- 22 úno 2012, 16:45
#93926
No ne, tak finta je v tom, že u SRA jsi na skluzové rovině (resp. kolem ní) pořád. Tj. ATCo Ti cca na každé míli říká, v jaké výšce bys měl být. Přitom na začátku přiblížení probíhá poučení, o tom, jaká je OCA. Tzn. pilot si nelajzne klesat na dno konkrétního \"schodečku\", protože ty hodnoty jednotlivých schodů nezná (zná jen hodnotu posledního schodku).
Povšimni si, že vyšší je při SRA i ta hodnota OCA. Např. Brno: SRA OCA: 1430 ft AMSL, VOR-DME/NDB-DME RWY 10 OCA: 1160 ft AMSL, VOR-DME/NDB-DME RWY 28 OCA: 1060 ft AMSL. Tedy počítá se s tím, že SRA je nejméně přesný z nepřesných typů přiblížení.
--->>>
Celou dobu se držím na skluzové rovině, kterou výrazněji nepodklesávám (částečný propad nevadí, protože u NPA jsou ty ochranné zóny větší), a pak vím, že bez vizuální reference nesmím podklesat OCA, resp. klesání musím do získání vizuální reference v OCA zastavit.
Já nepotřebuju vědět ty \"schodečky\", protože se celou dobu snažím udržet na glajdě podle toho, co mi říká ATC, přitom znám minimum, pod nějž v té závěrečné fázi konečného přiblížení nesmím.
===========================================================================================
Považuju ale za škodlivý náhled, podle kterýho u NPA můžu ihned za FAF do výšky MDA/OCA. Jak jsem psal, z těch map jsou ty \"schodečky\" dost patrné, takže pokud bychom uvažovali ideální stav, kdy jsem v době minutí FIXu hned na minimu, můžu nejníž na příslušný schodeček.
Rozhodně NE hned po minutí FAF do MDA/OCA.
===========================================================================================
Pozn.: Doufám, že tu nekydám moc velký hnůj. Pokud by měl někdo hlubší znalosti a měl pocit, že to říkám blbě, klidně do mě. Jsem pouhý samouk.
Poslal jsem mail Víťovi Novozámskému, aby to tu po nás pročetl, když bude mít chvilku čas. Pokud je mi známo, svého času licenci na poskytování SRA měl, tak uvidíme, jestli na to najde chvilku.
Povšimni si, že vyšší je při SRA i ta hodnota OCA. Např. Brno: SRA OCA: 1430 ft AMSL, VOR-DME/NDB-DME RWY 10 OCA: 1160 ft AMSL, VOR-DME/NDB-DME RWY 28 OCA: 1060 ft AMSL. Tedy počítá se s tím, že SRA je nejméně přesný z nepřesných typů přiblížení.
--->>>
Celou dobu se držím na skluzové rovině, kterou výrazněji nepodklesávám (částečný propad nevadí, protože u NPA jsou ty ochranné zóny větší), a pak vím, že bez vizuální reference nesmím podklesat OCA, resp. klesání musím do získání vizuální reference v OCA zastavit.
Já nepotřebuju vědět ty \"schodečky\", protože se celou dobu snažím udržet na glajdě podle toho, co mi říká ATC, přitom znám minimum, pod nějž v té závěrečné fázi konečného přiblížení nesmím.
===========================================================================================
Považuju ale za škodlivý náhled, podle kterýho u NPA můžu ihned za FAF do výšky MDA/OCA. Jak jsem psal, z těch map jsou ty \"schodečky\" dost patrné, takže pokud bychom uvažovali ideální stav, kdy jsem v době minutí FIXu hned na minimu, můžu nejníž na příslušný schodeček.
Rozhodně NE hned po minutí FAF do MDA/OCA.
===========================================================================================
Pozn.: Doufám, že tu nekydám moc velký hnůj. Pokud by měl někdo hlubší znalosti a měl pocit, že to říkám blbě, klidně do mě. Jsem pouhý samouk.

Poslal jsem mail Víťovi Novozámskému, aby to tu po nás pročetl, když bude mít chvilku čas. Pokud je mi známo, svého času licenci na poskytování SRA měl, tak uvidíme, jestli na to najde chvilku.
Radek Ruban
vACC CZ
vACC CZ