VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#11183
Ahoj všem, mám docela důležitej dotaz... Jakou frekvenci mám naladit na NAV když přistávám Mošnově ILSem na 22??? Já tam vždycky naldim jak na NAV1 tak na NAV2 OTA a ono se mi to nechytí do ILSa... Jinak mám PMDG 737NG... Jo a když přistávám v LKPR na 24 taky ILSem, tak tam naldím (jak na NAV1 i na NAV2) 109,10 a normálně mi to začne vyklesávat i vyrovnávat do kursu dráhy... Co dělám špatně v Mošnově?? předem dík, ondra
#11186
Viz MAPY :)

OTA je \"jenom\" VOR, který je umístěný v areálu letiště. Má freq 117,45. Je to k tomu,aby, když jsi někde třeba v nad Brnem, věděl, kterým směrem máš letět, aby ses dostal do Ostravy. Dál slouží jako nepřesné přiblížení při VOR/DME na ravnej 04.

ILS má frekvenci 110,95 - na mapě ho najdeš v rámečku LLZ (=localizer) OSV. Ten tě dovede na ravnej 22.

Když se podíváš na ILS v Praze, tak uvidíš že 109,10 taky není frekvence VORu OKL - tedy Prahy, ale ILSu dráhy 24, který se jmenuje PR (zase viz rámeček LLZ).
#11216
Podotknu jen, že to, že na letišti je současně VOR a ILS je víceméně \"náhoda\". Tato dvě zařízení spolu vůbec nesouvisí ( ostatně VOR OTA se řadu let nachazel v osadě Zábřeh a ne na letišti ).
Pochopitelně je z x-důvodů vyhodnější, když je VOR v objektu letiště - jednak se lépe obsluhuje, jednak se tak rozšíří možnosti přístrojových přiblížení ( např. při poruše ILSu ) a jednak se zjednodušují procedury při ztrátě spojení a holdingy v oblasti letiště.
#11222
[quote="PavelS"]Podotknu jen, že to, že na letišti je současně VOR a ILS je víceméně "náhoda". Tato dvě zařízení spolu vůbec nesouvisí ( ostatně VOR OTA se řadu let nachazel v osadě Zábřeh a ne na letišti ).
Pochopitelně je z x-důvodů vyhodnější, když je VOR v objektu letiště - jednak se lépe obsluhuje, jednak se tak rozšíří možnosti přístrojových přiblížení ( např. při poruše ILSu ) a jednak se zjednodušují procedury při ztrátě spojení a holdingy v oblasti letiště.[/quote]
Zpátky do minulosti: Jen dodám pár slov k "osadě" Zábřeh a VORu na tomto letišti.
Kdysi, ještě za minulého režimu bylo letiště Zábřeh využito jako náhradní letiště, když procházel rekonstrukcí/opravu Mošnov. A aby tam ty letadla mohly přistát, potřebovali tam něco, podle čeho by přistáli.
Po revoluci a odchodu armády CCCP, byly z Mošnova "ukradeny" některé radionavigační prostředky, tudíž ochuzena vybavenost letiště. Jak už píše Pavel, je z x-důvodů výhodnější aby letiště disponovalo co nejvíce dostupnými radionavigačními zařízeními s ohledem na typ letiště a provoz který se tam vyskytuje tak tam byl ten VOR přestěhován.

No a letiště-"osada" Zábřeh LKZA=(SOPAV) dnes slouží nako aeroklubové letiště a betonova dráha ke šlechtění exotické odrůdy plevele. Jinak provoz je tam v sezoně čilý :)
#11223
[quote="L.Egersdorf"]LKKV ma sice ILS, ale nema noo vyskovy "navadeni", proste, ze ti to nezacne klesat.[/quote]
Pozor, tady je rozdíl real-virtuál. LKKV disponule full ILS, ale né dlouho. Předtím tam byl jen LLZ. My ve FS tam ten ILS nemáme z důvodu že není ve scenerce.
Více podrobnosti by asi napsal PavelS jelikož je LKKV jeho "osada" :)
#11229
Na LKKV byl dlouhou dobu jen tzv. LLZ, tj. nikoliv ILS , ale Localizer Only přiblížení.
To je ta část, která umí vést letdalo ve správném směru a pilot si zajišťuje klesání sám podle mapy.

Teorie k tomu všemu:
znovu a znovu odkazuji na studii o ILSu, kde je i s obrázky napsáno, jak to vše funguje v reálu i FSce.

LKKV:
Od 6.2006 je v reálu zprovozněn plnohodnotný ILS a taktéž je \"zprovozněn\" v FSce , pokud si na stránkách Milana Půty stahnete různá vylepšení v updatu scenerie LKKV pro FS2004.

OT:
LKMT:
Kontrolní otázka : víte jak se bude oficiálně jmenovat letiště v osadě Mošnov na novojíčínsku ?
Odpověď : tady
#11243
Kokám, že jsem neandrtálec a vůbec nevím že už je ve scenerce ILS :) Tímto se samozřejmě MP omlouvám a má u mě pivo :)

K Mošnovu a Leoši Janáčkovi se moc vyjadřovat nechci, ale po přečtení toho článku na Aerowebu se mi potvrdilo, že kraj nemá vůbec tušení co se na Mošnově děje, což je bohužel škoda pro letiště a celý kraj.