VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#91313
Ta první situace (NAX3581 x SWR2831) vznikla mojí chybou a nesprávným posouzení věci. Je fakt, že to celé zmršil už YU-TVA, který se s ATR72 proje po dráze rychlostí 40 kt od TWY C až na TWY E, a tím neumožnil všal odpálit NAX3581.

Po tom, co ale YU-TVA VPD uvolnil bylo nesprávné (z mé strany) vydat NAX3581 povolení vzletu. Správným řešením bylo nechat NAX3581 na VPD čekat a SWR2831 poslat dokola. Nemuselo vzniknout sblížení.


Při druhé situace se zavrávoral a otěže převzal zpět cvičenec BP. To, žes přistál i bez povolení a že TWR zaspal bylo zaznamenáno a bude předmětem interního pojebu. Výcvik BP se chýlí ke konci, a proto jsme na něho narychlo ukuli tu past, že si konečně jednou vyzkouší těžší provoz a odřídí to sám. Toto bylo přímým následkem.


Oba incidenty tedy jdou na vrub pracovníků vACC a oba dva si za to dáme rákoskou pořádně přes prsty. Omluva, pánové.
#91314
[quote="bulik4lg"]To, že nemáš povolení přistání při přeletu DH neznamená, že musíš dělat průlet..
Při minutí DH musíš mít vizuální referenci s RWY.. Nikoliv povolení přistání..[/quote]

Toto je dost klíčové. Tys ten provoz viděl, byl o něm informován a vyhodnotils to jako nebezpečné, a proto jsi šel dokola. DH tu nehraje roli. Kdysi tu byla řeč o reálných situacích, kdy - když se zadaří - se povolení přistání vydává až na úrovni THR (to by byl a byl tento případ).

Asi se to ustát dalo, ale bylo to zbytečně krvavé..., jde to jednoznačně na můj vrub. Uděláno blbě.
#91315
[quote="Radizz"][quote="bulik4lg"]To, že nemáš povolení přistání při přeletu DH neznamená, že musíš dělat průlet..
Při minutí DH musíš mít vizuální referenci s RWY.. Nikoliv povolení přistání..[/quote]

Toto je dost klíčové. Tys ten provoz viděl, byl o něm informován a vyhodnotils to jako nebezpečné, a proto jsi šel dokola. DH tu nehraje roli. Kdysi tu byla řeč o reálných situacích, kdy - když se zadaří - se povolení přistání vydává až na úrovni THR (to by byl a byl tento případ).

Asi se to ustát dalo, ale bylo to zbytečně krvavé..., jde to jednoznačně na můj vrub. Uděláno blbě.[/quote]
Vsak jo...ja jsem sice "mohl" pristat tesne za nim ale prave jsem myslel nato ze on ma zhruba teprve 80 uzlu a pri me rychlosti bych ho dokonce predhonil. tak jsem radsi sel na kolecko,ale to jsem fakt myslel ze poletim na vypary z nadrzi. poceste mi to spapalo dost paliva.. byly tam strihy vetru. v jednu chvili jsem mel 350 IAS a pak hned 140. ale zas nemusite z toho delat buh vi co...ja se na nikoho nezlobim..
#91322
Na povolení k přistání jsem si vzpomněl ve chvíli, když už jsi byl nad THR a výška ukazovala A13. Chvíli jsem zaváhal, zda jsem ho nevydal, ale nevydal. Večer jsem asi 1,5 hodiny přemýšlel co vše musím zlepšovat a hlavně jak věci lépe organizovat. Jedna z mnoha mých chyb byla absence 2 monitorů. Původně jsem měl být na GND a DEL s plným obsazením, proto jsem se s notebookem nestěhoval k druhému monitoru. Právě ono překlikávání mezi okny (+ můj vážný nedostatek udržet tolik letadel v hlavě) způsobilo zakoukání se na monitor GND a opomenout rychlý přílet na 24.

O nedostatku paliva na další kolečko (očividně špatné plánování) bych asi měl příště vědět a pokud ses domníval, že jsem na Tebe zapomněl, vyřkni svoji volačku.

