VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By lzap
#77462
Zdravim,

nemohu najit chart pro NON-RNAV let k OKL. Chtel bych si naplanovat pristrojove priblizeni na drahu na LKPR, zde ve forech jsem se dozvedel ze chart mam hledat nekde mezi \"others\", ale jak tak koukam do download sekce, k dispozici jsem to nenasel. Obsah aktualniho baliku je tento (zadny others balicek jsem nenasel):

10 a2-pr-ils13.pdf
11 a2-pr-ils24.pdf
12 a2-pr-ils31.pdf
13 a2-pr-vor13.pdf
14 a2-pr-vor31.pdf
15 a2-pr-gnss06.pdf
16 a2-pr-gnss13.pdf
17 a2-pr-gnss24.pdf
18 a2-pr-gnss31.pdf
19 a2-pr-ndb06.pdf
1 a2-pr-star06n.pdf
20 a2-pr-ndb13.pdf
21 a2-pr-ndb24.pdf
22 a2-pr-ndb31.pdf
23 a2-pr-adc.pdf
24 a2-pr-pdc.pdf
25 a2-pr-pdc5.pdf
26 a2-pr-pdc7.pdf
27 a2-pr-pdc9.pdf
28 a2-pr-vfrc.pdf
29 a2-pr-cac.pdf
2 a2-pr-star13n.pdf
30 a2-pr-txt2.pdf
3 a2-pr-star24n.pdf
4 a2-pr-star31n.pdf
5 a2-pr-sid06n.pdf
6 a2-pr-sid13n.pdf
7 a2-pr-sid24n.pdf
8 a2-pr-sid31n.pdf
9 a2-pr-ils06.pdf
Uživatelský avatar
By amalka
#77464
No na OKL nevede žádná negative rnav trať, takže takovou mapu najdeš leda v někde v historii. Cca konec roku 2009. Dnešní W32 už se OKL vyhýbá.
By jam
#77466
Jenom - že jsem, já VFRník, tak smělý - W32 s příletovkou nesouvisí, ne?
NonRNAV STAR na LKPR bývala pro všechny dráhy společná \"a2-pr-star31241306.pdf\" a začínala na RAK, VOZ, VLM... čili OKL bylo jako IAF a ne bod tratě.
I dnes je možný na OKL plánovat DCT, ne?
A od OKL mapa na přiblížení na jednotlivé dráhy existuje - taková ta klasická \"slzička\" nebyl-li by online řídící, předpokládám, že by se mělo nonRNAV letět podle publikovaných postupů... narozdíl od RNAV střelců, kteří přiletí po příletovce dle vlastního výběru ;)
Uživatelský avatar
By Pavel
#77467
Pozor, tohle není o vyhýbání se W32 OKL. Dříve byla situace taková, že po VLM/VOZ byly příletové tratě STAR pro nonrnav letadla, které vedly na OKL. Tyto ale byly zrušeny, takže dnes s nonrnav letadlem nemáš šanci v LKPR na žádný STAR a očekávej v 99,99% vektorování.

Edit: koukám, že mě kolega předstihl. Jen bych tady zvýraznil to, že se bavíme o dvou rozdílných věcech: o příletové trati STAR (což je trať spojující poslední bod route [např VLM] s bodem IAF [např OKL]). Kdysi byly STAR, které vedly z VLM na OKL a byly letitelné (JaV doplní správnější výraz) s nonrnav strojem. Po OKL (které je IAFem stejně jako třeba RATEV nebo ERASU) lze letět úsek počátečního přiblížení (tedy trať spojující body IAF a IF). Z OKL lze tento úsek počátečního přiblížení (initial approach) letět s nonrnav letadlem. Toto lze i dnes a vyplývá to z logiky věci (OKL je radiomaják). Takže problém je v tom, že na to OKL se musíme nějak dostat. Pokud je ATC, tak se na toto celé asi vykašle a navektoruje posádku do ILS \"rovnou\", aby se zbytečně nepletli nad letištěm Když ATC není, bylo by asi vhodné po posledním bodu trati napsat do unicomu \"proceeding direct OKL\" a po OKL si dát klasický ILS approach, dle IAC (Instrumental Approach Chart). Ju?