- 11 lis 2014, 22:56
#117898
No, technicky jestli se to bude dělat na LKAA_I_CTR (předtím jsem taky napsal M ale myslel jsem I), což je frekvence pozůstalá po výše zmíněném Praha terén a Praha info (civilní FIC) s tím, že bychom tuto frekvenci teď nechali pro forward control, nebo jestli si u VATEUDu vyžádáme nějakou další frekvenci (abychom I_CTR nechali opravdu jako FIC pro případ pozdější potřeby), nebo jestli se to bude dělat po teamspeaku, je možná jedno, ještě to stojí za probrání. Nicméně za staff VACC-CZ a za TD za mě:
1) určitě by tohoto návodčího měli dělat jedinci k tomu nějak schválení, licencovaní, přezkoušení, atd - rozhodně ne kdokoliv. Pokud by se k tomu využívala LKAA_I_CTR/jiná "VATSIM frekvence", musí mít řídící alespoň APP papíry aby se tam mohl připojit. Oblastníci bez omezení, APP by si u mě museli vyžádat solo validation, která je ovšem časově omezená a nelze jí udělovat do nekonečna, takže by je to po cca půl roce donutilo si ACC papíry stejně udělat.
2) Pokud by se to dělalo po teamspeaku s tím, že by dotyčný byl na OBS tak nemusí být ATC, nicméně v takovém případě bych se rád zasadil o to aby v LOA s VACC-CZ bylo jasně specifikované kdo to bude moci být, jak bude koordinovat s civilními ATC a aby byl stanoven standard který ten dotyčný bude muset zvládnout; tedy aby se tam nevyskytl někdo kdo neví jaké jsou civilní předpisy, jaké jsou vojenské předpisy, co může a co musí, jaký je kde vzdušný prostor, která civilní pozice za jaký prostor zodpovídá, jak vatsim předpisy (VSOA, GRP,...) řeší vojenskou aktivitu na síti, atd...
3) Tak jako tak, tato pozice by byla jen v roli návodčího, tzn řízení OAT provádějícího misi v civilním prostoru nebo uvnitř vojenských prostorů pro ten den aktivovovaných. Ostatní provoz je řízen běžnými vatsim řídícími, a to buď civilními (letadla letící po trati neprovádějící misi jsou dnes opravdu na civilních frekvencích), nebo APP na vojenských letištích, což opět mohou být pouze VATSIM ATC vycvičení standartním výcvikovým programem VACC-CZ (od LKPR_DEL výše).
4) Já v dohledné době zpracuji návrh na koordinační dohodu mezi LKAA_CTR a vCEF co se týče řízení OAT prostřednictvím návodčího a tuto umístím do Wiki. Pak si zde probereme jeslti to takto může být, popřípadě upravíme podle potřeby. Nicméně bude se to týkat toho, za jakých okolností může návodčí letící OAT (např. hotovost) kam pustit, jak a kdy s civilní sekcí koordinovat, jaký my civilové od vojenského cíle udržujeme rozstup, atd. Tzn bude to jen část koordinační dohody mezi civil a military na vatsimu, mělo by to řešit praktickou část spolupráce při letu, nebude to řešit žádné licencování případných návodčích, způsoby aktivace vojenských prostorů, apod - to je ještě potřeba udělat.
PB