VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#76571
Jak zaletet Farewell procedure:

Poslete IFR letovy plan z LKPR do LKPR, trat: BALTU STAY01/0010 LOMKI Do poznamky uvedte: STAYINFO01/ FAREWELL AT LKKV RMK/RIP Pavel Svoboda.

Pri priletu do LKKV budete povoleni k preletu nad mestem Karlovy Vary (Visual FAREWELL), nasledne pak k pokracovani do visualniho priblizeni na drahu 11. V pripade spatneho pocasi ocekavejte vektorovani pres mesto K. Vary v MRVA (Radar FAREWELL) a NDB DME priblizeni na drahu 11. V pripade silneho zapadniho vetru ucekavej nejdrive priblizeni na drahu 29 a posleze FAREWELL proceduru nad mestem.

Neplanujte, prosim, plne pristani, provedte letme pristani a vzlet nebo nizky prulet. Ocekavejte odlet na LOMKI a nasledne standartni prilet do LKPR

******************************************************************************************************************

How to fly Farewell procedure:

File IFR flight plan from LKPR to LKPR with route: BALTU STAY01/0010 LOMKI and Remarks: STAYINFO01/ FAREWELL AT LKKV RMK/RIP Pavel Svoboda.

On LKKV arrival, you will be cleared to fly visually over the city center of Karlovy Vary (Visual FAREWELL) and continue into visual approach RWY11. In case of poor weather, or if unable for visual, you get radar vectors to overfly the city at MRVA (Radar FAREWELL) and to intercept NDB DME approach RWY11. In case of strong westerly winds, RWY29 will be used and the LKKV approach will precede the FAREWELL over the city.

At LKKV choose a low-pass or a touch-and-go; do not plan the full-stop. Expect LKKV departure to LOMKI, and a usual LKPR arrival.
#76598
Briefing:
=====
Fouká to, v Karlových Varech lítáme RWY29, a proto FAREWELL procedura následuje až po přiblížení na RWY29 LKKV.
IAF NDB L (Vrata) kmitočet v MS Flight Simulatoru je 669 kHz

Due to strong winds in Karlovy Vary, RWY29 is in use. Therefore expect FAREWELL procedure after RWY29 appproach.
IAF NDB L (Vrata) MS Flight Simulator frequency is 669 kHz
#76613
Pánové, děkuji pěkně za rozlučkový provoz ve Varech. Ve většině případů to šlo hladce a spořádaně. Objevilo se pár excesů především při vizuálních procedurách, ale nic co by PS nevydýchal. Provoz připojivší se k síti na varském letišti musel déle čekat na povolení, ale s tím se počítalo, a proto se tato varianta od začátku nedoporučovala.
#76625
Ahoj, chtěl bych všem řídícím a pilotům poděkovat za včerejší rozlučkový večer. Bylo to pěkný, i když smutný. Ale myslim, že se na to Pavlovi koukalo hezky.

A teď pár drobností:

CSA4PS - byl jsem v počátečních 5000ft (Q1007) a bylo mi od LKPR_APP oznámeno, že to bude moje cestovní, kvůli letadlu ve FL60 předemnou. Na to mám dotaz. Měl jsem dát QNH na 1013? Nebo jak to bylo správně. Když jsem přilétal do Varů, tak jsem strašně dlouho povídal, jako, že v 5000ft na Q1007 ve Varech MIKE Q1009 atd. Co v takovém případě dělat?

OK-FOG - Tady se Jáchymovi omlouvám za zmatky, co jsem mu v CTR udělal. Očividně jsem to Bravo podle té placky ve FSce netrefil. (Prostě tam není ten rybník). Pak už asi OK. Provoz (OK-RAD) jsem neviděl. Byl za mnou, na 11. hodině nebyl.

Ještě jednou, sorry a díky.

Čondra
#76627
Jeden z těch excesů jsem byl já OK-JPC.Po vzletu na otázku jakou mám aktuální výšku,jsem nebyl schopen odpovědět a jen jsem blekotal nesmysly. To je tak,když si vezmete letadlo s kterým roky nelétáte a ovládání už jaksi nemáte pod kůží. Vypnuté vyhřívání Pitot. trubice udělalo svou práci. Posléze jsem zjistil kde je problém,ale to už bylo stejně pozdě. V hlase Jáchyma V. jsem slyšel zklamaný tón jakoby- ach jo,zase jeden expert,který tu dělá ostudu-. Vím,že zdržovat frekvenci omluvama se nemá a tak to číním alespoň zde. Jinak ale snad odlet proběhl v pořádku , max.povolenou výšku v CTR LKKV jsem nepřekročil a výstupní bod November z CTR trefil . Jinak palec nahoru pro Jáchyma,protože problematických letů tam bylo víc a on se snažil , i přo tom provozu v rámci možností ,vysvětlovat co a jak by mělo být.
#76638
[quote="skytavel"]Jo, o tom jsem slyšel, nezůstalo tam nějaký letadlo trčet na dráze?[/quote]
To bylo až pak, to už jsi byl na zemi.
Ten první byl Engine Failure (full emg), ten druhý Low Fuel (local stby). Za normálních okolností bych tě před tím druhým nechal přistát, ale vzhledem k tomu, že byl (kousek) za tebou, nechtěl jsem risksovat, aby v případě nějakého problému musel provádět GA on a pak mu došlo palivo. Takže asi tak.