- 13 kvě 2011, 23:23
#83149
Jsem se takhle dneska cestou z LKMT nudil a vymýšlel ptákoviny. Napadlo mě toto: Poletím s kolegou / kamarádem nějaký běžný VFR let, když v tom se z blíže nespecifikovaného důvodu dostaneme do lehkých potíží. Je celkem jedno, co by to bylo, pro náš případ řekněme, že půjde o reálnou možnost zavření oblačností. Na další postup budeme mít s tímto druhým mužem v kokpitu zcela opačný názor, třeba jeden bude chtít bezpečnostní přistání do terénu a druhý ne. Aby bylo na problém úplně zaděláno, tak řekněme, že letadlo jsem si půjčil já a do té doby jsem byl jasně PF i PIC zároveň. Jenže kolega má třeba ATPL a tedy podstatně vyšší rating (aby to nekolidovalo s naší hypotetickou oblačností, protože držitel ATPL bude mít stopro doložku IFR, tak řekněme, že letadlo není na IFR vybaveno). Existuje nějaký předpis/precedens, který mu na základě prokazatelně vyšší kvalifikace dává možnost, nebo přímo právo převzít odpovědnost za let? A jestli si pak rozbijeme držku, jak se bude špatné rozhodnutí posuzovat?
nahoru nepadáš...

...a dole tě najdou.

...a dole tě najdou.