Hodně mě večer mrzelo, že v tento významný slet na počest prezidenta Václava Havla jsem neodvedl brilantní výkon, ba právě naopak. Děkuji Radkovi, že si můj debriefing nechal až na dnešek. Již se cítím mnohem lépe (ráno moudřejší večera) a hurá do mě se všemi chybami a nadávkami. Pokud je možné mi celý záznam poslat, budu velice rád.

Petr
#91328
[quote="R2831"]
Vsak jo...ja jsem sice "mohl" pristat tesne za nim ale prave jsem myslel nato ze on ma zhruba teprve 80 uzlu a pri me rychlosti bych ho dokonce predhonil. tak jsem radsi sel na kolecko,ale to jsem fakt myslel ze poletim na vypary z nadrzi. poceste mi to spapalo dost paliva.. byly tam strihy vetru. v jednu chvili jsem mel 350 IAS a pak hned 140. ale zas nemusite z toho delat buh vi co...ja se na nikoho nezlobim..[/quote]

Ked si dostal povolenie pristáť,tak ja som bol akurát na VR ,takže by to vyšlo,ale bolo by to tesné.Riešil by som to asi rovnako ako ty.

To BP:hlavu hore,toho trafficu tam bolo opravdu dosť :)
#91329
[quote="R2831"]...ale zas nemusite z toho delat buh vi co...ja se na nikoho nezlobim...[/quote]

Vždyť neděláme. :) To si nesmíš brát tak osobně. Jen rozebíráme tuhle konkrétní situaci ze všech stran. ;) Nikdo nikomu nenadává, teda já nadávám sám sobě za blbost..., ale to je vnitřní boj, který se navenek neprojevuje. :)

[quote="torpy68"]Ked si dostal povolenie pristat,tak som bol akurat na VR,takze by to vyslo.,ale bolo by to tesne.Tiez by som to asi riesil tak isto.[/quote]

Souhlasím. Myslím si, že by to vyšlo..., ale ze strany ATC to dobře určitě nebylo a kdybych za tím kniplem seděl, nejspíš bych sám reagoval stejně a šel dokola.
#91332
[quote="Radizz"][quote="torpy68"]Ked si dostal povolenie pristat,tak som bol akurat na VR,takze by to vyslo.,ale bolo by to tesne.Tiez by som to asi riesil tak isto.[/quote]

Souhlasím. Myslím si, že by to vyšlo..., ale ze strany ATC to dobře určitě nebylo a kdybych za tím kniplem seděl, nejspíš bych sám reagoval stejně a šel dokola.[/quote]

Nemůžeš přece říct, že by to vyšlo, když je na screenu, kdy SWR inicijuje GA, jasně vidět, že NAX je někdy B a C.. I kdyby byl NAX už ve vzduchu a SWR sednul, tak to stejně nevyšlo, neb by tam nebylo 2400m.
Říct "vyšlo to" jde jen ve dvou případech..
1) SWR by dostal GA včas a NAX by nedostal vzlet.. Za předpokladu, že by SWR nastoupal před THR24 1600ft AMSL, a ta pravděpodobnost tuh byla víc než velká
2) SWR by sednul a NAX před ním by byl 2400m vzdálen od SWR..

Všechno ostatní, tedy i to, co nastalo, se posuzuje jako "to nevyšlo".
#91342
Jo....kluci tak se mi zda ze kvuli internetovemu spozdeni kazdy vidime kazdeho jinde. Ten povida to a ten zas neco jineho. Priklad: Petr povida ze uz mel Vr, kdyz to ja to videl jinak. To jedno.. Stejne to bylo nebezpecny..fertig. At to bylo tak ci onak, ukazdeho monitoru jinak. Jak jsem rikal uz predtim: povolil jsi mi pristat kdyz uz jsem byl nad rwy(2000ft). Pozde! :D . Jinak palivo jsem mel dobre a presne vypocitany, VZDYCKY mam! Vcera to bylo na FL350 extremni..stim jsem pocital (propadal jsem se o 2000ft a ztracel rychlost), samozrejmne ze jsem menil FL ale kvuli tomu extremu jsem ztratil hodne paliva.....A moji volacku jsem ani vykriknou nemohl, jelikoz radio je vecne obsazeny, zbytecne zdlouhave odpovedi (turn right 060 .....) atd ...to trva nekterym desne dlouho.. Jinak nejsem proti si toto treba zopakovat a pokusit se takove situace napravit/natrenovat atd