VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#93173
Radku zkoušel jsem zadat TACAN body do FMC A319 a bez problémů všechny našla a fungují. Pokud bychom si je zadali do FPL a letěli, je nezbytně nutné používat vojenskou frazeo? Ptám se na případnou formulaci v Remarks...jak to ošetřit aby to nebyl nějaký paskvil... Nemluvím samozřejmě o misi nad mořem ale jen o přesunu do Holandska a zpět. (důvod že poletíme všichni pohromadě)
#93176
Pokud to FMC umí a pokud chcete, klidně leťte pomocí TACAN. Zkontrolujte ale nejen jednotlivé radiomajáky, ale taky FIXy, které leží na TACAN tratích.


Tu je odkaz na německý MIL AIP:
http://www.mil-aip.de/

Vaší pozornosti doporučuju zejména:
- TACAN enrout mapa: http://www.mil-aip.de/pams/charts/enr/E ... _03_en.pdf
- popis TACAN tratí: http://www.mil-aip.de/pams/aip/enr/ET_ENR_3_5_en.pdf

Přestože to Vaše FMC umí, stejně doporučuju kontrolovat polohu pomocí klasické radionavigace, tedy ladit radiály a hlídat si, kde jste, aby TACANy fungovaly, je potřeba nahrát \"scenerie\", odkaz tu:
- http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 831#p88831

Jako teoreticky ty TACAN tratě zaletí (tu v FS) vše, co má základní radionavigační vybavení = všechno. Tak jsou ty TACANy ze samé podstaty stavěný. Je to v podstatě jen vylepšená VOR navigace.

Vojenskou frazeologii v podstatě nevyužijete. Při letu nad Německem jen zmiňte, že vstupujete na trať TACAN (žádná předepsaná fráze na to není, jen aby řídící věděl). Jinak je to úplně standardní let po trati v cruising FL, v EHEH si požádáte o ILS přiblížení a je to. Nějaký overhead approach nebo tak něco se Vás vůbec netýká. Snad nejvýš vizuální přiblížení a to nepředpokládám, že by byl problém.

Trať máte popsanou výše, jen to po mně zkontrolujte, mohl bych tam samozřejmě mít chybu.


Takže jako jo! :) Proč ne... :)


P.S.
Na finále nezapomeňte zahlásit gear down and locked. :) To je asi vše z vojenské frazeologie, co využijete.
#93183
Martine,

Machal přišel ještě s jedním hříšným nápadem. Pokud poletí TACAN tratě i Vy, mohli bychom to udělat tak, že Vám uděláme doprovod. Jednomu budou viset na křídlech dva Gripeni, druhému dvě ALCA a F-16. V EHEH uděláme průlet, doprovod se od Vás odpojí, vy si půjdete na přistání (nejspíš vizuální), my si zaholdujeme a pak si sedneme my.

To ALE znamená, že:
- Vy budete lídři, tzn. Vy máte sqwk C a vy komunikujete s ATC (my letíme na vlastní až po odpojení v EHEH),
- Vy zajišťujete navigaci, je potřeba se neztratit po cestě.
=> Doprovod je skutečně jen doprovod, tzn. my Vám budem celou cestu jen viset na křídle.


Jinak pro let ve formaci je klíčové (jak mě VL naučil) hlavně konstantní udržování rychlosti. ;)

Co si o tom myslíš? Pokud byste do toho měli chuť, můžete to s JM dnes večer vyzkoušet. Ale je to na Vás, kluci... na co se cítíte. ;)
#93185
[quote="Radizz"]Když jsme u těch poznámek, stíhači nech si nezapomenou dát do remarks poznámku: "non RVSM, TACAN navigation". ;)[/quote]

Ano, jestli je se mezi stíhače počítá turbo stíhač z Kunovic, Turbolet :)

[quote="Radizz"]Co si o tom myslíš? Pokud byste do toho měli chuť, můžete to s JM dnes večer vyzkoušet. Ale je to na Vás, kluci... na co se cítíte. wink[/quote]

