Určené pro všechny, kteří chtějí sdílet s ostatními své zážitky z virtuálního létání formou screenshotů, ale i videa.
By OK976
#106123
Heading má bejt 242, nemáš zaarmovanej speedbreak a nastavenej autobrake.

A máš nastavenej tlak v inchích místo v hPa
By dan542
#106125
Ještě nemáš nastavený minima a měl bys mít na NAV2 naladěný OKL, případně na ADF ještě L. Dále, máš zaplý TFC?
Uživatelský avatar
By Schindler
#106128
[quote="anhista"]
Jo a co to bylo, ta CSA1034?
[/quote]

To víš, mechanici na to pečou, a tak se občas někomu po vzletu nezasune podvozek :)
By dan542
#106130
[quote="anhista"]Myslíš odpovídač TA/RA nebo TFC na EFIS?[/quote]
Na EFISu, TA/RA předpokládám máš.
Uživatelský avatar
By anhista
#106131
[quote="dan542"][quote="anhista"]Myslíš odpovídač TA/RA nebo TFC na EFIS?[/quote]
Na EFISu, TA/RA předpokládám máš.[/quote]
Ano mám.
A na EFISu se nastavuje TFC abych viděl ostatní letadla na ND?
By dan542
#106133
[quote="anhista"]
A na EFISu se nastavuje TFC abych viděl ostatní letadla na ND?[/quote]
Přesně tak.
Uživatelský avatar
By Lapak
#106135
Co máš kde mít naladěný je věc company procedures. To si každá společnost (čti virtuální jednotlivec) může stanovit podle sebe, dokud to neodporuje oficiálním dokumentům. Rychlost 10kt pod Vref bych ovšem viděl jako docela zásadní problém.

Nejmenší rychlost, kterou bys měl na approachi udržovat je Vref+5kt. Ta se poté může zvýšit při silném protivětru. Počítá se to tak, že k Vref přidáš polovinu headwind komponentu (gustama tě zatím mást nebudu), nikdy to ovšem nesmí vyjít méně jak Vref+5.
Příklad: headwind je 18kt. 18/2=9. Poletíš rychlostí Vref+9kt.
Příklad 2: headwind je 8kt. 8/2=4. Poletíš Vref+5, protože míň nesmíš, i když ten vítr tak vychází.

Teorie praví, že tento \"přídavek\" k Vref bys měl vytratit při podrovnání a dosednout bys měl přesně při Vref. Hodně štěstí :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#106139
Nebylo by lepší si nejdřív projít standard procedures k tomu letadlu a pak až postovat? Věci jako autobrakes a speedbrakes tam určitě najdeš sám...

PB
Uživatelský avatar
By anhista
#106146
Díky všem za rady.
PB: Autobrakes a speedbrakes znám ale nemám checklisty, takže se stane, že zapomenu.
MN: Vezu, na plánování jsem lajdák. :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#106147
A proč nemáš checklisty? Přijde ti cena 2Kč za stránku tisku přiliš?

PB
Uživatelský avatar
By anhista
#106148
Najn, já je mám v mobilu, včera jsem musel dělat wipe, a ještě jsem si je nestáhl.
EDIT: Napraveno.
Uživatelský avatar
By anhista
#106158
[quote="dan542"] na NAV2 naladěný OKL, [/quote]
Myslel jsem že je potřeba mít na obou NAV frekvenci ILS.
By dan542
#106159
Ne, to jen pokud letíš ILS CAT II nebo CAT III A/B/C a to se používá jen při nízké viditelnosti, kterou na screenu nevidím. :)
Uživatelský avatar
By Lapak
#106162
[quote="dan542"]Ne, to jen pokud letíš ILS CAT II nebo CAT III A/B/C a to se používá jen při nízké viditelnosti, kterou na screenu nevidím. :)[/quote]

To nelze tak jednoduše říct, záleží na SOPech společnosti. Pokud by napříkad lítal podle postupů TVS (což je asi jediný CZ dopravce s NGčkama), tak tam by měl i při CAT I mít naladěno ILS na obou NAVech.
Uživatelský avatar
By anhista
#106163
Tak to jo. Já jsem s FMC a ILS na PMDG začínal s fotonávodem kde to týpek dával na obou NAV i když byla dohlednost 9999+. Už nevím kde jsem to našel, ale byl to let z LZIB na LZKZ, a měl repaint Tatra air.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#106168
Jindrova scenérka ma fetarure, který dle nastavení NAV1 a NAV2 ovládá rozsvícení světel na dráze. Při naladěném ILS na NAV1 a NAV2 nám svítí světla pro CATII/III a při ILS na jednom NAV svítí CAT I.
V realném létání osvětlení ovládají dle potřeby řídící z věže. Posádky mají při ILS naladěno ILS na obou NAV, ať už v Boeingu či v Cessně. Dochází, tak ke kontrole přístrojů, kontrole jejich indikace a kontrole VOR/LOC přijímačů a lépe je identifikována nějaká závada, která by mohl vést ke katastrofě. Tzn. i při VOR přiblížení doublujeme VOR.
By dan542
#106169
Aha, tak to děkuji za informace z reálu. :) Každopádně, ILS mít nalazené na obou je potřeba pouze u CAT II/III, navíc kvůli Jindrově scenérce je lepší na obě NAV ladit ILS jen při LVP.
By OK976
#106170
to souhlasim... protože když naladíš na obě rádia v noci při normální viditelnosti, tak pro samou záři nevidíš nic jinýho :D
Uživatelský avatar
By anhista
#106179
Jedna z dneška na LKPR. 737čka se kamuflovala za nějakou velikou přišeru. :-D
A pak mě na LKPR_APP pobavili ty rusové. :-D
Obrázek
Uživatelský avatar
By George_L
#106187
[quote="anhista"]Nebyla? Jenom jsem odhadoval. :-)[/quote]

Budu se zas muset ukázat se svou královnou, abyste nezapomínali, že existují i větší letadla než ty vaše... (ale o tom už jsem psal jinde) ;)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 21