VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#93375
No tak abychom opět trošku pokročili přikládám níže odkaz na základní pokyny pro lety ve formaci. Myslím, že jsou plně aplikovatelné i pro potřeby LKAA. Případně doplňte. I když zde už některé body byly zmíněny neuškodí to mít v ucelenější podobě.
Autorovi článku JB tímto dodatečně děkuji
M

http://www.vacc-slovakia.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=6
#93380
[quote="SWR2831"]s vama je taky tezka domluva, kdyz chci vedet jak to podniknete a co vlastne je muj ukol. tak to vypada ze mam si letet na svou vlastni pest. no ja se chtel pridat[/quote]

Ale vždyť je to tady všechno napsaný...! My nemáme žádný druhý fórum, kde bychom si to vyřizovali privátně, všechno je tu. Máš stejný přístup k informacím, jako každej jinej. Když chceš vědět, jak to podniknem, stačí jen číst.

Tak dneska potřetí: projdi si prosím tohle vlákno od samého začátku až do konce. Pochopíš, jak to celé vzniklo, kudy se naše úvahy ubíraly a co z toho nakonec vykrystalizovalo.

[quote="Marty"]No tak abychom opět trošku pokročili přikládám níže odkaz na základní pokyny pro lety ve formaci.[/quote]

Moc hezký, Šmíd, moc hezký... Je vidět, že se snažej. ;) Takhle budou brzo povýšenej... :P
#93386
[quote="Radizz"]
[quote="Marty"]Vojáci zkuste sem dát časové info kdo, kdy, kde a jak by mohl potrénovat...bude potřeba doladit komunikaci (připojení a funkčnost). Abychom to neřešili na poslední chvíli..[/quote]

Zítra 1930 loc. sraz v Čáslavi. TeamSpeak zajistí VL. Nutno mít TS3 Client.
[/quote]

Dnes 1930 loc. v Čáslavi, kdo bude chtít, další secvičná.
#93393
Ještě bych doplnil ke komunikaci pro bezproblémové ladění na frekvenci. Toto se neděje na TS stylem \"Franto si tam, můžu?\", ale přímo na frekvenci, ne kterou se příslušná letka ladí.
Následující příklad: Letka má bojový znak TIGER:
ATC: \"CEF2501 contact Praha Radar 127.57\"
Tiger1: \"contact Praha 127.57\"
- oba přeladí
Tiger1: \"Tiger check\"
Tiger2: \"Two\"
Tiger1: Praha radar CEFxx ... blabla\"
#93397
[quote="Radizz"]
Skupina Charlie
- por. Gelbič, CEF6502, L-410

Provádí let i s plánováním na vlastní. Považuji ho za natolik soběstačného soudruha, že si sám zlvádne spočítat, kdy má vyletět a kudy má letět.
[/quote]

Provedu! Odlet Gbely 1020Z.

Jak jsem pochopil v Hovenu startuji se soudruhem Rubanem vstříc oceánu.

Jinak dnes se dostavím do Čáslavi až kolem osmé. Takže pokud by zde výše zmíněný soudruh někde poletoval, v rámci výcviku bych se s ním rád spářil :)
#93404
Poznatky z dnešní secvičné:
- je nutno mít v mašince TCAS nebo FS Inn, který umí cca \"FSInn Radar\", je totiž potřeba vývary počasí VATSIM srovnat takto pro případ ztráty vizuální reference, což se nám (jmenovitě mně) dnes povedlo,
- zapnout si v FS bezpodmínečně info o altitude a distance letadel, není to reálné, ale zase to kompenzuje nešvary našeho připojení -> slet letadel musí být proveden relativně rychle (je fakt, že jsme improvizovali, ale nám to trvalo asi 15 NM, než jsme se poskládali tři, to není ideální),
- nutně nesedí IAS, je dobré IAS hlášený vedoucím brát orientačně, naopak sedí ground speed,
- kritická fáze je dotáčení konečněho přiblížení, je potřeba, aby leader důsledne hlasíl především zpomalování.

