VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
Uživatelský avatar
By Čondra
#79763
[quote="Jindra"]Škoda že na toto náš EC nějak zapoměl, asi...[/quote]
Včera jsem se na to Romana ptal, repsektive se s ním o tom bavil. A prý se nikdo neozval, ani na VACC-CZ, ani na ČSAv = nebyly jsme pozvaní. Prý teda.

Každopádně na hlavní stránce VATSIMu, to bylo, tak nevidím ale důvod to nezveřejňovat zde. Ale to je věc každého.. Když si někdo na stránce VATSIMu, nebo na vroute všimne, že je tam event, co tady chybí, je to 5 kliknutí myší a pár písmenek a tagů to sem dát. Občas to tak dělám, i když je mrzuté, když to je 4/5 eventů, co tam jsou. V ten moment by bylo dobré se asi i zamyslet, jestli by to nechtělo k Romanovi dát ještě jednoho kamaráda, co by toto dělal taky a vzájemně se to doplňovalo. Přeci jen nejde sedět u toho laptopu 24/7. Práce/Škola/Rodiny/Přítelkyně/Milenky/Auta/Motocykly/ a nakonec i letadla. Toto je, ale věc VACC-CZ, které jsou od toho, aby tyhle věci řešilo.

Doufám, že jsem se nikoho nedotkl a nikoho neurazil.

Č.
Uživatelský avatar
By Pavel
#80213
Kam dneska? Je toho docela dost, eventy v Iránu, Řecku, Rize, Káhiře, a Francii... mě by nejvíc táhnul ten Irán/Teherán, jenže to je jen do 19loc, tedy nestíhám asi :( Nedal by někdo MCC s Maddogem v Řecku? Takový LGZA LGKR LGZA s výměnou PF/PNF v LGKR by nebylo špatný...
Uživatelský avatar
By Jindřich
#80218
[quote="Pavel"]Schade. Tak hold single crew :P[/quote]
Aspoň si zase ošaháš knipl a vyzkoušíš pojíždění, abychom příště zas neřezali zatáčky jak Schumacher (BTW naplánoval jsem i Shakhir AFB, cca kamenem dohodil na okruh - bude to leg 9 :))
Uživatelský avatar
By Pavel
#80223
Tak na tohle se nedá říct nic jinýho než WOW! Dal jsem teda LGZA LGKR s tím, že když to stihnu, tak bude i návrat. Při weather briefingu mě docela znepokojila zpráva z USAF WX analysis že nad celým Řeckem jsou ISOL TS ^FL340. Nic moc. LGKR dává v METARu TSRA, ale v TAFu to vypadá docela nadějně, tak posílám FPL, z APUčka nahazjuju a letíme. Po vzletu příjemnej direct na poslední bod routy. Předání na APP v klesání do FL100, obratem jsem povolen do 5000ft a vektorem k letišti - WX radar zatím čisto. ATIS dává v METARu RETS a FEW035CB, to je v pohodě, to podle WX radaru prokličkujem. Západně od letiště je na WX radaru žlutej flek, ale to půjde, to přiblížení je vyosené na druhou stranu, v pohodě. Klesám 3500ft a začíná velmi velmi intenzivní déšť. Motory na idle a voda všude, ideální konstelace to utopit, tak přepínám ignition na BOTH a startuju APU, abychom měli elektriku a pneumatiku kdyby to chcíplo. ATC mě náhle otáčí vektorem docela ostře na final track a dává mi \"cleared VOR app rwy 34, report in sight\". Tak tohle nestiháme uklesat, tak jen symbolicky přes TOGA stoupeme zpět na 3500ft a točíme doprava na Kerkira VOR. Tentokrát dostáváme povoleno \"cleared VOR W procedure, report airfield in sight\", takže klasicky podle VORu dotáčím finále, klesám podle tabulky (dva altitude checky a to je všechno, hold Řekové jsou struční), jsem na MDA, 5 mil od letiště, nic... Dost silné turbulence, airspeed lítá +-10kt, držet vejšku docela problém... támhle něco svítí - ááá, \"airfield in sight\" \"contact tower, bye for now\" \"tower, CSA3PB established, kalispera\" \"3PB, cleared to land, wind calm\"... ani nestihám readbackovat, radioaltimeter hlásí 500ft, mě svítí 4 bílé PAPI, RoD okolo 900fpm, tohle neni stabilished... takže Go arround, doprava na KEK, stoupat 3500. Hm takhle to nepůjde, z toho mraku jsme vypadli pozdě, to se nedalo uklesat. Myšlenku na podklesání MDA při příštím pokusu hned zamítám, tohle není Smolensk. Prostě tu rwy musíme vidět včas, abych to uklesal. Tak znova, zase 2000 na MDA, zase nic nevidím. Zahlídnu SZZ, motory idle a pustit to dolu aby nenarůstala rychlost, ale zase to nedá, jsme prostě vysoko... \"wind shear, wind shear\" řve MDčko... TOGA, držet pitch podle FD, éro s nulovou VS a obrovským náběhem pomalinku zrychluje, kola nahoru, go arround flaps, 400AGL, autopilot. Tak tohle bylo hnusný. Stoupám FL60, všude okolo mlátí blesky, na WX radaru už je jen oranžovo \"Kapodistrias approach, CSA3PB requesting diversion to Zakyntos\". ATC upravuje FPL na Zakyntos, potvrzuje diverzi a stoupá mě FL160. Ještě několik esíček na full bank pro vyhnutí červeným flekům na WX radaru a jsme z toho venku, zapínám VNAV a dostávám direct Zakyntos VOR. Paráda, přeprogramovat FMCčko, udělat briefing na Zakyntos a už jsem ready for descent. V LGZA mi Athens control povoluje \"vor dme approach rwy 34 as filed\", takže si ještě jednou zanaviguju, teď to vychází uplně učebnicově, established 1NM před FAPem, kola ven, autopilot off, go arround altitude set, \"CSA3PB established 34\". Přeladění na TWR, jedno z přistání po kterém by mi kopilot nevyčítal mou existenci, klapky na 15, autobrakes off, backtrack a šup na appron. Děkuji TWR, prohodíme pár slov o počasí a už dělám Leaving the airplane checklist. MAZEC!

