Tady je meteorologická situace v oblasti / čase průletu AF,
- ironií osudu je ten fakt, že AF447 se dostal skoro mimo tu hlavní bouřkovou oblast, prakticky celý to proletěli..
http://www.weathergraphics.com/tim/af447/ - - odbornej popis /turbulence, updrafts, náhlá změna okolní teploty atd/
Jedna z teorií / teda spíš spekulací vychází z nalezenýho kormidla - je v kuse a relativně nedotčený, a teď omluvte mojí technickou nedokonalost - vytržený z hlavních nosníků, /
technicky nevím jak to je ale pár lidí na pprune.org co znaj jak to má postavený A 330 říká, že podle strukturálního poškození stabilizátoru to vypadá resp. může poukazovat na možnost, že se to utrhlo ještě před dopadem - turbulence atd atd. resp. že to může být ten důvod proč šlo letadlo k zemi
- tam zase vyvstává otázka jestli se to stalo
1// náhle když se to snažil pilot v náhlý turbulenci \"uhrát\" / je možný že v kombinaci s maximálním /byť limitovaným / vychýlením a poryvem to v součtu šlo přes limit zatížení / - tady by to byla přímá technická příčina pádu, nevím, je to jenom spekulace ..
2// nebo jestli se to přihodilo až když se letadlo řítilo neovladatelný k zemi, tzn. utržení kormidla předcházelo jiný zásadní selhání - tady v tom případě by to byl teprve důsledek nějakýho excesivního zatížení až při samotným pádu..
Jen pro pobavení - i když to asi není na místě -někde v českejch mediích proběhla hláška:
\"Podezření se vztahuje na rychloměry značky Pitot\" - to bych nechal někde vytesat, Cimrman jak vyšitej.
Každopádně relativně fundovaná diskuse probíhá tady:
http://www.pprune.org/rumours-news/376433-af447-49.html