VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#76645
[quote="skytavel"]Nebyl to ten TC-JGG? nekdo mu pak totiz psal at se okamzite odpoji...[/quote]

Ta volačka byla jiná a ten někdo jsem byl já.

Po cca třetím kolečku do ILS, kdy ten člověk stále nebyl schopný zachytit loc a GS; navíc ohrožoval provoz tím, že si létal, jak chtěl, jsem ho požádal, aby se odpojil.
#76648
[quote="Jindra"]
Ten první byl Engine Failure (full emg).[/quote]

Toto bylo dobrý.

Vystřídali jsme se s JF, takže jsem byl pár minut na DEP. Pohodlně jsem se usadil a očekával jsem poklidný zbytek večera s mírnou regenerací. ...a on zahlásil asi ve FL 100 emergency (to už jsem pro něho měl i vyškemranej cut na LANUX); no mně málem spadla sklinka z ruky..., z toho pohodlnýho polosedu/ pololehu jsem vystartoval a začal řešit. :)
#76652
[quote="Radizz"][quote="skytavel"]Nebyl to ten TC-JGG? nekdo mu pak totiz psal at se okamzite odpoji...[/quote]

Ta volačka byla jiná a ten někdo jsem byl já.

Po cca třetím kolečku do ILS, kdy ten člověk stále nebyl schopný zachytit loc a GS; navíc ohrožoval provoz tím, že si létal, jak chtěl, jsem ho požádal, aby se odpojil.[/quote]


Toho člověka jsem zviklal až já, po RV jsem ho honil po DIRu sem tam, když nebyl ani schopen letět zadaný kurs, tak jsem mu řekl ať se odpojí a on že mu máme dát last try, tak ho dostal a když už byl v ILS tak přišlo to EMG, tak dostal HDG 240 a místo toho taky zatočil na jih do vláčku dalších letadel...

Je škoda že obecně takové akce kazí piloti, kteří nedokážou splnit ani základní pokyny.

No a druhá lahůdka byl Blackbird SR-71, který přiletěl supersonic 3000-4000ft alt od Sazené a profičel si to opakovaně několikrát skrz FAF a letadla rovnaná do ILS. Nejlepší bylo, že s tím SR-71 dělal při 550g/s 3000ft zatáčky o 90° na půl míli....

Myslím, že Pavel na akci vytřeštěně zíral a mumlal si to jeho Coo? co to to? No to takhle jako nee. Chybí mi, hlavně ten jeho humor.
#76655
[quote="amalka"]Toho člověka jsem zviklal až já, po RV jsem ho honil po DIRu sem tam, když nebyl ani schopen letět zadaný kurs, tak jsem mu řekl ať se odpojí a on že mu máme dát last try, tak ho dostal a když už byl v ILS tak přišlo to EMG, tak dostal HDG 240 a místo toho taky zatočil na jih do vláčku dalších letadel...[/quote]

Jako "last try" dotal ode mě dvakrát; takže vlastně letětl třikrát poslední pokus... :/ Jinak je to jako přesně ono. Je poměrně nepraktický, když dostane kurz 060, letí ho 15 vteřin, a pak svévolně zatočí přímo mezi vláček letadel v ILS.

[quote="amalka"]Je škoda že obecně takové akce kazí piloti, kteří nedokážou splnit ani základní pokyny.[/quote]

Tímto se nechce říct nic špatného proti začínajícím piltům. Jako začínali jsme všichni a je to tvrdé. :) Tak tvrdé, že svoje prvotní kiksy určitě všichni moc dobře pamatujeme. Je ale potřeba ovládat základní funkce letadla; zaletět určitý kurz je jedna z primárních schopností.

