VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By PavelS
#7785
Super, děkujem.

Moje poznámky - pokud si vzpomínám , tak hlavní téma na diskusi je , kdo vlastně vyhlašuje to, zda půjde o Local Standby nebo Full Emg ? Obecně předpokládám, že letiště ( ATC ), ale podle přání pilota , takže i pilot musí mít povědomí o pojmech Local Standby a FUll EMg ( což teda na VATSIMU má tak 12,3 % pilotů, žejo .. ). A to právě je ozančováno za problamatické.

Je to tak ?

Včerejší podvozek - joooo... :)
By mezek
#7792
No vida, vyčerpávající /v základech ;) / odpověď. Bohužel, jak vidno, mají v tom zmatek i staří mazáci, takže nezbyde nic jiného, než zaměstnat \"Gůgl\" a další podobné vymoženosti a hledat to jediné správné. Jo jo, když člověk mohl se o toto zajímat a měl volný přístup k daným předpisům - doba trávená reálným létáním - tak se nezajímal a nehledal a dokonce považoval jakékoliv školení o předpisech za zbytečnou nudu. Dnes, kdy by se to hodilo, už možnosti nejsou... :(
Uživatelský avatar
By PavelS
#7806
Obávám se , že G. zde moc nepomůže, protože uvedená diskuse je výslednicí mnoha diskusí jednak mezi námi ale i mezi real ATC a piloty a tvůrci předpisů ( resp. jejich výkladu ). Takže se vážně obávám, že nikde veřejně nelze nalézt nějaké \"konečnější\" stanovisko.

Jinak v tuto chvíli je podle mého \"konflikt\" v tom, že pilot ohlásí PAN PAN a ATC by měli vyhlásit LOCAL STANDBY nebo FULL EMG , ale oni se vlastně musí poradit s pilotem, co vlastně bude teda kromě PAN PAN chtít, což je řadou lidí považováno za pitomost ( pilot může být v situaci, kdy je rád, že jsou lidi i on zatím vcelku a ne starat o nějakýá local standby, což platí hlavně pro cizí piloty, kteří to mají doma jinak upravené předpisově).
Proto ani na VATSIMu bych neměl jako CTR nebo APP odvahu požádat nějakého např. Swissa, zda chce LocalStandby nebo FullEmg, protože by na 90% nevěděl co chci ( patrně by logicky zopakoval že chce PAN PAN ... ).
By mezek
#7820
Takže když to shrnu - Emergency je tíseň, bezprostřední ohrožení a oznamuje se May Day, Urgency je nouze, nehrozí bezprostřední ohrožení a oznamuje se Pan a vážně nemocný na palubě Pan Medical /mimochodem, platí pořád 3x opakovat - May Day, May Day, May Day/Pan Pan Pan ?/.
Jenže potom tu je druhá otázka. CO je tíseň, co nouze...? Logicky bych bral, že vysazení jednoho motoru u dvoumotoráku te Emergency, ale u čtyřmotoráku jenom nepříjemná událost ;) Ale i na jeden motor /dvoumotorák/ nehrozí bezprostřední nebezpečí...
Náhlá dekomprese, nevysunutý podvozek při přistání nebo rychlý úbytek paliva je na Emergency, ale co vypadnutí hydrauliky, elektriky nebo vysazení elekt. přístrojů? Nebo co srážka s ptákem?
Když vysadí motor, žádá se o nastartování ve vzduchu nebo se jenom oznamuje? A těch otázek je hromada...
Uživatelský avatar
By PavelS
#7830
Právě proto je na palubě -většinou - pilot, aby se rozhodl, kam situace směřuje, píše to tam MP poměrně jasně.

Jo, myslím, že se pořád opakuje 3x.

Ani u dvoumotoráku nehrozí bezprotřední tíseň, proto je to dvoumotorák ..

Pokus o znovunahození se pochopitelně nepovoluje :)

Mimochodem povolení ke spouštění se u IFRu primárně dává(lo) kvůli tomu, aby \"vyšlo palivo\", tj, aby pilot iniciativně sám nespustil motory a pak hodinu čekal na povolení ( načež se vrátil z h/p pro nedostatek paliva - i to tu už bylo ).
By MarkyParky
#7889
Pozor - asistenci (tedy zda LOCAL STANDBY nebo FULL EMMERGENCY) si vždy žádá pilot. Samozřejmě jsou situace, kdy to udělá řídící na základě nějakého úsudku, ale v první řadě je to odpovědnosti pilota. Na tohle téma už bylo větší množství flame všude možně po internetu, a dokonce velké dohady mezi piloty a řídícími v reálu, ale pravdou je, že pilot je v takové chvíli jediný kdo má alespoň nějaké informace na základě kterých se může rozhodnout.
Uživatelský avatar
By PavelS
#58090
Včera se na EMG Eventu objevil podobný problém a zde sděluji, jak to má být správně :

a) každé IFR letadlo plánuje palivo podle různých tabulek. Postupně za letu se palivo spotřebovává až se dojde ke konci tabulky. Tam se věci dělí do dvou stavů s ohledem na vyhlášení nějakého nouzového stavu

aa) Dostanete se na hodnotu odpovídající \"MINIMUM FUEL\". To je stav, kdy vyčerpáte reservy paliva tak, že po přistání budete mít přesně konečné množství paliva. To je stav, kdy \"to nechcípne\". Nejde o žádné mimořádné problémy (nepotřebujete odtah, nepotřebujete prohlídku letadla, apod.). Podmínkou, že to vyjde je, když poletíte po trati (po nejkratší trati) na letiště bez zpoždění. Tomu odopovídá stav PAN PAN (pilnost, priority) a proto jde o pilnostní přistání, ne o emergency. Voláte PAN PAN, volačka a sdělíte ATC že máte MINIMUM FUEL. Tato fráze je důležitá: MINIMUM FUEL. Můžete dodat, že žádáte pilnostní přistání na vašem nebo vámi určeném letišti. ATC by měl odpovědět, že rozumi a poslat vás jako Nr. 1 na přiblížení, i když ostatní budou i holdovat. Nesdělujete žádné počty osob na palubě, nebom full emg, či local stadby, nic, jen před voalčkou můžete říkat 1xPAN (CSA987), jakože jde o pilnostní kommunikaci.

ab) Pokud se stane, že se dostanete do stavu, kdy to nevychází a ukazuje to, že palivo nevyjde na konecnou zásobu paliva, tak to už je Emergency. Tam hlásíte MAY DAY MAY DAY MAY DAY volačku a \"EMERGENCY FUEL\". Zase - \"EMERGENCY FUEL\" je fráze, která říká co se děje. ATC s vámi zachází jako s EMG letadlem a podle stavu se dále zpřesní, zda na zemi chcete assistenci v rozsahu chcete \"full emg\" (tj. jdete na pole v Bohnicích) nebo \"local standby\" (chcípne to na C). Oboje je ale EMG situace a ATC vás dostává kamkoliv na zem a alarmuje přislušné záchranáře.

Takto se s tím předpisově handluje.