VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#93035
TACAN FPL:
LKKB -> EHEH (FL320): OKL DCT HDO DCT HOZ TL3S OSB TL3 IBAGU TR10 MOSUG TB6 VKL DCT EHV

EHEH -> LKKB (FL310): EHV DCT VKL TB6 MOSUG TR10 IBAGU TL3 OSB TL3S HOZ DCT HDO DCT OKL

dis. ~458 NM

Seznam radionavigačních zařízení:
OKL 112.60 MHz
HDO 115.00 MHz
HOZ 117.25 MHz
OSB 108.35 MHz
EHV 117.20 MHz
VKL 108.30 MHz
GIX 108.10 MHz
WTM 113.50 MHz

Prosím kolegy, aby to po mně zkontrolovali. ;)

Upozorňuju, že aby ty TACANs šlapaly, je potřeba nahrát si do FS tyto udělátka:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 831#p88831
#93037
Opakuju, od každého bych rád slyšel:
- odkud poletí,
- v kolik bude v EHEH,
- jestli s námi poletí nad moře,
- pokud poletí zpět, tak kam + v kolik plánovaný odlet.

Toto prosím tak do středy nejpozději, ať jim to můžu poslat a můžou nám udělat booking.



Tedy současně:
- 1x A319 [J(F)K] - klasický IFR let
- 1x A319 (MŠ) - klasický IFR let
- 1x F-16 (VL), 1x L-159 (RR) - TACAN + mise nad moře (cesta zpátky dle vlastních sil), odlet z LKKB kolem 12:45 loc.
- 1x L-410 (OG) - jak?
- 1x Casa (PZ) - jak?
- 2x Gripen (ZL, JM) - předpokládám TACAN + mise nad moře (cesta zpátky dle vlastních sil) (?)
- 1x L-159 (IH) - jak?

Bylo by hezké přílety si naplánovat tak na 1330-1400Z, tj. 1430-1500 našeho \"zimního\" času.



Pozn.: Teda kluci, 9 mašinek, to je moc hezký!

P.S.
Pokusím se napsat LK, aby kontaktoval Němce a pokusil se zajistit pokrytí nad Německem.
#93043
[quote="Radizz"]Opakuju, od každého bych rád slyšel:[/quote]

1xF-16, 1xL-159:
CEF2495, CEF2496
- DEP LKKB 1145, TACAN, ETA EHEH 1310 (FL250)

OKL DCT HDO DCT HOZ/F320 TL3S OSB TL3 IBAGU TR10 MOSUG TB6 VKL DCT EHV

F2497O, F2498O
- mission est duration 0040, ETD EHEH 1340

CEF2499, CEF2500
- DEP EHEH 1540, TACAN, des. LKKB (FL250)

EHV DCT VKL TB6 MOSUG TR10 IBAGU/F310 TL3 OSB TL3S HOZ DCT HDO DCT OKL

All times ZULU.
#93074
L-410
CEF6502
- DEP LKKB , TACAN, ETA EHEH 1310 (FL100)

OKL DCT HDO DCT HOZ/F320 TL3S OSB TL3 IBAGU TR10 MOSUG TB6 VKL DCT EHV

F6502O
- mission est duration 0040, ETD EHEH 1340

CEF6503
- DEP EHEH 1540, TACAN, des. LKKB (FL110)

EHV DCT VKL TB6 MOSUG TR10 IBAGU/F310 TL3 OSB TL3S HOZ DCT HDO DCT OKL

Odlet ze Kbel nejsem pro tuto chvíli schopen sdělit, mám toho hodně, trasu budu propočítávat v průběhu týdne.
#93076
[quote="Radizz"][quote="Radizz"]Opakuju, od každého bych rád slyšel:[/quote]

1xF-16, 1xL-159:
CEF2495, CEF2496
- DEP LKKB 1145, TACAN, ETA EHEH 1310 (FL250)

OKL DCT HDO DCT HOZ/F320 TL3S OSB TL3 IBAGU TR10 MOSUG TB6 VKL DCT EHV

F2497O, F2498O
- mission est duration 0040, ETD EHEH 1340

CEF2499, CEF2500
- DEP EHEH 1540, TACAN, des. LKKB (FL250)

EHV DCT VKL TB6 MOSUG TR10 IBAGU/F310 TL3 OSB TL3S HOZ DCT HDO DCT OKL

All times ZULU.[/quote]

Mohl bych se k vám přidat??
#93077
[quote="ihrdlicka"]Mohl bych se k vám přidat??[/quote]

Pokud ustojíš let ve formu, tak já s tím problém vůbec nemám. ;)

VL, jaká je zkušenost s letem ve trojici? Jde to? Nejsou tam nějaké technické zhovadilosti? Dá se to uletět, čti: jsme natolik zdatní v ovládání letadla, že to ustojíme i na vzdálenost 450 NM? (Omluvte mě, jsem v tomto nováček.)
#93103
Super, chybí už jen kolega MŠ a posílám žádost o booking na holandskou stranu.

