VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By Martin Dlugos
#53083
mno to nikdo nevi, o tom muzem jen spekulovat...ale urcite to na nekoho hodej aby neposkodili jemno spolecnosti jak Airbus tak AF. Dokud nebude zverejnena zprava o prosetreni tak to budou tutlat a hazet jeden na druheho
#53103
neni mi jasný jak muže být v cestovní hladině bouřka - vítr jako takovej chápu, ale blesky ? vždyt tam nejsou mraky a jestli jo tak to piloti museli vidět na radaru a v tom případě nechápu proč do toho cíleně vletěli jestli se to tak opravdu stalo. stalo se mi že sem v FSce viděl mraky v FL350 ale vítr byl okolo mraku tak silný že mě to donutilo odklonit let. někdy to skusim prolítnout co to dokáže nasimulovat.

Tato havárka je docela zajímavá , španělští piloti viděli intenzivní bílý světlo padající do moře - může blesk prorazit křídlo a následně ho zapálit ?
#53104
no jak tady odkazoval asi Dubajss, tak může. Viz foto z airliners.net, tam je to křídlo nakonci propálené...Jinak se tvrdí, že i když nejsi přímo v centru bouřkového mraku, tak máš šanci, že tě blesk trefí...je to asi o štěstí v takovym počasí..
#53109
Hm. Pokud budeme uvazovat, ze takovy slendrian v Brazilii proste byt nemuze tak to navozuje jedine ruzne konspirativni teorie..?

Nejdriv boje, letecka sedadla a 7m kus trupu a ted je z toho drevena paleta?
By Martin Dlugos
#53114
Mlzi at uz je to cokoliv tak asi nechteji aby to vyslo najevo ze by treba zbloudila raketa nebo neco podobneho? Mozne je vse ale my se dozvime jen to, co oni chteji aby jsme vedeli...treba uz davno vedi kde ten stroj je a prohledavaji ho tajne sluzby toz nikdo nevi...
#53116
Hodí se to na Airbus.... jen bych podotkl, že je napsánu že Airbus vydal varování. Teda jestli to jedni novináři dobře pochopili, druzí správně napsali a ti naši dobře přeložili.
By TomSoucek
#53131
[quote="Dubajss"]Buriny sahaj klidne do FL500, kor na rovniku....[/quote]

Můžu potvrdit. Před měsícem jsem prolétal přesně tím místem z EZE. Kolem rovníku mě probudil něco jáko náraz, že jsem si dal hlavou o opěrku přede mnou.

A takhle to nějak vypadá v praxi, když se snaží pilot vyhnout bouřkám u rovníku. Byl to masakr. Pořízeno loni v květnu ZRH - GRU, A340 SWISS.

[img=PunBB bbcode test]http://www.photolive.cz/gallery2/d/28604-2/7_resize.JPG[/img]
#53142
Z aktualních dostupných informací je možné, že to možná opravdu \"autopilot\" nezvládl, mohla nastat nějaká prudká změna větru, resp. změna/změny vektoru větru a bylo po ptákách.
Je tu někdo kdo vidí do tohoto? DČ? Mám na mysli opravdu extrémní výkyvy.
Nevíte někdo kde se to stalo tomu A330 Qantasu? Předpokládám také někde kolem rovníku.

EDIT: http://www.prlog.org/10126214-serious-i ... -2008.html
By Andre78
#53211
Tady je meteorologická situace v oblasti / čase průletu AF,

- ironií osudu je ten fakt, že AF447 se dostal skoro mimo tu hlavní bouřkovou oblast, prakticky celý to proletěli..

http://www.weathergraphics.com/tim/af447/ - - odbornej popis /turbulence, updrafts, náhlá změna okolní teploty atd/

Jedna z teorií / teda spíš spekulací vychází z nalezenýho kormidla - je v kuse a relativně nedotčený, a teď omluvte mojí technickou nedokonalost - vytržený z hlavních nosníků, /

technicky nevím jak to je ale pár lidí na pprune.org co znaj jak to má postavený A 330 říká, že podle strukturálního poškození stabilizátoru to vypadá resp. může poukazovat na možnost, že se to utrhlo ještě před dopadem - turbulence atd atd. resp. že to může být ten důvod proč šlo letadlo k zemi

- tam zase vyvstává otázka jestli se to stalo
1// náhle když se to snažil pilot v náhlý turbulenci \"uhrát\" / je možný že v kombinaci s maximálním /byť limitovaným / vychýlením a poryvem to v součtu šlo přes limit zatížení / - tady by to byla přímá technická příčina pádu, nevím, je to jenom spekulace ..

2// nebo jestli se to přihodilo až když se letadlo řítilo neovladatelný k zemi, tzn. utržení kormidla předcházelo jiný zásadní selhání - tady v tom případě by to byl teprve důsledek nějakýho excesivního zatížení až při samotným pádu..

Jen pro pobavení - i když to asi není na místě -někde v českejch mediích proběhla hláška:

\"Podezření se vztahuje na rychloměry značky Pitot\" - to bych nechal někde vytesat, Cimrman jak vyšitej.

Každopádně relativně fundovaná diskuse probíhá tady:

http://www.pprune.org/rumours-news/376433-af447-49.html
#53212
Ano, pro názornost, jak novináři pracují s informacemi sem dávám citát z Novinek:
\"internetové stránky brazilského letectva zveřejnily videozáběry s popiskem \"Vertical Stabilizer Found\" (směrové kormidlo nalezeno), což odborníci podle záběrů potvrdili. \"
By diselmilka
#53331
[quote="amalka"][quote="ONDR4.cz"][quote="tmx"]Airbus A330 by 350 km klidně doplachtil podle mých rychlých propočtů.[/quote]
Trošku jsem pohledal na internetu a A330 má prý klouzák 16:1. S tím by nedoplachtil ani 200km.

Přesto drží A330 rekord v plachtění v Airliner třídě: "On 24 August 2001, Air Transat, Flight 236, an A330-243, performed the world\'s longest recorded glide with a jet airliner after suffering fuel exhaustion over the Atlantic Ocean. The plane flew powerless for half an hour and covered 65 nautical miles (120 km) to an emergency landing in the Azores (Portugal). No one was hurt, but the aircraft suffered some structural damage and blown tires."[/quote]

40.000 ft / 3 = 13.3km * 16 = 212 km ?

Kontrola ve ft:

(40.000 * 16)/1000 * 0.164578 (konverze na nm) * 1,852 = 195 km

Nicméně ten glide ratio bude asi blbě. Nebo nemění se ten poměr nějak výrazněji s klesající výškou?
Hrubý odhad podle výše uvedených údajů. Co je na tom špatně?[/quote]


Nevim jak A330 ale A320 ma realnou klouzavost okolo 1:10,idealni je tech onech 1:16 ale narvanej lidma,palivem a kuframa to urco ve FL 400 neda 1:16 :)