VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#80276
Jo, i Morava chválí a děkuje.

DCT POLOM after POLOM cleared VOR DME 04 vsichni zvládli a zaletěli. Vyjímkou byl CSA020, který klesal dle uvážení již před POLOM (špatně) zato ale naopak jako jediný skutečně zaletěl VORDME přiblížení (R-039 OTA). Ostatní švindlovali s FMC.
#80288
[quote="amalka"]Ostatní švindlovali s FMC. & Cavok necavok, jde o IFR[/quote]

Použití FMCčka jako podpůrného navigačního prostředku při nepřesném přiblížení přece není žádné švindlování (jen to chce o tom trochu něco vědět, to je pravda), stejně jako to, že se ve VMC letí podle oka - to jsou všechno - v reálu - běžné postupy.
#80296
[quote="Filipos"][quote="amalka"]Ostatní švindlovali s FMC. & Cavok necavok, jde o IFR[/quote]

Použití FMCčka jako podpůrného navigačního prostředku při nepřesném přiblížení přece není žádné švindlování (jen to chce o tom trochu něco vědět, to je pravda), stejně jako to, že se ve VMC letí podle oka - to jsou všechno - v reálu - běžné postupy.[/quote]

Obávám se, že pokud si povolen na VORDME z POLOMu, tak se od tebe ATC očekává, že poletíš z POLOMu 4nm kurzem 049 a nalétneš R-219 INBOUND OTA a poté pokračuješ. Je jedno jestli ti jako sekundární navigační věc slouží GNSS nebo FMC.

Povolené přiblížení tak bylo zaletěno technicky špatně a fakt že byl CAVOK s tímto konstatováním nikterak nesouvisí.

Podle mě vůbec nevěděli, co se po nich chce. Jedno letadlo na 12nm finále přesně v ose tvrdilo, že je na R-219 OTA (což je o ~ jednu míli vedle).
#80307
[quote="amalka"]Podle mě vůbec nevěděli, co se po nich chce. Jedno letadlo na 12nm finále přesně v ose tvrdilo, že je na R-219 OTA (což je o ~ jednu míli vedle).[/quote]

Když jsme tu na to narazili, jaká je radarová tolerance v reálu, kluci? Dá se na to opravdu spolehnout s přesností na 0,1 NM, nebo je tam určitá nepřesnost?
#80316
Jo ještě jsem si vzpoměl na jeden (tuším že první) přílet do LKTB z Prahy, nějaké ČSA, DCT BNO.

Nějak jsme si s oblastí neporozuměli a předání jsem pochopil tak, že letadlo chce to DCT BNO (byl VOR DME 10) a po BNO povolil rovnou přiblížení (které letadlo bravůrně zaletělo), místo abych jej rovnou vektoroval na přímé přiblížení. Velice se omlouvám.

A další věc, někdo reklamoval, že v LKMT SOP je čekat na přeladění od TWR. Tímto nadhazuji k diskusi, že to neodpovídá reálu a zda-li tedy SOP neupravit.
#80322
[quote="amalka"]Jo ještě jsem si vzpoměl na jeden (tuším že první) přílet do LKTB z Prahy, nějaké ČSA, DCT BNO.

Nějak jsme si s oblastí neporozuměli a předání jsem pochopil tak, že letadlo chce to DCT BNO (byl VOR DME 10) a po BNO povolil rovnou přiblížení (které letadlo bravůrně zaletělo), místo abych jej rovnou vektoroval na přímé přiblížení. Velice se omlouvám.

A další věc, někdo reklamoval, že v LKMT SOP je čekat na přeladění od TWR. Tímto nadhazuji k diskusi, že to neodpovídá reálu a zda-li tedy SOP neupravit.[/quote]


Tak to jsem byl asi já, protože jsem dostal dct BNO - ale nevyžadoval jsem to! - a potom jsem od Tebe dostal after BNO cld VOR/DME app 10. Tak jsem pokračoval. Myslel jsem si, že chceš vidět jak to zaletim.. :D :D Ale v pohodě, mě to nevadilo, alespoň jsem si to zase zaletěl po dlouhý době.. :) Mám zato, že v té době odlétal z Brna N0057 do Krakowa myslim..
#80323
[quote="amalka"]A další věc, někdo reklamoval, že v LKMT SOP je čekat na přeladění od TWR. Tímto nadhazuji k diskusi, že to neodpovídá reálu a zda-li tedy SOP neupravit.[/quote]

V SOPs je napsáno:

2.5.1 IFR Flights
Pilots of aircraft departing according to IFR shall establish radio contact with Ostrava APP (FREQ 125,10 MHz) immediately after
departure. Mošnov TWR will not individually give any instruction for change to relevant frequency.


Toto podle mého mínění odpovídá reálnému stavu; viz AIP:

2.22.2.3.4 Pilots of aircraft departing according to IFR from aerodrome Mošnov shall establish radio contact on the respective frequency OSTRAVA RADAR, referred to SID text description, immediately after take-off. TWR Mošnov will not individually give any instruction for change to relevant frequency.

Podle mých zpráv se tak i v reálu děje, takže na tom nevidím nic závadného (či důvod ke změně). Upřesněte problém, prosím.