VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By mipeba
#78722
Nemáte někdo představu kolik stojí a hlavně jak dlouho trvá odmrazení normálního letadla velikosti B73x nebo A32x.
Uživatelský avatar
By mipeba
#78768
No super za informace.
No na JFK nám odmrazovali A380 celou hodinu a 10 minut a to až po 35 minutách pokusů vytlačení prokluzujícím tahačem.
Takže jsme ztrávili v letadle skoro dvě hodiny navíc. Což mě osobně pochopitelně nevadilo, s ostatními to bylo pochopitelně horší.
A co mě nasralo, že anti-ice jsou zelené amarouny, přez které není vůbec nic vidět a i po odvátí větrem zústalo okýnko špinavé.
Uživatelský avatar
By mipeba
#78773
Air France
A ještě jedna poznámka mimo téma. Někdo mi tvrdil nebo jsem někde četl, že obecně let a hlavně přistání je s velkými letadly daleko pohodlnější a přistání jemnější. Velkým letadlem jsem letěl poprvé a to zmíněnou A380 tedy dvě přistání. Turbulence úplně stejné jako v malém a přistání pocitově hrozné. Nevím jaké byly vnější podmínky (stav dráhy, vítr moc nefoukal protože by vyrovnával snos což na obrazovkách bylo nepozorováno), ale rána to byla šílená a navíc na JFK následovaly smyky ze strany na stranu při brzdění. Shodli se na tom nezávisle všichni účastníci zájezdu.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#78774
Aha,to musel být zážitek. A jak se ti líbí interiér a palubní vybavení? Dá se to tam vydržet celou tu dálkovku ? :)
Uživatelský avatar
By mipeba
#78775
Absolutní bomba. Měřím 196 cm -> tolik místa jsem nikdy neviděl, měl jsem před koleny ještě 7 cm místa. Vybíral jsem místa na horní palubě u okýnka -> měl jsem k dispozici přihrádku (kamera, foťák, mobil, kapesníky, přezůvky). Tolik halzlíků a velkejch, paráda. Servis Airfrance je samostatná kapitola -> pro mě luxus: výber ze dvou menu, pravé šampáňo, během letu k dispozici na horní i dolní palubě samoobslužné bary s pitím, neustále doplňované (šáňo nedoplňovali, to tam bylo to co zbylo po rozvozu, ale pivo, víno a nealko doplňované)
Na dolní palubě vzadu 4 hajzlíky a před nima plošina kde by se dalo tančit.
Hluk minimální,když jsme pak přesedli do A320 nevěřili jsme že je takový rozdíl možný, museli jsme na sebe křičet.
Let probíhal po step climb v FL400 a FL410 což mi připadlo hodně vysoko.
Jinak zábava parádní, systém nabízí CD, videa, mapy a informace o letu, hry, chat na palubě. Rozhodně jsme se nenudili. Jo a dvě jídla jsme dostali, s tím že u prvního hlavního si vybereš ze dvou menu.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#78780
Tak paráda, tohle se bude určitě mým rodičům hodit. Letí za 14 dní taky A380 s DXB do BKK s Emirates + zpět. Doufam, že Emirates nesklamou, když jim dam přečíst tvé zkušenosti :) Chtěli, ať jim řeknu, jak to lítá :D Nemohl jsem říct bohužel nic...To víš, těm je jedno jestli letí ve FL370 nebo FL410 :D Jinak A380 normálně lítá těch 410, pozorováno na flightradaru při přeletu našeho území, i jinde v Evropě...
Uživatelský avatar
By mipeba
#78811
Podle toho se píše a říká a i nějaký ty statistiky a tak, jsou Emirates ještě lepší co se servisu týče. Otázka je jak a co budou mít v \"palubní zábavě\". Jako videa a hudbu. Frantíci samozřejmě měli hlavně jejich hudební interprety a filmy. Ale vzhledem k tomu že to nasazuji na lety do USA, nechyběl Sám doma, Madonna, M.Jackson a podobné \"americké sračky\".
Mám hodně videa a fotek, až se tím prohrabu a nějak to poupravím podělím se a taky vznesu nějaké další dotazy s kterými chytřejší určitě poradí.
BTW by se vlákno možná mohlo přejmenovat na třeba: reálné zkušenosti s A380 :D
Uživatelský avatar
By kopcimek
#78812
:D Naši dostali samozřejmě přesné instrukce co fotit, jak to fotit a proč to fotit :) Taková událost neni každej den...Jsem moc zvědavej jaký z toho budou mít pocity oni..
By mrcouchette
#78814
u Emirates je IFE celkem dobré, několik filmů celkem i aktuálních, mraky hudby hlavně mezinárodní.

LGW-DXB byl servis 2x, jednou teplý jednou studený a DXB-BKK 1x teplý.

Emiráti mají horní palubu pouze F a C, spodek je celý Y a zespoda nahoru se dostat nedá. Bar je pouze nahoře. Seděl jsem vepředu vpravo, okna na focení špatná, ptž stěna je moc tlustá.

Ať si udělají seating pokud ještě nemají, viz třeba seatguru.com

Let mi přišel klidnější než třeba 777, včetně přistání, super je ta kamera na ocase, ale bohužel jsem s ní letěl jen v noci.
Uživatelský avatar
By Engin
#78835
F jako First bych dal, C jako commercial bych taky dal (i když bych spíš čekal B jako business), ale Y, to je jako Yankee, či co?
Uživatelský avatar
By Vanilla
#79002
Je rozdíl pojem bookovací třída a písmenko na boarding pasu ;-)

Y z Premium Voyager vypreparované určitě není. PV je pouze novodobá Alizé třída (lepší economy), čili vlastní označení AF pro vsou třídu.

Obecně Y nic neznamená, bookovacích tříd jsou mraky viz. odkaz na wiki. Paradox je ten, že když máte na palubce \'Y\', tak to většinou vůbec neznamená, že máte bookovací třídu \'Y\', protože Y je full fare economy zatímco NY s AF za 6.000,- bude někde hluboko kolem \'E\'..
Uživatelský avatar
By Jindřich
#79006
Shrnuto Y a další písmena abecedy krom B a C jsou prasečáky. Koho to ale zajímá, pokud zrovna není Hessenský businessman, že..? Pro nás aviatiky je dúležité místo u okýnka, toť vše. Nebo se mýlím?
Uživatelský avatar
By Vanilla
#79010
Zajímavé to je pro cestující, kteří vycestují alespoň 4 do roka. Ale chápu, že pro koupáky, kteří se podívají jednou ročně do Turecka s TVS to moc zajímavé není.