VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#115108
Zdravím všechny nadšence virt. létání,
mám jednu připomínku k IFR komunikaci. Já, jakožto neznalý, se snažím dodržovat komunikaci, která je uvedená na zdejší WIKI. V pokynech pro pojíždění je psané, že pilot ohlásí řídícímu uvolnění dráhy po přistání. Dnes jsem byl JM a minule i RV poučen o tom, že tato \"hláška\" se neříká. (mimochodem Jindro díky za logický výklad :)) Pokud to tak není, možná by stálo za to udělat úpravu na wiki, pro ostatní nové piloty :D.

Citace z WIKI
\"Pilot co nejrychleji dojede k vhodné pojezdové dráze ve směru přistání a po ní uvolní dráhu. Zde si dejte pozor, dráha se v tomto případě nevyklízí ani neopouští, protože se vyklízí sklep a opouští se milenka, tak na tohle pozor. Termín \"uvolněná dráha\" znamená, že celé letadlo mine vyčkávací místo na pojezdové dráze

Řídící většinou nedává pilotovi instrukce, po které pojíždějící dráze má pilot dráhu uvolnit, avšak nutno najít v SOPech. . Pilot to tedy vše činí co nejrychleji a bez pokynů řídících.

Pilot provádí úkony po přistání, mj. přestaví odpovídač do polohy \"standby\".

Pilot se ohlásí řídícímu teprve po bezpečném uvolnění dráhy:
\"Stefánik Tower, RWY 22 vacated via taxiway Delta, CSA123.\"
\"Stefánik Věž, dráha 22 uvolněna na pojížděcí Delta, ČSA123.\"

Řídící dá instrukce k pojíždění, stejně jako při pojíždění k odletu.\"
#115120
Když už jsi to nakousnul. Nehlásí se ani establish on ILS/usazeni na ILS, pokud vás o to řídící vyloženě nepožádá. Stejně jako při uvolňování máme radary a vidíme váš směr i výšku, čili to poznáme. Navíc to ve velkém provozu snižuje kapacitu frekvence
#115122
K tomu estabilished:
Po usazení, tedy nemám kontaktovat řídícího, buď se mě doptá jestli jsem usazen sám, nebo mě po pohledu na radar předhodí rovnou věži?
Věži se mám tedy pouze ohlásit a oznámit výšku (pro kontrolu)?
Myslel jsem, že to hlášení o usazení je jakýsi trigger pro další akce řídícího případně pro jeho rychlou lokalizaci letadla na radaru (za předpokladu více aktivních drah)

Předem dík za vysvětlení.
#115124
[quote="JKol"]Když už jsi to nakousnul. Nehlásí se ani establish on ILS/usazeni na ILS, pokud vás o to řídící vyloženě nepožádá. Stejně jako při uvolňování máme radary a vidíme váš směr i výšku, čili to poznáme. Navíc to ve velkém provozu snižuje kapacitu frekvence[/quote]

S tímhle teda nesouhlasím.. Obzvlášť na síti, kde se docela často stane, že při vyšším provozu řídící zapomene z APP/DIR ladit mašiny na TWR.. a jsem přesvědčen o tom, že pokud by se piloti neohlásili, ani by se laděním na TWR někteří neobtěžovali..;)
#115125
[quote="martintlolka"]Věži se mám tedy pouze ohlásit a oznámit výšku (pro kontrolu)?[/quote]

Ne.. Altitude se na TWR nehlásí.. Stačí volací znak a případně "passing FAF" nebo "established" apod.
#115131
[quote="bulik4lg"]
S tímhle teda nesouhlasím.. Obzvlášť na síti, kde se docela často stane, že při vyšším provozu řídící zapomene z APP/DIR ladit mašiny na TWR.. a jsem přesvědčen o tom, že pokud by se piloti neohlásili, ani by se laděním na TWR někteří neobtěžovali..;)[/quote]
rgr, bral jsem to tak, jak mě bylo poučeno ještě jako pilota. Čili bych to přeformuloval:
Pokud přeletíte FAF a APP(D_APP) vás nepřeladí na TWR pak hlaste establish i bez předešlého požádání.
#115143
Ono je na druhou stranu dobrým zvykem (i když ne povinností), že řídicí při povolení ILS přiblížení vyzve pilota, aby ohlásil, až bude usazen (tj. plně usazen v ILS, aměr i glide slope), případně ulazen v LOC (jen směr, GS dosud neaktivní).