Pánové budete-li mít dnes něco v plánu rád se připojím. Nejsem si jistý jak moc odpovídá spotřeba fskovému modelu tak to dneska budu někde na trati počítat, abych nedoletěl náhodu na výpary. Ale pokud by se případě chtěl někdo nachvíli spářit, nejsem proti :) Předpokládám činnost ze Kbel, ale není problém zaletět do Čáslavi.
#93187
Nevím jak Koli, ale já jsem pro. Jen si nejsem jistý jestli je úplně dobrý nápad začít s nácvikem dnes. Jednak plánuji přílet kolem 1920 Z na LKPR a pak bych nejprve volil nějaký brf přes Skype nebo TS . Naplánoval to online. Můžeme se domluvit kdykoli k večeru. Až to nacvičíme tak se předvést v LKAA před ATC :-) třeba už o víkendu nebo příští týden. ATC je málo a nerad bych nějakému přivodil srdeční příhodu :-))
Jak říkám zkoušel jsem to párkrát a něco mám nastudované, ale vždy jen s jedním doprovodným letadlem. Taky nevím jak se bude chovat PC, když bude kolem větší provoz....myslím, jako že tak abych se viděl v odlesku vašich přileb :-) Ne 20nm na TCAS :-)
#93193
[quote="Radizz"]Martine,

Machal přišel ještě s jedním hříšným nápadem. Pokud poletí TACAN tratě i Vy, mohli bychom to udělat tak, že Vám uděláme doprovod. Jednomu budou viset na křídlech dva Gripeni, druhému dvě ALCA a F-16. V EHEH uděláme průlet, doprovod se od Vás odpojí, vy si půjdete na přistání (nejspíš vizuální), my si zaholdujeme a pak si sedneme my.

To ALE znamená, že:
- Vy budete lídři, tzn. Vy máte sqwk C a vy komunikujete s ATC (my letíme na vlastní až po odpojení v EHEH),
- Vy zajišťujete navigaci, je potřeba se neztratit po cestě.
=> Doprovod je skutečně jen doprovod, tzn. my Vám budem celou cestu jen viset na křídle.


Jinak pro let ve formaci je klíčové (jak mě VL naučil) hlavně konstantní udržování rychlosti. ;)

Co si o tom myslíš? Pokud byste do toho měli chuť, můžete to s JM dnes večer vyzkoušet. Ale je to na Vás, kluci... na co se cítíte. ;)[/quote]
Já bych do toho klidně šel, tak mi kdyžtak, kdo by ste měli zájem napište na mejl kubik.kol@gmail.com a domluvíme se, jak to uděláme
#93196
[quote="SWR2831"]Cau kluci. ctu ze se bavite o vybave Airbusu. Ten ma toho dost -A332/H-SGHIJRWXY/S zde si vse muzete overit o sve vybave v letadle[/quote]

No, bavíme se o výbavě Airbusu ve spojitosti s TACAN. Nepředpokládám, že tento přijímač by Airbusy ČSA měly. Dokonce bych si i s vysokou mírou pravděpodobnosti dovolil tvrdit, že tuhle bednu nemají na palubě ani reálné vojenské Airbusy ;)

[quote="SWR2831"]
Kdy tam letite? bych se pridal cece..ale ja ted jsem zase v ty Indii. O vikendu nalitnu do prahy..[/quote]

Ty jo. :) Ty nás zkoušíš? :) Vždyť datum toho eventu je v záhlaví... :)
#93197
[quote="Marty"]Nevím jak Koli, ale já jsem pro. Jen si nejsem jistý jestli je úplně dobrý nápad začít s nácvikem dnes. Jednak plánuji přílet kolem 1920 Z na LKPR a pak bych nejprve volil nějaký brf přes Skype nebo TS . Naplánoval to online. Můžeme se domluvit kdykoli k večeru. Až to nacvičíme tak se předvést v LKAA před ATC :-) třeba už o víkendu nebo příští týden. ATC je málo a nerad bych nějakému přivodil srdeční příhodu :-))
Jak říkám zkoušel jsem to párkrát a něco mám nastudované, ale vždy jen s jedním doprovodným letadlem. Taky nevím jak se bude chovat PC, když bude kolem větší provoz....myslím, jako že tak abych se viděl v odlesku vašich přileb :-) Ne 20nm na TCAS :-)[/quote]

[quote="CSA544"]
Já bych do toho klidně šel, tak mi kdyžtak, kdo by ste měli zájem napište na mejl ... a domluvíme se, jak to uděláme[/quote]

POZOR!