PB

P. S. LOGy: http://www.vataware.com/flight.cfm?id=7343809 a http://www.vataware.com/flight.cfm?id=7344470 (dva plánky, protože mi ATC vytvořil novej FPL pro diverzi).
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#80602
Mám jeden divný postřeh z dnešního výletu do Vídně.
Bylo docela zvláštní, že mi director dával ještě držet rychlost 220 na cca 6-5 nm před dosednutím. Bez spoilerů bych to vůbec neubrzdil a sedal jsem na klapky 15/20 při nějakých 150kn (což dle FMC šlo), kola vysouval při 210kn atp. Když jsem viděl ten chaos tak jsem nechtěl dát GA (asi moje chyba). Závěr: Přece v ILS by se mělo letět bez spoilerů a vůbec ne takovou rychlostí.?
Možná to bylo provozem (měl jsem 2 letadla v zádech) a proto mě ATC zrychlil. Nebo mě napadlo jestli nemají ve Vídně nějaký hlukový omezení (Na jejich webu sem však nic nenašel).
Nemá s tím někdo zkušenost? Vím, že předemnou letěli další 2 ČSA - jakou vám dával rychlost director?

P.S. jinak moc pěkný polítání v LKAA - MQ tam měl pěkný frkot bych řekl :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#80604
No, fráze unable to jistí, ne? 220 je imho moc, 160 je standard, víc jak 180 jsem snad nikdy nedal. S 220 bych ho poslal někam.
By bulik4lg
#80605
[quote="Stanislav Pour"]P.S. jinak moc pěkný polítání v LKAA - MQ tam měl pěkný frkot bych řekl :)[/quote]

