VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
By Jakub Ninger
#96728
Matěji díky za řízení. V souvislosti s dnešním přiblížením (což bylo naprosto v pohodě, chtěl jsem tou druhou majlí jen trochu popohnat toho přede mnou) mě napadla otázka (nesouvisející až tolik s VATSIMem) kdy může řídící povolit letadlu na finále přistání, pokud před ním odlétává jiné? Všiml jsem si včera na Ruzyni, že odlétávající Airbus 319 měl všechna kola na zemi a letadlo za ním už bylo povolené na přistání. Jak je to dané? Je například stanovena nějaká hranice, kde všechny jety s MTOM jsou vždy za V1 a je tedy možné povolit další letadlo na přistání? Také jsem slyšel variantu se zdvihnutým příďovým podvozkem (což ale ten případ co jsem včera na vlastní oči viděl a slyšel popírá). Platí to zřejmě jen u větších letadel, protože pokud poletím se Senecou a těsně po vzletu z LKPR mi vysadí motor, tak je dost pravděpodobné, že budu mít dost místa sednout zpátky před sebe na dráhu... Díky za odpověď.
By Jakub Ninger
#96749
[quote="D. Kolar"]V tom případě byla včera na TWR chyba od Jakuba. Jelikož sem tu situaci viděl na vlastní oči. (ES)[/quote]
O jaké chybě je řeč?
Jinak díky oběma za odpověď, vrtalo mi to hlavou jak je to předpisově ošetřeno.
#97142
Obrázek

Tak jo, je to tady! Jak to nazval LK v našem ATC fóru - \"Rusové se vracejí\".

Na zítřejší COD jsme pro vás připravili takovou specialitu - příjde k nám na návštěvu jeden ruský ATC a zkusí si řídit LKPR_APP. Prošel si se mnou zrychleným APP výcvikem aby věděl nějaké základy, takže to snad zvládne. Já budu pro všechny případy přítomen na OBS a v případě potřeby to (snad) zachráním + budu tam pro případ, že by někdo z nováčků letěl v češtině (dotyčný umí jen Anglicky a Rusky).

No a jak jsem už naznačil, jelikož APP bude umět Rusky, můžete samozřejmě nastudovat a oprášit ruskou frazeo a zkusit si jí zde. A pokud to výjde, tak by mohl být na ACC i na TWR také někdo Rusky mluvící, to ještě uvidíme.

ZÍTRA, 1900 LOC - nástup v LKPR, nebo plánovat přílet do LKPR. Těsíme se na vás, bude to příjemná změna.

PB
#97147
Já jsem ho ještě neviděl/neslyšel, ale bude to zajímavá zkušenost pro obě strany. Pokud poletím, tak to dám radši v \"ájině\", azbuka mi sice není neznáma, ale \"как тебя зовут\", \"Меня зовут...\" a další slova by mi asi nestačila. Nikam jsem tedy nekoukal, ale nemáte náhodou někdo ruskou frazeo?
#97151
[quote="jam"]...z doby, kdy jsem pro Rhino 2009 nacvičoval ruskou frazeo, abych dělal zbloudilého nejprve nekomunikujícího ruského narušitele...[/quote]

To byla výtečná akce. :) Půlka vVzdušných sil popadala, protožes letěl s nějakou prdlavkou... (tuším Čáp). :)
#97155
[quote="Radizz"]...Půlka vzdušných sil popadala, protožes letěl s nějakou prdlavkou... (tuším Čáp). :)[/quote]
Ano, K-65 Čáp. Na plnejch klapkách cca 45km/h. Bez jediného výstřelu jsem z boje vyřadil tuším 2x JAS-39 Gripen a jedenkrát asi SU-22. Všichni tři se přiblížili, přetáhli to a následně volili taktiku "šutr".
Další Gripen na hranici pádovky proletěl kopcem u Jemnice a zbaběle uletěl, pátý jen bezmocně kroužil kolem a bál se přiblížit :D
By D. Kolar
#97219
Děkuju za včerejší COD. Byl fakt povedený, i díky naší návštěvě na LKPR_APP, kterému děkuji.
Počasí bylo vyvedené, já například sem přistával kolem 21:10 a měl jsem bouřku jak prasátko. Poté jsem asi 10 minut čekal před H, jelikož i na GND byl provoz. Fakt povedený, všem ATC i PB za dozor našeho ruského kolegy děkuju.
DK
#97970
Také se přidávám, dneska to byla paráda :) Dokonce i ten provoz byl pro mě akorát a navíc jsem si rád počkal na dosednutí B744 AFR, které šlo hned po mě :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12