Letíme už v neděli odpoledne. Briefing přes TS s Vámi rád udělám, můžeme klidně třeba zítra odpoledne. Nemám teď ale nejvíc času, takže bych poprosil s. Machalínka a s. Linka, jestli by se v průběhu pátku/ soboty neuvolnili a neudělali s Vámi praktickou zkoušku. ;)

VATSIM řídící jsou odolní, takže pokud Jindra dneska bude. Zkoušejte už dnes. Vyhradíme nějaký prostor a tam to řídícího moc nebude zajímat. ;)


Ondrovi se omlouvám, že jsem to tak škaredě napsal. :)
#93198
[quote="Radizz"][quote="SWR2831"]Cau kluci. ctu ze se bavite o vybave Airbusu. Ten ma toho dost -A332/H-SGHIJRWXY/S zde si vse muzete overit o sve vybave v letadle[/quote]

No, bavíme se o výbavě Airbusu ve spojitosti s TACAN. Nepředpokládám, že tento přijímač by Airbusy ČSA měly. Dokonce bych si i s vysokou mírou pravděpodobnosti dovolil tvrdit, že tuhle bednu nemají na palubě ani reálné vojenské Airbusy ;)

[quote="SWR2831"]
Kdy tam letite? bych se pridal cece..ale ja ted jsem zase v ty Indii. O vikendu nalitnu do prahy..[/quote]

Ty jo. :) Ty nás zkoušíš? :) Vždyť datum toho eventu je v záhlaví... :)[/quote]
Zdravim z hor.jo ja to videl az po odeslani.sorry. dam vedet jestli poletim. uvidim jak mi to vyjde casove... TACANy se daj zobrazit na displeji v airbusu a jdou i do MCDU zadat...
#93200
[quote="Radizz"]
Letíme už v neděli odpoledne. Briefing přes TS s Vámi rád udělám, můžeme klidně třeba zítra odpoledne. Nemám teď ale nejvíc času, takže bych poprosil s. Machalínka a s. Linka, jestli by se v průběhu pátku/ soboty neuvolnili a neudělali s Vámi praktickou zkoušku. ;)
[/quote]

Nedeli ano, ale az pristi, ne? ;-)

Zadne zkousky nepestuji, ale kdokoliv se chce spolecne proletet, je vitan! :-)

Poslusne hlasim, ze jsem pro tuto prilezitost uschopnil TeamSpeak server. Klient ziskate zde:
http://teamspeak.com/?page=downloads

V.
#93201
[quote="SWR2831"]
Zdravim z hor.jo ja to videl az po odeslani.sorry. dam vedet jestli poletim. uvidim jak mi to vyjde casove... TACANy se daj zobrazit na displeji v airbusu a jdou i do MCDU zadat...[/quote]

Dobře ale to bude vybušené z FMC, podobně jako se v FMC zobrazují i klasické VORy. ;) Bavíme se vyloženě o té bedně na příjem TACAN radionavigace.
#93202
[quote="Radizz"][quote="SWR2831"]
Zdravim z hor.jo ja to videl az po odeslani.sorry. dam vedet jestli poletim. uvidim jak mi to vyjde casove... TACANy se daj zobrazit na displeji v airbusu a jdou i do MCDU zadat...[/quote]

Dobře ale to bude vybušené z FMC, podobně jako se v FMC zobrazují i klasické VORy. ;) Bavíme se vyloženě o té bedně na příjem TACAN radionavigace.[/quote]
ok...
jo az 19.2. vsak se muzem bavit pres skype. ja pro komunikaci pouzivam Ipad aby mi skype nespomaloval FS. mluvil jsem s Martinem a jsme dohodli ze se mi ozve az se zacne trenovat...jsem pro. a letim s vama
#93204
[quote="SWR2831"]
jo az 19.2. vsak se muzem bavit pres skype. ja pro komunikaci pouzivam Ipad aby mi skype nespomaloval FS. mluvil jsem s Martinem a jsme dohodli ze se mi ozve az se zacne trenovat...jsem pro. a letim s vama[/quote]

Komunikaci dostal na starost s. Linek. :) Software pro vnitřní pokec operačních strojů je TS3. :)

