VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#76182
Ve středu večer se uskuteční praktická (mezi)zkouška Tomáše Cápa (Student S1 Rating) na pozici GND tak, aby mohl plynule pokračovat ve výcviku na TWR.

Současně s tím bude v rámci COD probíhat secvičná na RtH.

Žádoucí je tedy zejména provoz, který se bude motat kolem Ruzyně. Z těchto důvodů žádám létající veřejnost, aby si na Ruzyni udělal IFR base traingin event.

Tzn.:
a) plánek vyplním LKPR -> LKPR, route: OKL, cruising altitude: 50; rmk: base training;
b) vyzvednu si letové povolení;
c) odletám, nechám se navektorovat na přiblížení;
d) přistanu !!! (toto obzvlášť důležité pro GND zkoušku)
e) ani nežádám pojíždění ke standu a žádám si o další kolečko, nové povolení a nové instrukce k pojíždění na h/p
f) odletám, nechám se navektorovat na další přiblížení;
g) a takto do zblbnutí.

Pomůžete tím:
i) zkoušce GND;
ii) předpokládanému výcviku na TWR (vyzkouší si hustý provoz příletů/ odletů);
iii) kondičnímu tréninku na APP.


Pro toto cvičení stačí poměrně málo letadel, aby byl na okruhu relativně velký provoz... :) ;)


Přileťte. :)

Obrázek
Zdroj: http://www.cartoonstock.com
#76209
Ahoj,

při dnešní seanci byl poměrně solidní provoz a objevili se dokonce i polétavci, kteří si nejspíš přečetli tuhle výzvu a chtěli si vyzkoušet zmíněný \"base training\".



Dovolím si ale vytknout dvě věci:

a) Za zcela elementární považuji schopnost letět určitým kurzem. Stalo se - a ne jednou a ne zřídka -, že pilot dostal přidělen kurz, správně instrukci zopakoval, ale letěl kurzem úplně jiným (např. namísto 270 -> 230).

Toto je jako naprosto zásadní nedostatek! Chápu, že některé procedurální věci jsou těžké, ale co už je lehčího než v B737 natočit na budíku kurz? Je to známka toho, že se v průběhu přiblížení nesoustředíte. Takže u toho letu prosím nelelkujte, nebo se na RtH a velkých akcích, kde je provoz, nebudete stačit divit.



b) Trénujte rychlý read back. Dostanu pokyn, pokyn, už když mi ho ATCo říká, provádím a u toho ho potvrzuji.

Je to o tom, co vždycky psal PS. Vy při tom letu musíte být o krok dopředu. Když jsem zhruba na RATEV ve 4000 ft, tak už předpokládám, že bude následovat vektor do ILS 24 = už tuším, co se po mně asi bude chtít a jsem na to připravený. Když vstupuji do TMA při prvním kontaktu s APP mě nemůže zaskočit instrukce k dalšímu klesání, atp.; potvrzení instrukce je v podstatě jenom třešinka na dortu (a můžete si vždycky říct, jak jste dobří, že by tam ten ATCo ani nemusel být, že dopředu víte, co Vám bude chtít).

Ten read back v závěrečné fázi přiblížení, když je tam víc letadel je obecně pomalý. Vykecávat se můžeme na začátku TMA, ale když máte pořadí dva a za vámi jdou další dva, není na nějaké 15 vteřinové prostoje čas.
#76362
Přátelé,

připomínám tuhle sešlost, přileťte podpořit nového kolegu. :)

Pro Ty, kteří dají na mě a vyzkouší si \"base training\", upozorňuji, že pro GND zkoušku je klíčový moment udělat full stop, uvolnit dráhu a zažádat si o další povolení (pro GND hlavně pojíždění) a provést nový odlet.

Ahoj
#76425
Jojo, teď to teprve čtu. Až po doletu. Tak vvvvoooo to tady šlo.
Chudák Tomáš. Potrápen....ale určitě promine. ;)
Nicméně, kdo byl TWR, že mi při povolení k vzletu nedal ani \"po vzletu přejděte na fr 127,57 ?).
Nejde o TWR, ale o moji maličkost. Vždyť já byl pitomec zmatený jak letní včela :D
#76451
Jen pro informaci veřejnosti..
Tomáš včera zkoušku ÚSPĚŠNĚ složil.

Jen si dovolím jeden poznatek ze včerejška.. Při komunikaci se u QNH vyslovují všechny 4 číslice, byť ta první je nula.. Včera to tak neudělal ani jeden (slovy nula) pilot (ani Tomáš, teda..).
Pro případné nevěřící Tomáše (Tomáš promine) odkážu na L-frazeo, část I., odstavec 1.1 - vyslovování číslic.

Letu zdar.

Mates
#76474
[quote="bulik4lg"]Jen pro informaci veřejnosti..
Tomáš včera zkoušku ÚSPĚŠNĚ složil.

Jen si dovolím jeden poznatek ze včerejška.. Při komunikaci se u QNH vyslovují všechny 4 číslice, byť ta první je nula.. Včera to tak neudělal ani jeden (slovy nula) pilot (ani Tomáš, teda..).
Pro případné nevěřící Tomáše (Tomáš promine) odkážu na L-frazeo, část I., odstavec 1.1 - vyslovování číslic.

Letu zdar.

Mates[/quote]


Předpisy jsou od toho, aby se porušovaly :) .

Teďkom seriozně. Ani řídící v realu (samozřejmě někteří) tu nulu na začátku neříkají.

EDIT: Tím samozřejmě nechci říct, že my by jsme tu nulu tam neměli říkat, ale myslím si, že to není zase takový velký průser.
#76498
To Tomas: Gratz, at te slysime co nejcasteji.

To Matej: Stopro jsem nulu rikal, daval jsem si na to pozor a dokonce si vsimnul, ze to ridici opravdu rikal bez ni. Ne ze bych byl tak dobrej a vedel to z predpisu, ale uz nekdy drive jsem to registroval v Bratislave a divil se, proc to ridici rika, ze by to slo i bez toho a pak jsem usoudil, ze asi vi proc, a od tehdy to pouzivam. Vcera jsem letel az pozdeji, takze uz tomu nejspis nebyla venovana pozornost, coz je dobre, protoze jsem jiste udelal tolik jinych chyb, ze by se to tu mohlo dopodrobna rozebirat, o coz zas az tak nestojim :).