Popřípadě jde o to být aspoň tolik rozumný, že když si nejsem úplně jistý v kramflecích, neletím na velkou akci, ale dám si kondičně v tom provozu třeba jenom přeskok Brno - Ostrava.
#76663
Ahoj, už nevím u koho jsem byl včera na frekvenci (bylo to víc frekvencí) , ale mám jen připomínku. Jak jsem již psal, nevím přesně u koho, ale někdo z Vás, páni řídící (z okruhu LKPR) měl puštěnou ještě jinou frekvenci, nebo tam byla odezva, že jsem se dokonale slyšel.. :) trošku mě to vyplašilo :) . Někdy díky tomu nebylo vůbec rozumět a rozdělit ty dialogy. Je možné, že díky té odezvě jsem taky plácal nesmysly :) Nehodlám se tu nějak omlouvat. Jen jsem chtěl upozornit, že pro mě je to celkem rušivej element. Nevím jak pro ostatní.
#76664
[quote="Tommy"]Ahoj, už nevím u koho jsem byl včera na frekvenci (bylo to víc frekvencí) , ale mám jen připomínku. Jak jsem již psal, nevím přesně u koho, ale někdo z Vás, páni řídící (z okruhu LKPR) měl puštěnou ještě jinou frekvenci, nebo tam byla odezva, že jsem se dokonale slyšel.. :) trošku mě to vyplašilo :) . Někdy díky tomu nebylo vůbec rozumět a rozdělit ty dialogy. Je možné, že díky té odezvě jsem taky plácal nesmysly :) Nehodlám se tu nějak omlouvat. Jen jsem chtěl upozornit, že pro mě je to celkem rušivej element. Nevím jak pro ostatní.[/quote]

Ano, to je typický projev toho, když máš stejnou frekvenci naladěnou na obou rádiích.
#76665
Imho to bylo velmi důstojné a pohodové rozloučení. Nebyl to takovej masakr ve stylu toho minulého sletu organizovaného okolními FIRy, tohle bylo příjemné s provozem tak akorát. Pro mě za mě by takovejhle provoz moh bejt o každym CODu :)

Z pohledu ATC piloti víceméně OK. Do LKPR jsme se už naučili hustej provoz usměrnit, to bylo v pohodě. Nejtěžší mi případlo křížení LKPR příletů a LKKV odletů, které se všechny potkávali na BALTU. Hold k tomu ten vzdušnej prostor není uzpůsoben a bylo to hodně o improvizaci.

PB
#76666
[quote="amalka"]Ano, to je typický projev toho, když máš stejnou frekvenci naladěnou na obou rádiích.[/quote]

Jo, jako pozor na to. Většina ATCo má zvuk ve sluchátkách (což má spoustu výhod, je asi zbytečný to tady rozepisovat). Navíc na to, aby vznikl efekt, který popisuješ, by bylo potřeba, aby měl ATCo nejen zvuk v bednách, ale trvale zakličováno.

Samozřejmě stát se může všecko a mohla být chyba u nás, ale zkus prověřit svoje nastavení a speciálně se soustředit na to, co píše AMA (z vlastní zkušenosti vím, že to bývalo rozhašené a starý SB mi v tomhle směru dost komplikoval život - ale já už neletěl 200 let).
#76667
No já jsem sice používal oba dva COMy, abych stíhal, ale dvě stejný jsem tam nikdy neměl, tak nevím.

PS: U mikráku dva mít nejde, a stejně jsem koukal, na to aby byl aktivní jen jeden abych se tímhle sám rušil... to bych musel být fakt kamikaze, sám jsem měl problémy. :)
#76668
Bylo to hezký.
Já si navíc nastavil čas v eFSce, že při odletu z LKSZ byla skoro tma - noční VFR ;) - když jsem přilítával do CTR LKKV, tak svítalo a při finále RWY29 se Slunce vyhouplo mezi mrakama. Dával jsem průlet nad drahou, v uších mi zněla písnička Ježka, Voskovce a Wericha kterou znáte i z Tmavomodrýho světa: \"Svítá, probuď se už svítá, zažeň chladný sen, bude horký den, je čas procitnout...\"
No a pak jsem dal levou zatáčku a po dotočení druhý, jsem odlítával téměř přímo do Slunce... takže jak scéna k titulkům filmu.
Možná kýč, ale vyšlo to tak... krásný...
Tak všem zúčastněným díky.
#76678
Diky panove za krasny event. Bol som rad ze sa mi podarilo nejak sa casovo zmestit a zaletiet pre PavlaS otocku z Blavy :) Dufam ze sa ti to PavleS lubilo, naslysenou...