S jakým letíš strojem? Poletíš v zeleném, nebo civilně? Upozorňuju, že i pro civil tu je dost možností. Třeba WizzAir (Airbus) linka z Brněnce.
#93208
Začíná se to trošku nabalovat tak budu kout železo dokud je žhavé a doufám, že mě s tím nepošlete do háje. Od zítra začínám trénovat A319 tak dejte vědět, kdo a kdy by mohl být k dispozici a připojit se. Ale nyní to hlavní... GENERÁLNÍ ZKOUŠKA

Dne 16.02.2012 cca ve 20.00 hod navrhuji uspořádat společný cvičný let do LZBB (tedy do zahraničí) :-) Je domluveno, že by mohla být obsazena Bratislava, Sliač a Košice.
K Airbusum by se po cestě připojily stihačky a doprovodily je nad Bratislavu. Pokračovaly by na Sliač. Následně by se vše opakovalo v obráceném gardu do LKAA. Prosím o vyjádřen k účasti členy holadské mise. Pokud nás bude víc...rozuměj (nepoletím sám :-) tak prostřednictvím banneru oslovíme i civilní veřejnost, aby zahustila náležitě tamní provoz a všichni se trošku víc přiblížíme realitě....
Je to dostatečně daleko abychom se mohli seřadit a dostatečně blízko, abychom se po cestě nenudili. Dále taky po delší době bychom společně podpořili slovenský fir a oni na nás neřeknou, když se něco nepovede....:-)) U holandských kolegů si tak jistý nejsem :-)
Co vy na to??????
Martin
#93211
Výborný nápad (nahlásil jsem se jako dozor na ATC, ale pokusím se za sebe najít náhradu, i kdyby se mi to ale nepovedlo, vy určitě leťte).

Soudruh Šmíd nám za odměnu, že to tak hezky vymyslel připraví briefing, na slovenskou misi. :P Tj. plán operace, kde se potkáme, letové plánky, odkazy na mapy, scenerie... ;)

Jasné, vojáku? :) Pokud úkol splníš, navrhnu veliteli, aby Tě pochválil před nastoupenou jednotkou... a možná - tedy možná -, pokud to bude hodně vydařené i před rozvinutou zástavou!!!




Jinak pokračování secvičných v neděli navečer. Domluvím se s VL a šel bych si zalétat také. Takže pokud by byl někdo z Airbusářů, nějaký cvičný let po republice, typu let z Ostravy do Kbel, s tím, že si stíhačky Airbus vyzvednou v OVĚ, doprovodí do Gbel a po průletu se vrátí na svoji domovskou... ;)



Posádky, moc chválím to nadšení. Líbí se mi, že k úkolu přistupujete odpovědně a že chcete republiku v zahraničí reprezentovat vzorně. Výborný!
#93212
[quote="SWR2831"]ok ktery mam stahnout? no tak pokud vojensky tak A332 MultiTanker, pokud civilne tak Swiss[/quote]

Stáhnout TS3. Jinak nechávám na Tobě, ale ať to trošku odpovídá realitě. Takže leť (samozřejmě s náma), ale pod co já vím Spanish Air Force = někým, kdo ten Tanker skutečně provozuje. ;)

Není ale ani ostuda letět civilní let.
#93214
Ok provedu....i když si myslím, že vojenskou operaci by měl plánovat minimálně podpraporčík ne? :-))) Všude samej generál na štábu....
Jen ještě chvilku počkám na další ohlasy, kdyby někoho napadlo to nějak doplnit a pustím se do toho. S Jozífem v LZBB je to už předjednané
Jen pak prosím někoho o pomoc s bannerem až bude přesně jasné co a jak a kdy atd....
#93216
Jako pozor, vojenský archiv hodnosti jednotlivých letců uchovává:
- mjr. Machalínek
- kpt. Línek
- por. Gelbič
- št.prap. Hrdlička

Nováčci jsou k mužstvu zařazeni takto:
- prap. Martin Šmíd
- prap. Jakub Kolář


Josef Renotiere si zajistí hodnost u soudruhů ze švýcarské lidové armády. :P

Zdroj:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 296#p87296

http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 405#p67405
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 432#p52432

Závěrečné zprávy z akcí si doporučuju přečíst, vždycky to stálo za to. :)


P.S.
Škoda, že už s náma nemůže blbnout arm.gen. Svoboda...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8