To asi vše. Nic jsme nesrazili... jen jsem po ztrátě vizuální reference prolítl bez povolení CTR Vodochody a Ondra G. skončil v emergency stripu VPD 24. :)

Posádky POZOR!
- Soudruh Gelbič se tímto chválí, že zbavil AČR přebytečného stroje typu ALCA a zítra v dopoledních hodinách se dostaví pro vyzvědnutí nového letounu stejného typu. Těchto letadel AČR nakoupila dost, takže na každého pilota ve výcviku připadají v průměru 3 stroje ALCA. Každou ztrátou letounu pilot AČR šetří náklady na jeho konzervaci. Místo vyzvednu si s. OG nastuduje v tajném šifrovaném materiálu zde:
http://zpravy.idnes.cz/kde-alky-neletaj ... _domaci_jw

- Já po dopsání této zprávy nastupuji výkon tvrdého žaláře, k němuž jsem byl odsouzen za hrubé porušení letové kázně. Mám to za patnáct ostrých a na celé mám prý četařku Babinčákovou, tak mi držte palce .
POHOV!


P.S.
Další secvičená plánována na středu. Ve čtvrtek let do LZIB a Sliače.
#93419
Přelet Česká Republika LKKB – Slovenská Republika LZIB – Sliač dne 16.02.2012

Krycí název: Operace Halušky

Obrázek

FPL: LKKB-LZIB FL170
VOZ T45 BODAL M748 BERVA

FPL: LZIB-LZSL FL090 VOR info NIT 116,50
NIT DCT SLC SLC 114,00
JAN 110,80
FPL: LZIB-LKKB FL180
BERVA M748 VLM

Skupina Alfa
- prap. Jakub Kolář, CEF2801, A319, CTOT LKPR 1945Z
- mjr. Jindřich Machalínek, CEF2501, SB39, odlet z CV, tak aby ve 1915Z vyzvedli A319 z LKPR
- Zdeněk Linhart CEF2502, SB39, odlet z CV ve formaci s CEF2501
Velitel skupiny prap. Kolář, velitel formace Gripenů: mjr. Machalínek.

(Seřazení možno upravit interně v rámci skupiny s dodržením základních bodů scénáře)

Skupina Bravo
- prap. Martin Šmíd, CEF2807, B735, CTOT LKPR 1905Z
- Radek Ruban, CEF2492, L-159, odlet z KB tak, aby se formace s B735 utvořila ihned po startu
- Vladimír Linek, CEF2503, F-16, odlet z KB ve formaci
- Ivo Hrdlička, CEF2504, L-159, odlet z KB ve formaci
Velitel skupiny prap. Šmíd, velitel formace bitevníků/stíhačů: RR.

(Skupina BRAVO si dne 12.02.12 podrobněji domluvila postup na společném brf.)

Připojení Obou skupin na Vatsim a TS dle rozhodnutí velitelů skupin s ohledem na časový rozpis cvičení


Scénář:
1)Vzlet Alfa 1905Z LKPR bitevníky upraví start z CV tak,aby utvořily ihned po startu formaci na SID
2)Vzlet Bravo 1915Z souběžný start z LKKB
3)Každá skupina naváže spojení na TS v příslušné sekci která je zde utvořena
4)Dále se pokračuje po výše uvedené trase do LZIB
5)Na LZIB se provádí Low Pass nad rwy následně BRAKE-UP a pravou zatáčkou zpět na vizuální přiblížení na platnou rwy
6)Bitevníky ALFA a BRAVO pokračují na Sliač, kde provedou Low-Pass a Over-Head přiblížení a přistávájí
7)Airbus a Boeing sedají na LZIB.
8)Podle časových dispozic se operativně přes TS naplánuje společná cesta zpět v obráceném gardu.V opačném případě bude rozchod.