MQ vyl spocen až na pr... omlouvám se všem, které jsem zdržel, ale chvílema toho bylo opravdu jakože hodně..
Uživatelský avatar
By Slon
#80606
[quote="Stanislav Pour"]Mám jeden divný postřeh z dnešního výletu do Vídně.
Bylo docela zvláštní, že mi director dával ještě držet rychlost 220 na cca 6-5 nm před dosednutím. Bez spoilerů bych to vůbec neubrzdil a sedal jsem na klapky 15/20 při nějakých 150kn (což dle FMC šlo), kola vysouval při 210kn atp. Když jsem viděl ten chaos tak jsem nechtěl dát GA (asi moje chyba). Závěr: Přece v ILS by se mělo letět bez spoilerů a vůbec ne takovou rychlostí.?
Možná to bylo provozem (měl jsem 2 letadla v zádech) a proto mě ATC zrychlil. Nebo mě napadlo jestli nemají ve Vídně nějaký hlukový omezení (Na jejich webu sem však nic nenašel).
Nemá s tím někdo zkušenost? Vím, že předemnou letěli další 2 ČSA - jakou vám dával rychlost director?

P.S. jinak moc pěkný polítání v LKAA - MQ tam měl pěkný frkot bych řekl :)[/quote]




Nejsi sám, mně dal rychlost 250 knts a přeladil na věž :)

Bych řekl, že director big fail, CSA zamnou kamarad, měl zase příkaz 230. Kdyby nebyl jaký byl, tak snad přece zpomalím veškerý provoz aby to vycházelo a ne každému takove hodnoty.
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#80607
no a poslední zatáčku do ILS mě nutil ještě držet 250 :) Joooo Videň, tam se s tím prostě nese**u :D
Když můžu, pomůžu... tak jsem ATC vyhověl, ale jak říkám, na židli u PC to je něco jinýho než v reále (tam by to bylo asi o držku).
Btw ... onehdá (tak předloni) jsem slyšel jistýho TVS, co dával visuál v praze, a když měl nad Motolem 220, tak hlásil na věžku MA a GA.

Jo a taky mají v LOWW ILS 11 X a ILS 11 Y značení ILSu, taky nějaká novinka :) Prostě vzhledem k politice ČSA, kterou čsav věrně kopírují, stala se pro našince z Vídně poměrně exotická destinace (kdo tam chce z prahy s Šemíkem, tak to má za 1.715 USD).
Uživatelský avatar
By Slon
#80610
[quote="Stanislav Pour"]

Jo a taky mají v LOWW ILS 11 X a ILS 11 Y značení ILSu, taky nějaká novinka :) Prostě vzhledem k politice ČSA, kterou čsav věrně kopírují, stala se pro našince z Vídně poměrně exotická destinace (kdo tam chce z prahy s Šemíkem, tak to má za 1.715 USD).[/quote]


Je to hlavně kvůli missed app procedur, když je RW v užívání i 16.

EDIT: Myslím :)
By rc_czech
#80769
Dnes v planu LKPR-LKTB-LHBP LHBP-LKTB-LKPR kdyby se chtel nekdo pridat..
Uživatelský avatar
By Pavel
#86105
LKPR a LKTB_APP online, tj všechna IFR letiště po LKAA pokryta... come on!
Uživatelský avatar
By Pavel
#86420
LKAA_CTR dnes od cca 1945loc online - už mám vyřízené všechny úřední blbiny s VATEUDem, takže můžu na ACC legálně.
Uživatelský avatar
By tmx
#86433
Už letíííím. :D (jen mi nejede ASE, tak letím s REX2 weather engine, takže možná budu úplně jinak rychlý než ostatní :D )
Uživatelský avatar
By tmx
#86441
Díky za vizuál, zrada byla to, že za dobu, co jsem nelítal, tak zrušili PR NDB a já se ho marně snažil naladit pro zlepšení orientace. :D Ještě že ta D8 tak pěkně svítila. :)
By Dr1v3R
#86698
Zitra bych chtel letet svuj 1. let. Tak kdyby nekdo byl tak tolerantni a \"letel se mnou\":)
Uživatelský avatar
By Pavel
#86701
Vlezte zejtra někdo spíš za radar a udělejte kolegovi ATC... já zítra bohužel 100% nebudu :-(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 60