VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#52421
Díky všem za přípravu akce, po cca 4 hodinách pilotování Mi17 jako PICKER ( bez autopilota za VFR ) a s mojí znalostí angličtiny jsem už byl na konci totálně vyřízený. Takže omluva LKNA_TWR za absolutní nepochopení úkolu ( to, že mám COYPU dovést na LKNA jsem pochopil až mně byly instrukce přeloženy do mateřského jazyka :) - COYPU jsem měl na radaru jako LEARJET 45, takže jsem vůbec nechápal jak se drží ve vzduchu :)).
Ještě jednou díky bylo to parádní .
#52422
Už jsem se probral.
Hodně zajímavý event. Nejdříve jsem byl na LKPO_TWR, několik odletů VFRníků na navigační let, pak to NDB cvičení, ale pohoda, klídek. Pak jsem střídal Radka v Náměšti a tam to teprve začalo.

Souhlas s výše uvedeným, Fiesler 156 je krajně nevhodný na nácvik lovení Gripenem. Čáp odletěl se ztratit, posíám Gripena, gripen našel, ale smutně hlásil, že se neudrží takhle pomalu letícího exponátu. Na radaru jsem viděl čápa 35kt GS, Gripen (očividně na pádovce na klapkách) něco málo přes 100. Ovšem Gripen se statečně držel, vyčkával v blízkosti. Tady bych chtěl poděkovat pilotovi PICKER1, který ačkoliv dokončil svojí PICKER misi a se svým vrtulníkem přistál v LKTB, se nechal převelit do mise STORK a s vrtulníkem letěl hledat ztracenýho čápa západně od Náměšti. PICKER cíl našel a dovedl letadlo do LKNA.

Jinak obecně docela dost nezvyk řídit a ještě řešit vojenský mise, dobrý zpestření jednou. Můj osobní necenzurovaný názor je, že dělat něco podobného víckrát než jednou za rok by se na vatsim nehodilo, ale takhle jednou při Rhinu to není vůbec špatné!

Díky všem zůčastněným pilotů, až na několikanásobné zapomenutí fráze gear down to bylo kvalitní, díky také všem zůčastněným ATC, hlavně pak Radkovi Rubanovi, bez kterého by to asi nevzniklo. Tak zas za rok :)

PB
#52423
[quote="miua"]Díky všem za přípravu akce, po cca 4 hodinách pilotování Mi17 jako PICKER ( bez autopilota za VFR ) a s mojí znalostí angličtiny jsem už byl na konci totálně vyřízený. Takže omluva LKNA_TWR za absolutní nepochopení úkolu ( to, že mám COYPU dovést na LKNA jsem pochopil až mně byly instrukce přeloženy do mateřského jazyka :) - COYPU jsem měl na radaru jako LEARJET 45, takže jsem vůbec nechápal jak se drží ve vzduchu :)).
Ještě jednou díky bylo to parádní .[/quote]

Z mého pohledu skvělý výkon, o tom to právě bylo, převelení z jedné mise na druhou bez předchozího brýfingu. Ovšem PICKER letěl zodpovědně, vše se zvládlo a to je jendůležitější.
#52425
Já už jsem se taky probral! :)

Děkuji všem účastníkům, děkuji taky všem řídícím, kteří akci podpořili; a hlavně děkuji celé skupině plánovačů a připravovačů, kteří se na organizaci letošního Rhina podíleli.

Zkusím jenom tak na mátkou vyjmenovat, kdo mě zrovna napadne (určitě na někoho zapomenu): PS, DP, MJ, JM, LK, Amálka..., ti všichni přispěli svou troškou do mlýna a starali se o to, aby letošní Nosorožec byl takový, jaký byl.

Děkuji!

Jako dárek uveřejňuji k volnému užití všech zúčastněných osob logo/ nášivku letošní akce (z dílny MJ). Nechť zdobí směrovky vašich repaintů! :) Ať si každý může říct \"hle, hrdina\". :)