[quote="CSA544"]CEF2801 (A319)
- LKPR ETD 1245, ETA EHEH 1330 (FL320)
[BALTU UL984 DONAD UL602 TENLI]
- EHEH 1400, ETA LKPR 1445 (FL330)
[LNO UN852 PELIX UL607 AMASI UM149 BOMBI UL984 SULUS UZ650 TONSU UZ35 LOMKI][/quote]

Pozn.: let zpět bude pod volacím znakem CEF2802. ;)

[quote="roadmonster"]CASA bohužel padá...[/quote]

Fuj... :) Navrhnu Tvýmu veliteli čištění latrín zubním kartáčkem, odvolání všech opušťáky a převelení k železničnímu vojsku do funkce výhybkáře záškodníka. Soudruzi, takhle by to nešlo, takhle bysme vlast proti imperialistickým soudruhům ze západu neubránili...! :/
#93109
Tak je to tady omlouvám se za zpoždění. Časy jsou závazné detaily doladíme na to je dost času. :-)

CEF2807 (A319)
- LKPR ETD 1245, ETA EHEH 1330 (FL340)
[BALTU UL984 DONAD UL602 TENLI]
- EHEH 1400, ETA LKPR 1445 (FL330)
[LNO UN852 PELIX UL607 AMASI UM149 BOMBI UL984 SULUS UZ650 TONSU UZ35 LOMKI]
#93112
Abych i Vás udržel informované, přeposílám e-mail, který jsem před malou chvilkou odeslal Marcelovi:

Hi Marcel,

I’m proud to tell you we attend the event by 8 aircrafts. :-)

I would like to ask you for following booking:

Arrivals:
- CEF2801, A319, from LKKB, ETA 1330Z
- CEF2807, A319, from LKKB, ETA 1330Z
- CEF6502, L-410, from LKKB, ETA 1310Z
- CEF2501, CEF2502 (formation), 2x Gripens (SB39), from LKCV, ETA 1310Z
- CEF2492, CEF2493, CEF2494 (formation), 2x L-159, 1x F-16, from LKKB, ETA 1310Z


Departures:
- CEF2802, A319, to LKKB, CTOT 1400Z
- CEF2808, A319, to LKKB, CTOT 1400Z
- CEF6503, L-410, to LKKB, CTOT 1540Z
- CEF2505, CEF2506 (formation), Gripens (SB39), to LKCV, CTOT 1540Z
- CEF2498, CEF2499, CEF2500 (formation), 2x L-159, 1x F-16, to LKKB, CTOT 1540Z


Mission:
- F6502O, L-410, CTOT 1340Z, duration time 0040
- F2503O, F2504O (formation), 2x Gripens (SB39), duration time 0040
- F2495O, F2496O, F2497O (formation), 2x L-159, 1x F-16, duration time 0040


As the mission we are going to avoid the TMA Schiphol from the east and through Leeuwarden controlled areas continue to the restricted areas EHD1-EHD8 (the same way back).

All of us will be individually aware of the Dutch military procedures published under:
http://www.dutchvacc.nl/index.php?optio ... &Itemid=76


We don’t want to make any problems.

Thank you for your cooperation. As we make the detailed briefing of the mission, I will let you know.

Best,


Radek R.
#93113
!!! POZOR !!!


Všichni účastníci mise nad mořem (JM, ZL, OG, VL, IH) si povinně každý zvlášť přečtou nizozemské vojenské postupy:
http://www.dutchvacc.nl/index.php?optio ... &Itemid=76

Budeme tam na návštěvě, tak ať si netrhneme ostudu a ať nás ještě někdy pozvou! Není to nic složitého, ale chce to najít čas, přečíst si to a udělat si několik málo poznámek. Bez přečtení tohohle stručného manuálu tu misi prosím ani neleťte. ;)

Podrobnější briefing vytvoříme a dodáme časem. ;)
#93116
[quote="Radizz"]

Arrivals:
- CEF2801, A319, from LKKB, ETA 1330Z
- CEF2807, A319, from LKKB, ETA 1330Z


Departures:
- CEF2802, A319, to LKKB, CTOT 1400Z
- CEF2808, A319, to LKKB, CTOT 1400Z



[/quote]
Radku já bych jenom upozornil na nesrovnalosti, protože A319 sme se domluvili, že z technických důvodů poletíme z LKPR z jižního apronu
#93146
Kolegové,

připomínám, že zítra je COD (trapné, to říkat, ale přece...). Já budu za modrou, ale jinak je to ideální příležitost si svoje vojenské mazlíky vzít a trošku s nimi potrénovat. ;)

Je to samozřejmě na Vás, ale pokud si něčím nejste jistí, vyzkoušet si to na nečisto není vůbec špatný nápad. Pokud budete chtít vyhradit některé z vojenských prostorů, po dohodě s oblastí to je možné a můžete si tam skotačit podle libosti. ;)
#93169
Posádky, ke strojům. :) Marcel nám potvrdil booking:


Hello Radek,


Very good news! Just put in the flights into the system, if the (lead) pilots can book/reserve there flight? Then they will receive a automatic briefing.

