- 27 kvě 2014, 23:03
#115108
Zdravím všechny nadšence virt. létání,
mám jednu připomínku k IFR komunikaci. Já, jakožto neznalý, se snažím dodržovat komunikaci, která je uvedená na zdejší WIKI. V pokynech pro pojíždění je psané, že pilot ohlásí řídícímu uvolnění dráhy po přistání. Dnes jsem byl JM a minule i RV poučen o tom, že tato \"hláška\" se neříká. (mimochodem Jindro díky za logický výklad
Pokud to tak není, možná by stálo za to udělat úpravu na wiki, pro ostatní nové piloty
.
Citace z WIKI
\"Pilot co nejrychleji dojede k vhodné pojezdové dráze ve směru přistání a po ní uvolní dráhu. Zde si dejte pozor, dráha se v tomto případě nevyklízí ani neopouští, protože se vyklízí sklep a opouští se milenka, tak na tohle pozor. Termín \"uvolněná dráha\" znamená, že celé letadlo mine vyčkávací místo na pojezdové dráze
Řídící většinou nedává pilotovi instrukce, po které pojíždějící dráze má pilot dráhu uvolnit, avšak nutno najít v SOPech. . Pilot to tedy vše činí co nejrychleji a bez pokynů řídících.
Pilot provádí úkony po přistání, mj. přestaví odpovídač do polohy \"standby\".
Pilot se ohlásí řídícímu teprve po bezpečném uvolnění dráhy:
\"Stefánik Tower, RWY 22 vacated via taxiway Delta, CSA123.\"
\"Stefánik Věž, dráha 22 uvolněna na pojížděcí Delta, ČSA123.\"
Řídící dá instrukce k pojíždění, stejně jako při pojíždění k odletu.\"
mám jednu připomínku k IFR komunikaci. Já, jakožto neznalý, se snažím dodržovat komunikaci, která je uvedená na zdejší WIKI. V pokynech pro pojíždění je psané, že pilot ohlásí řídícímu uvolnění dráhy po přistání. Dnes jsem byl JM a minule i RV poučen o tom, že tato \"hláška\" se neříká. (mimochodem Jindro díky za logický výklad


Citace z WIKI
\"Pilot co nejrychleji dojede k vhodné pojezdové dráze ve směru přistání a po ní uvolní dráhu. Zde si dejte pozor, dráha se v tomto případě nevyklízí ani neopouští, protože se vyklízí sklep a opouští se milenka, tak na tohle pozor. Termín \"uvolněná dráha\" znamená, že celé letadlo mine vyčkávací místo na pojezdové dráze
Řídící většinou nedává pilotovi instrukce, po které pojíždějící dráze má pilot dráhu uvolnit, avšak nutno najít v SOPech. . Pilot to tedy vše činí co nejrychleji a bez pokynů řídících.
Pilot provádí úkony po přistání, mj. přestaví odpovídač do polohy \"standby\".
Pilot se ohlásí řídícímu teprve po bezpečném uvolnění dráhy:
\"Stefánik Tower, RWY 22 vacated via taxiway Delta, CSA123.\"
\"Stefánik Věž, dráha 22 uvolněna na pojížděcí Delta, ČSA123.\"
Řídící dá instrukce k pojíždění, stejně jako při pojíždění k odletu.\"