VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#83544
Tohle nechápu:

\"Dále je třeba si uvědomit, že při letu ve vysokých hladinách a při hmotnostech blízkých maximální vzletové hmotnosti (což je u dálkových letů časté) je malé rozpětí mezi maximální a minimální rychlostí, třeba jenom 20 uzlů, tj. 36 km/h,\" vysvětluje další úskalí situace Vecko.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/havarie-air-fra ... chnika_kuz
#83551
Můj, naprosto lajcký nápad: Jsi těžkej, aby ses udržel, musíš letět rychleji, než lehkej. Ale z konstrukčního hlediska (možná i tah motorů) ne moc rychle.

Navíc pozor! Rozmezí 20 kts bude asi indikovaných, takže o skutečné rychlosti to samo o sobě nic nevypovídá.
#83849
[quote="Dagger"]........Rozmezí 20 kts bude asi indikovaných, takže o skutečné rychlosti to samo o sobě nic nevypovídá.[/quote]
Bude to určitě indikovaných už jenom z logiky, že je vlastně řeč o aerodynamických vlastnostech stroje.
#83853
Do přílohy dávám graf závislosti a vzorce pro stanovení těchto rychlostí.

Při ekonomickém režimu letu chceme k překonání odporu letounu minimální tah. (tento bod vidíme na poláře-nejdůležitější čáře s vlastnostmi letadla). Součinitel vztlaku je tak cca ve 3/4 své maximální hodnoty a s výškou musíme úhel náběhu zvyšovat abychom ho udrželi. Při zvětšování úhlu náběhu pak roste součinitel vztlaku a odporu, což jak vidíme ze vzorců je v nepřímé úměrnosti s danými rychlostmi.