P. S.
Doufám, že se dočkáme spousty screenů, popřípadě zase nějakého povedeného videa! :)

Obrázek
#52426
[quote="Pavel"]
...Fiesler 156 je krajně nevhodný na nácvik lovení Gripenem. Čáp odletěl se ztratit, posíám Gripena, gripen našel, ale smutně hlásil, že se neudrží takhle pomalu letícího exponátu. Na radaru jsem viděl čápa 35kt GS, Gripen (očividně na pádovce na klapkách) něco málo přes 100...
[/quote]
Naopak! Fi-156 Storch (K65 -Čáp) je velmi vhodný pro narušení jakéhokoliv prostoru ;) Tady, si myslím, je jasné varování pro velení, že by mělo zvažovat přehodnocení koncepce ochrany vzdušného prostoru ČR. Jak se ukázalo Fi-156 s jeho minimálkou 30kt na klapkách dokázal z boje vyřadit minimálně jeden bojový letoun! A to si neodpustím bonz - další nespecifikovaný stíhač určitě spadnul taky, ale nepřiznal to, proletěl kopcem severně od Jemnice a jako správný vojenský gumídek se odrazil od vesnice Červený Hrádek a lehce zmaten stočil kurs na sýrárnu v Želetavě :D
Až teprve mixer poctivé sovětské výroby s vypětím všech sil byl schopen pohybovat se podobnou rychlostí, ale ten zas nemůže dát signál zamáváním křídly, že ;)

Po opuštění lakovny, k budování a obraně vlasti - Připraven!
[img=PunBB bbcode storch F.R.Ed.]http://www.fyzikagcsl.wz.cz/stork.jpg[/img]
#52427
Přestože jsem se akce zúčastnil spíš jen pasivně, díky všem organizátorům za její uskutečnění. Bylo zajímavé slyšet na frekvenci všechny ty různé úkoly, které se plnily. A slyšet na náměšťské frekvenci CANADA AIR FORCE, maso :).

Takže ode mě jen standardní screen po startu z LKPR, CEF250 startoval z LKKB.

Obrázek
#52428
Nadhera :) az ma to sere, ze som nemal sancu s mojou Mi-17 pomoct... Je divne, ze prvu mission uplne bez problemov a potom same disconnecty, skoda...
#52431
Mimochodem ke screenu Su-22:

pokud se dobře pamatuji, č. 4006 létalo v legendární náměšťské skupině DUHA! Po havárii a zničení stroje 4009, nula šestku létal pplk. Císař (sólista skupiny). Vystoupení skupiny jsem jako kluk zažil a totální mazec - nikdy nezapomenu. Co s tou mašinou pplk. Císař dělal, to zůstával rozum stát. Skupina byla v devadesátých letech velice, velice úspěšná a jako jedna z prvních z východního bloku ukázala svoje umění i na zahraničních leteckých dnech. I na FS repaintu je vidět nálepka z leteckého dne International Air Tattoo 94 (to žluté kolečko), Duha se účastnila i International Air Tattoo 95; a já si pamatuju, že ta mašinka (4006) měla na boku nálepky dvě. Dnes je exponátem muzea ve Kbelích a musím říct, že je mi smutno z toho, v jakém stavu je.

Pokud by se o Duze anebo vůbec Náměšti chtěl někdo dočíst víc, doporučuji publikaci Dvacítka od Jana Dúbravčíka.
#52432
Na noční poradě vGŠ se konstatovalo, že všichni soudruzi plnili úkoly zodpovědně a posílil obranyschopnost společenství. Rovněž inspekce kanadského letectva na základně Namescht rámci programu neplánovaných kontrol NATO dopadla nad očekávání dobře a posádka C-130 ještě odpočívá po náročném programu v jihomoravském regionu.

Dále bylo rozhodnuto, že jsou jedinci, kteří zaslouží různá mimořádná ocenění za svoje výkony.

Posádko POZOR !

Mjr. Machal - udělen řád Bílého Nosorožce za trvale prokazované výkony.

Npor. Couchette - mimořádně povýšen do hodnosti Cpt. za samostané velení na základně LKCV

Reaper278 - mimořádné povýšení do hodnosti ppor. za vzorné plnění misí

STORK2 - mimořádně povýšen do hodnosti ppor za vzorné plnění misí

Michal Janovský - během stěhování vGŠ se bohužel ztratila jeho vojenská dokumentace , takže je mimořádně povýšen do hodnosti majora, bez ohledu na předchozí udělenou hodnost (vGŠ se tímto omlouvá a jako kompenzaci uděluje třídenní volno k opuštění útvaru)

pplk. Radek Ruban - mimořádně povýšen do hodnosti plukovníka

Dále vGŠ rozhodl o kázeňské odměně pro npor. Zíku za splnění úkolu (provést ekologické zlikvidování a účetní odepsání nadbytečného bombardédu SU-22, který by jinak musel projít nákladnou a zdlouhavou cestou výběrových řízení) a uspořil tak vGŠ značné prostředky. vGŠ uděluje věcný dar : model bombardéru SU-22 v měřítku 1:1

vGŠ také s ohledem na dosažené výsledky během misí rozhodl o přeložení por. Poura (CEF04) k železničnímu vojsku jako \"vyhybkář- záškodník\"

Pohov.