Upřesnění:
Obě skupiny by měly mezi sebou držet ideálně rozestup 10nm případně více. Ideální stav při průletu rwy v LZIB
by měl být takový, že první skupina začne po dokončení průletu točit vpravo a druhá bude v tu chvíli nalétávat na osu rwy
Tuto informaci budou mít k dispozici ATC obou firů a dle potřeby a situace budou korigovat.Jedná se prakticky o totožné procedůry pro
Holandsko a účelem této mise je maximální možné secvičení.

Pomocný materiál z cvičení BRAVO zde:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 404#p93404
Charts
http://www.vacc-slovakia.sk/index.php?a ... =downloads
Scenery
Sliač
http://www.vacc-slovakia.sk/index.php?a ... =sceneries
Bratislava
http://www.vacc-slovakia.sk/index.php?a ... =sceneries
Kbely VACC.CZ
Základy letu ve formaci zde:
http://www.vacc-slovakia.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=6

Jazyk pro komunikaci s ATC po celou dobu letu:
EN
#93434
Za doprovodu hlav pomazaých z ministerstva obrany byla v dopoledních hodinách ALCA rozbalena, na velkém rautu řádně oslavena a přelétnuta k Čáslavským soukmenovcům. Pan velkomožný Vondra mě tímto odeslal k útvarům stíhacího letectva, kvůli malému počtu turboprskoletových čtyřistadesítek a s pusou na líce mi popřál nadále věrnou službu vlasti. :)

Z toho plyne dotaz ke které skupině se mám tedy připojit pro let do Hoven a případně do Bratrislavy? Poletím nakonec s L-159.
#93435
[quote="Marty"]Přelet Česká Republika LKKB – Slovenská Republika LZIB – Sliač dne 16.02.2012

Krycí název: Operace Halušky

Obrázek

FPL: LKKB-LZIB FL170
VOZ T45 BODAL M748 BERVA

FPL: LZIB-LZSL FL090 VOR info NIT 116,50
NIT DCT SLC SLC 114,00
JAN 110,80
FPL: LZIB-LKKB FL180
BERVA M748 VLM

Skupina Alfa
- prap. Jakub Kolář, CEF2801, A319, CTOT LKPR 1945Z
- mjr. Jindřich Machalínek, CEF2501, SB39, odlet z CV, tak aby ve 1915Z vyzvedli A319 z LKPR
- Zdeněk Linhart CEF2502, SB39, odlet z CV ve formaci s CEF2501
Velitel skupiny prap. Kolář, velitel formace Gripenů: mjr. Machalínek.

(Seřazení možno upravit interně v rámci skupiny s dodržením základních bodů scénáře)

Skupina Bravo
- prap. Martin Šmíd, CEF2807, B735, CTOT LKPR 1905Z
- Radek Ruban, CEF2492, L-159, odlet z KB tak, aby se formace s B735 utvořila ihned po startu
- Vladimír Linek, CEF2503, F-16, odlet z KB ve formaci
- Ivo Hrdlička, CEF2504, L-159, odlet z KB ve formaci
Velitel skupiny prap. Šmíd, velitel formace bitevníků/stíhačů: RR.

(Skupina BRAVO si dne 12.02.12 podrobněji domluvila postup na společném brf.)

Připojení Obou skupin na Vatsim a TS dle rozhodnutí velitelů skupin s ohledem na časový rozpis cvičení


Scénář:
1)Vzlet Alfa 1905Z LKPR bitevníky upraví start z CV tak,aby utvořily ihned po startu formaci na SID
2)Vzlet Bravo 1915Z souběžný start z LKKB
3)Každá skupina naváže spojení na TS v příslušné sekci která je zde utvořena
4)Dále se pokračuje po výše uvedené trase do LZIB
5)Na LZIB se provádí Low Pass nad rwy následně BRAKE-UP a pravou zatáčkou zpět na vizuální přiblížení na platnou rwy
6)Bitevníky ALFA a BRAVO pokračují na Sliač, kde provedou Low-Pass a Over-Head přiblížení a přistávájí
7)Airbus a Boeing sedají na LZIB.
8)Podle časových dispozic se operativně přes TS naplánuje společná cesta zpět v obráceném gardu.V opačném případě bude rozchod.