Looking forward to your briefing and your flights! :-)

Regards,

Marcel Ritzema



Zkusím to všechno zaregistorvat sám, jinak budu muset poprosit kapitány letů/leadry skupin, aby ten booking udělaly. Jměnovitě:
- JM, MŠ, OG, JM (za formaci s ZL) a naši trojku to udělám já. ;)

Ale zatím počkejme, třeba mi to půjde zaregistrovat vše na jedno ID. Dávám za Vás ale hlavu na špalek, tak doufám, že mě v tom nenecháte a přiletíte. ;)
#93170
Tak booking se mi povedl udělat pro všechny, kopíruji sem obsah briefingového e-mailu, každému pro jeho let mail i přepošlu:

Dear Radek Ruban,

Thank you for participating in Eindhoven Rumble, the real operations & fly-in event organised at Eindhoven
Airport by the Dutch VACC.


======================================================================================
If (at any time in the future) you do not longer plan to participate, please cancel your flight reservation(s)
in our booking system. This makes your flight available to other pilots and allows us get a better picture of
how much traffic to expect. Thank you!
======================================================================================


1. Your flight reservation details

The intention is to create a realistic traffic environment by letting pilots fly real world operated flights using real
flightplans. Pilots are therefore encouraged to study this briefing. Let\'s start with your details:
Airline operator: Czech Air Force
Flightnumber: 2498
ATC callsign (use to connect): CEF2498
Radio callsign: \"Czech Air Force 2498\"
Departing from - arriving at: EHEH - LKKB
Preferred aircraft type (ICAO): L159


Recommended flightplan to be used:

LNO UZ283 SOPOK UY863 ETENO Y863 RUDUS UL984 SULUS Z650 TONSU UZ35 LOMKI

2. Event date & flight times

The event will be held on 19th February, 2012, between 1300 and 1600 UTC. ATC will not be present 5
minutes before 1300, so make sure you do not arrive in Dutch airspace earlier.


Eindhoven Airport is the 2nd busiest airport in the Netherlands, but to allow pilots to chose from a reasonal
amount of flights we have entered all flights that are typically operated in 1 week of this winterseason into the
system. There is no specific arrival or departure time: feel free to drop by at the time that suits you best.


3. Aircraft type & actual flight information

Since we are simulating real operations, it is encouraged to use the aircraft type that is listed in this briefing.
This is the aircraft type that is used in real life for this specific flight. However, if you have a good reason for
not using this type, feel free to use another one instead.


Eindhoven Airport has a website that publishes timetables and actual flight information. It does unfortunately
not list the actual aircraft type or -registration.


4. Specific ATC procedures at Eindhoven Airport

Outbound flights will be given the airway clearance after obtaining start-up clearance. So first call to ATC will
be to EHEH_GND for the request to start-up (NOT for the enroute clearance). Civil flights park at the civil apron
in the northeast of the airport. Civil parking at the military apron is not permitted unless approved by ATC.
Report POB (Persons On Board) upon requesting the start-up clearance. The enroute clearance will be issued
after taxi clearance has been given.


Most parking stands on the main apron require push-back. After take off maintain the cleared altitude as per
the SID (FL 060). Remain on EHEH_TWR frequency, traffic will be handed off to Dutch Mil.


Inbound flights are required to report their POB (crew included) upon ATC request.

Military flights need to famliarize themselves with miltary procedures (refer to the vRNLAF site). RNLAF flights
park at the military east apron. Visiting military flights park at the military west apron.



5. Scenery recommendation

Freeware: NL2000 scenery project. This is a modular scenery which means that it has to be downloaded and
installed in parts. Refer to the NL2000 website for more information on download and installation. Eindhoven
Airport can be installed as a separate airport without the need to install the rest of the photographic scenery if
you don\'t want to. Using the photo real environment is recommended if you have a fast computer, though.


Alternatively there are up to date AFCAD available at the following links (AVSIM login required):
FS9 http://library.avsim.net/esearch.php?Ca ... LID=159440
FSX http://library.avsim.net/esearch.php?Ca ... LID=130606


6. Charts and other documentation

The Dutch government publishes the AIP the Netherlands for public use on the Internet. For this reason, we
do not offer charts anymore on the Dutch VACC website. Please visit the AIP the Netherlands website for
latest charts.


Full ground procedures will be simulated so the availability of detailed ground and apron charts is of great
importance. Pilots will need to be able to fly their assigned SIDs and STARs due to the large number of
expected movements.


7. And finally.....

That\'s it! If you have any questions, please contact our events staff by email on events@dutchvacc.nl The
Dutch VACC wishes you a lot of fun during our fly-in and we are looking forward to seeing you on the
19th February, 2012!!



Best regards,
The Dutch VACC Events Team
http://www.dutchvacc.nl
#93171
Všem jsem přeposlal briefing k jejich letu z holandského bookovacího systému, prosím přečtěte si to. Ta trať je samozřejmě dobrý návod, ale není závazná. Počítá se s tím, že část poletí po TACAN a pokud si Airbusaři naplanují trať jinak, nic se nestane. Zkuste jen plus, mínus trefit ETA a CTOT tak, jak jsme napsali. ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8