[quote="PavelS"]Podotknu jen, že to, že na letišti je současně VOR a ILS je víceméně "náhoda". Tato dvě zařízení spolu vůbec nesouvisí ( ostatně VOR OTA se řadu let nachazel v osadě Zábřeh a ne na letišti ).
Pochopitelně je z x-důvodů vyhodnější, když je VOR v objektu letiště - jednak se lépe obsluhuje, jednak se tak rozšíří možnosti přístrojových přiblížení ( např. při poruše ILSu ) a jednak se zjednodušují procedury při ztrátě spojení a holdingy v oblasti letiště.[/quote]
Zpátky do minulosti: Jen dodám pár slov k "osadě" Zábřeh a VORu na tomto letišti.
Kdysi, ještě za minulého režimu bylo letiště Zábřeh využito jako náhradní letiště, když procházel rekonstrukcí/opravu Mošnov. A aby tam ty letadla mohly přistát, potřebovali tam něco, podle čeho by přistáli.
Po revoluci a odchodu armády CCCP, byly z Mošnova "ukradeny" některé radionavigační prostředky, tudíž ochuzena vybavenost letiště. Jak už píše Pavel, je z x-důvodů výhodnější aby letiště disponovalo co nejvíce dostupnými radionavigačními zařízeními s ohledem na typ letiště a provoz který se tam vyskytuje tak tam byl ten VOR přestěhován.
No a letiště-"osada" Zábřeh LKZA=(SOPAV) dnes slouží nako aeroklubové letiště a betonova dráha ke šlechtění exotické odrůdy plevele. Jinak provoz je tam v sezoně čilý