Upřesnění:
Obě skupiny by měly mezi sebou držet ideálně rozestup 10nm případně více. Ideální stav při průletu rwy v LZIB
by měl být takový, že první skupina začne po dokončení průletu točit vpravo a druhá bude v tu chvíli nalétávat na osu rwy
Tuto informaci budou mít k dispozici ATC obou firů a dle potřeby a situace budou korigovat.Jedná se prakticky o totožné procedůry pro
Holandsko a účelem této mise je maximální možné secvičení.

Pomocný materiál z cvičení BRAVO zde:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 404#p93404
Charts
http://www.vacc-slovakia.sk/index.php?a ... =downloads
Scenery
Sliač
http://www.vacc-slovakia.sk/index.php?a ... =sceneries
Bratislava
http://www.vacc-slovakia.sk/index.php?a ... =sceneries
Kbely VACC.CZ
Základy letu ve formaci zde:
http://www.vacc-slovakia.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=6

Jazyk pro komunikaci s ATC po celou dobu letu:
EN[/quote]
Tak nevim jestli si to mam precist nebo cucet do talire.
#93436
LKPR to EHEH - OKL DCT HDO DCT HOZ TL3S OSB TL3 IBAGU TR10 MOSUG TB6 VKL DCT EHV (F340), Dep.Time-1255Z/ETA-1400Z

EHEH to LKPR - EHV DCT VKL TB6 MOSUG TR10 IBAGU TL3 OSB TL3S HOZ DCT HDO DCT OKL (F350), Dep.Time-1445Z/ETA-1550Z

Airbus-A330-200/Multi Role Tanker Transport,SUI2831-Swiss Air Force

- nevim jak to udelate s rychlosti M075-079 za 40 min. do Eindhovnu, ale podle mich propoctu tam budu za hodku s M083. To jeste nevime jaky bude pocasi, kazdopadne takto poletim.
#93437
[quote="SWR2831"]- nevim jak to udelate s rychlosti M075-079 za 40 min. do Eindhovnu, ale podle mich propoctu tam budu za hodku s M083. To jeste nevime jaky bude pocasi, kazdopadne takto poletim.[/quote]

To uděláme tak, že jsem tam měl prachobyčejnou chybu... :) Odlet je od začátku plánován na řádově 1145Z...

...jakto, že nikdo neprotestoval, že to mám blbě? :)
#93445
[quote="Gelba"]Z toho plyne dotaz ke které skupině se mám tedy připojit pro let do Hoven a případně do Bratrislavy? Poletím nakonec s L-159.[/quote]

No jo, to je celý velitelství..., někoho přeřadí a my u útvarů, abysme se z toho... - sloužím lidu!

Jak pro let do Bratislavy, tak pro let do Holandska jsi přiřazen k letce Gripenů mjr. Machalínka. Na misi Viléma Oranžského zůstáváš ve dvojici se mnou, na let zpátky se domluvíme operativně (ale asi opět s Gripeny).
#93453
[quote="Radizz"][quote="SWR2831"]- nevim jak to udelate s rychlosti M075-079 za 40 min. do Eindhovnu, ale podle mich propoctu tam budu za hodku s M083. To jeste nevime jaky bude pocasi, kazdopadne takto poletim.[/quote]

To uděláme tak, že jsem tam měl prachobyčejnou chybu... :) Odlet je od začátku plánován na řádově 1145Z...

...jakto, že nikdo neprotestoval, že to mám blbě? :)[/quote]
Ok moje chyba sorry, ale porad hodina letu je hodina letu...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8