se z dovolených či podobných lenošivých akcí a zařiďte si na So + Ne volno ku létání.
By Mimikra=>CSA128
#53885
[quote="mrcouchette"]není třeba to zase přehánět :)

Ondro ty si radši dej do pořádku mikrofon, ať tam nevystojíš důlek :) (jako posledně)[/quote]

buď v klidu dnes si nezalítám... :(
#53890
Mám radost, konečně někdo, komu mohu hrdě předat titul \"VFR Bludička\". Ale že jsem se načekal, než se někdo objevil. Nicméně tuším - jak už to u mně bývá - že při dalším VFR polétání si titul převezmu zpět. Výše zmiňovaný styl (...bez GPS...) je mi velmi blízký. Tak se těšte na další story, ja se vždycky přiznám.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9