[quote="jamess"]tak tam dej trochu víc paliva,nebo nějaký paxxx[/quote]
[quote="Pavel"]Jj, koudi: buď se vvykašli na 174 knotu a zvedni to na 120[/quote]
Obě řešení ale neřeší příčinu ale následek a to je špatně. Příčina bude zřejmě opravdu špatné nastavení trimu (za předpokladu že je ta Vr spočítaná dobře).
[quote="koudi 25"]Takže tím přichází další otázka jak na zemi poznám že je letadlo správně vytrimovaný pro start.[/quote]
V reálu podle Weight and Balance Sheet (loadsheet), u komerčních addonů buď podle tabulek a nebo nějakého weight and balance calculatoru. A v případě default letadla to bude asi problém.
[quote="PavelS"]Jakože, když tam máš třeba 1000kg paliva , tak to bude míň[/quote]
Ani to tu neříkej, někdo je schopen tě vzít vážně a opravdu naložit jen 1000 kg paliva, což stačí na maximálně pojíždění na letišti

I pro jeden IFR okruh s B737 je odhadem potřeba nejméně 4 tuny paliva, protože musíte počítat s IFR rezervami (30min vyčkávání, diverze na náhradní letiště, minimální zásoba paliva)
[quote="PavelS"]Ještě dále: Uvedený postup při startu je blbě a to i s def. letadlem - To/Ga se pustí až poté, co se rozjede letadlo ručně. T.j. nezapínáš To/Gu hned v nulové rychlosti, ale ručně přidáš plyn tak, abys nepřesáhl limity a teprve v cca 60kts připínáš To/gu pro další akceleraci a management tahu. Předtím se provádějí nějaké checky ... ( teorie ).[/quote]
Správný postup při zahájení vzletu - ručně přidat plyn na 40-50% N1/N2/EGT (přesné hodnoty a podle čeho záleží na typu letadla, resp motoru - viz manuál k letadlu) a po ustabilizování hodnot (víceméně počkat +-3s) se přidává autothrustem na vzletový čí redukovaný výkon. To zda stát na brzdách nebo ne záleží na TODA/TORA a TODR/TORR.
[quote="PavelS"]A ještě dále : U To/Gy jsou dva režimy:[/quote]
U To/Ga je jen jeden režim - plný plyn. Druhý režim o kterém mluvíš je redukovaný výkon na vzlet, který znamená, že se na vzlet nepoužívá plný tah, ale redukovaný, který výrazně šetří motory, ale prodlužuje délku vzletu, takže se dá použít jen při dostatečně dlouhé rwy. Nastavení redukovaného tahu se provádí přes FMS (volba tuším flex to temperature). U Airbusů se pak aplikuje nastavením plynových pák do příslušného gatu (už opravdu nevím označení). A ještě přidám, že u ČSA lze použít redukovaný tah jen na nekontaminovaných dráhach (tzn. pouze na suchých)
Doufám, že jsem některým objasnil další taje létání a ukázal že to není jen o přidání plynů a letění. A takhle by se dalo dlouze mluvit o výpočtu V1, TODR nebo potřebných úkonech a briefingu před vzletem, před přiblížením atd atd. V letectví se stačí zavrtat do čehokoliv a člověk zůstane zírat že to není tak jednoduché a povrchní jak si myslel, ale je to mnohem mnohem složitější.
David