----

Závěrečné hodnocení:

všichni účastníci prokázali rozhodnost, odvahu, a loajalitu k velení. Přesto, že armáda v rámci snižování počtů , zeštíhlela, splnilo cvičení plánované úkoly bez neplánovaných ztrát na majetku a životech civilného obyvatelstva.

Letu Zdar, příštímu ročníku zvláště.
#52433
Z mé strany video nebude, defakto nejsou ani screeny. Kombinace deltakřídla gripenu, vysokých rychlostí, termiky activesky a mraků rex byla tak namáhavá a letadlo dělalo natolik psí kusy, že jsem po většinu času netušil, kde je hledaný/doprovázený objekt a byl jsem vůbec rád, že jsem ho nesrazil... Pro příští FR10 bude asi nutností trackir, aby aspoň něco zkvalitnilo rozhlížení...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
#52434
Posádko POZOR !

Plk. Svoboda povýšen na generála Svobodu - za vzroné plnění bojových úkolů vysoce nad rámec bojových povinností

Pohov, volno, zpívat... Rozchod. :)

Pozn.: pokud by gen. Svoboda takto svědomitě plnil své úkoly i příští rok, nebudou nám stačit frčky a bude brzy kandidátem na prezidenta republiky!
#52439
Ahoj.

Po budíčku a rozcvičce bych chtěl také poděkovat všem ATC\'s a pilotům za účast, nejvíce samozřejmě RR za perfektní organizaci a čas strávený nad detailní dokumentací.

Dal jsem si na rozcvičku bez přípravky Reaper, což nedopadlo úplně dobře, ale v prostorech rhino jsem se udržel a ATC mě upozorňoval pouze jednou, že neletím tak kam mám a to v okamžik, kdy už jsem točil do správného bodu.

Po opětovném přistání v LKNA jsem byl hned na pojížděcí C postaven na bloky, vytažen z gripenu a umístěn do tzv. \"MOTEXM\"-u, cože je kód NATO pro experimentální mobilní teleportační zařízení vyvýjené TESLA Vysočany, n.p. (Mobile Teleport Experimental Module) - a teleportován na základnu do Kbel. Bohužel podporučík Macháčková při kódovaném přenosu GPS souřadnic umístění modulu ve Kbelích pomocí morseovy abacedy odvysílala místo \"j.e.d.n.a\" slovo \"j.e.j.d.v.a\", z kteréhož přijímací spojař četař absolvent Svoboda (neplést s generálem) vyškrtl slabiku \"jej\" a tudíž jsem se místo prostoru v kadibudce modulu MOTEXMu ocitl přímo na záchodku v zadní části letounu Boeing 737-300 společnosti Air Prague zapůjčeného a vtipně kamuflovaného do podoby A-320 CSA na levé straně a CEF A-319 na straně pravé pro účely plnění mise BREWER. (Po splnění mise a krátkém vyšetřování techniky TESLA Vysočany bylo zjištěno, že Boeing instaluje přijímací zařízení MOTEXM do svých záchodků již od roku 1983 a shodou okolností uklizečka Novková při neopatrné manipulaci se svým mopem zavadila přímo do skrytého vypínače nad splachovacím aparátem uvedeného záchodku, čímž naštěstí několik minut před přenosem systém aktivovala).

Překvapeným technikům prohledávajícím budku MOTEXMu jsem tedy pouze zamával z kapitánské sedačky béčka a vydal se do prostoru AWA. Po několika minutách nalezen a bezpečně doveden do DW 13 LKNA a po TG pokračujíc do prostoru LKR5/RAT7 opět po několika minutách opět nalezen dnes již zmíněným výhybkářem 041. K výše zmíněné degradaci došlo z několika důvodů. Prvním byla skutečnost, že se situace po pár minutách v RAT7 v podstatě otočila. Stíhač nepochopil, že coypu již spojení navázal, takže nakonec jsem to byl já, kdo neúspěšně několik minut lovil Gripena. Po ujasnění situace ovšem a to za druhé, již byl stíhač s výdrží pohé 2 minuty nad Ruzyní ve FL130 instruován pokračovat na okamžité visuální přiblížení na dráhu 13. Zde bych vyzvedl mimořádné manévrovací schopnosti 737, protože i přes akrobatické přiblížení Gripenu byl tento letoun schopen stíhače následovat až na finále 13 a po bezproblémovémovém T/G na Ruzyni se pokračovalo do konečného bodu mise a plnému přistání na 13 v LKNA.

