- 30 pro 2010, 11:21
#77357
Zde (celé vlákno a můj poslední příspěvek), tady a třeba i tady, to je z praxe.
Čím je těžiště více vzadu a tedy větší procento MAC, tím letadlo lépe plachtí, stoupá, méně žere, má měnší odpory, větší dostup. Čím je těžiště víc vepředu, tím je letadlo stabilnější, ale má o něco horší vlastnosti. U 737 je obyčejné CG mezi dejme tomu 15-25%, jiné typy to můžou mít jinak, viz, ty odkazy. Stačí?
Čím je těžiště více vzadu a tedy větší procento MAC, tím letadlo lépe plachtí, stoupá, méně žere, má měnší odpory, větší dostup. Čím je těžiště víc vepředu, tím je letadlo stabilnější, ale má o něco horší vlastnosti. U 737 je obyčejné CG mezi dejme tomu 15-25%, jiné typy to můžou mít jinak, viz, ty odkazy. Stačí?

Létám pomalu, nízko a v zatáčkách brzdím.