Takže takhle malé shrnutí s mého pohledu. Na závěr se těším, že zakopané sekyry vykopáme a unaveného nosorožce ustájeného v ZOO Hodonín opět vypustíme za rok!

Vlasti zdar! :)
#52444
Hoj,

při samotné misi se mi žádný screen udělat nepodařilo, ale poslepoval jsem \"hlášení\" z mapy ... byla to povedená taškařice, Alca ve FL280 opravdu moc \"nestíhala\" svůj cíl, většinou mi uletěl :-) Zpáteční vyhlídkový přesun přebytečných důstojníků z LKNA na LKCV historickým C-121C MATS už byl velmi libovej ...

Řídícím důstojníkům vGŠ navrhuji udělit \"Podvazkový Řád Gumového Medvídka\" za zásluhy o zdárný průběh akce.

[img=REAPER66]http://www.okbcn.info/fr2009/r66s.jpg[/img]

PB
#52446
Obrázek
Obrázek

ták zraněný pilot stroje Su22 přeletěl z nemocnice Brno do Fakultní nemocnice Plzeň - Lochotín , kde je nyní pouze na vyšetření - večer by mohl odejít domů tak aspon snímek po přistání v Plzni :)

Jak nyní vidíte jedná se o nový vrtulník Kryštof 7 (západní SAR letka) jelikož cena tohoto stroje je velmi vysoká , prodal sem svůj model Su22 1:1 v docela dobrém stavu i po havárii ... pánům se velice líbil proto nás obdaroval svým jedním z mnoha funkčních strojů NH-90 Rescue - tomu se říká : Good Job ! ;)
#52448
Díky řídícím i kolegům pilotům za povedenou akci!

Obzvláště stíhači mají můj obdiv. Rychle najít cíl, neopustit vymezené prostory a ještě trefit zpátky na letiště? To snad ani nejde. ;) Já se radši držím pomalejších strojů a i tak jsou problémy.

Reaper278
#52449
[quote="Jindra"]Ahoj.

..... pokračujíc do prostoru LKR5/RAT7 opět po několika minutách opět nalezen dnes již zmíněným výhybkářem 041. K výše zmíněné degradaci došlo z několika důvodů. Prvním byla skutečnost, že se situace po pár minutách v RAT7 v podstatě otočila. Stíhač nepochopil, že coypu již spojení navázal, takže nakonec jsem to byl já, kdo neúspěšně několik minut lovil Gripena. Po ujasnění situace ovšem a to za druhé, již byl stíhač s výdrží pohé 2 minuty nad Ruzyní ve FL130 instruován pokračovat na okamžité visuální přiblížení na dráhu 13. Zde bych vyzvedl mimořádné manévrovací schopnosti 737, protože i přes akrobatické přiblížení Gripenu byl tento letoun schopen stíhače následovat až na finále 13 a po bezproblémovémovém T/G na Ruzyni se pokračovalo do konečného bodu mise a plnému přistání na 13 v LKNA.

[/quote]


Tak ten stíhač jsem byl asi já co :)
Uznávám, že to nebylo zrona ukázkové, ale šlo spíš o nepochopení toho, že jsi mě již začal následovat po 1. visuálním contaktu. JAS39 není boeing a lítat vše na ruku není zrovna legrace. Pravdou je, že se honička v RAT7 malinko zkomplikovala. Nicméně - nakonec jsem letoun pana kapitána Machalínka +/- dovedl na LKPR. S palivem to bylo skutečně o hubu ale co neudělám pro záchranu 150 cestujících, že :D Situace mohla být mnohem jednodušší, kdyby mi virtuální velení povolilo sestřelit letadlo, které dlouhodobě nekomunikuje :) Příležitostí na sestřelení bylo několik :) Jinak Jindřichovi díky za spolupráci, a všem ATC velké díky také.

Jo a s tím výhybkářek !!!! absolutně nesouhlasím! Za včerejší zásluhy očekává povýšení minimálně na vojína ;)

Za rok zase ahoj - RHINO je vždy super polétání !
#52457
Jojo je to Free a repaint sem si upravil do český verze dam link a jinak když si nato zvykneš tak neni co řešit ;)

http://simviation.com/simviation/index. ... =87&page=2 // The German NH90 Package (42mb) , repaint dle mého upravenej mohu zaslat na mail pokud se ti líbí , nebo si stahni originál na té stránce - název NH90USCG (fictional) Textures. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8