VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Vše co nepatří jinam a přesto může ostatní zajímat.
By radbrad4
#74953
Když už se tu řeší ten cockpitbuilding - aktuálně se snažím vytvořit podvozkovou páku k B735. Prohledal jsem mycockpit a našel toto:

Obrázek

Nikde jsem se ale už nedočetl jaký k tomu použít materiál (míněno ten mechanizmus uvnitř), jaké jsou cca rozměry a jak pak \"signál\" z těch vypínačů převést na USB tak, aby to FSka nějak tak brala (v tom vidím největší problém).
Any ideas? :) Díky.
Uživatelský avatar
By Pavel
#74954
Copak signál dovnitř, to nebude problém, ale co signál ven (ledky s polohou) a takové to zablokování vysunutí podvozku při vysoké IAS, to asi bez FSBUSu nepůjde.
By radbrad4
#74960
Zablokování vysunutí podvozku při vysoké IAS je otázka addonu, ne? Jinak co ty \"vypínače\"? Nemáš nějaký konkrétní typ který by do toho sednul? Jak jsi to řešil (jestli jsi už řešil) na L410?
Díky moc.
Uživatelský avatar
By rob
#74961
[quote="radbrad4"]Zablokování vysunutí podvozku při vysoké IAS je otázka addonu, ne? Jinak co ty "vypínače"? Nemáš nějaký konkrétní typ který by do toho sednul? Jak jsi to řešil (jestli jsi už řešil) na L410?
Díky moc.[/quote]
No to sice jo, ale podle mého skromného názoru Pavel myslel něco v tom smyslu, že když se ti FS podvozek zablokuje, aby se ti to zablokovalo i v tvé mašince ;-)
By radbrad4
#74963
Na to prdim, moc složitý. Já budu rád že ta pružinka bude alespoň klást nějaký odpor. Obecně to chci co nejjednodušší, čím více takovejdle \"vychytávek\", tím víc problémů s tím bude (ať už při stavbě nebo provozu). Takhle jak to je se mi to zdá naprosto geniálně snadné.
Uživatelský avatar
By Pavel
#74969
Já jsem to vyřešil u L-410 jinak, protože u ní se páka podvozku nevrací do neutrálu, ale je prostě buď nahoře, nebo dole. Tak jsem vzal starej velikánskej vypínač (tipoval bych to tak na hlavní vypínač Dukovan) a na něj přilepil (teda, přilepim, ještě to nemam dodělané) madlo s \"kolečkem\". Vypínač klade poměrně velikej odpor, hezky cvaká a dává dojem, že opravdu s něčím hýbeme. Na takovou tu vlastnost že se to musí nejdříve vytáhnout k sobě a pak teprve s tím jde cvakat jsem se vykašlal.

Jinak s využitím FSBUSu a třeba servodesky by to zajištění aby s tím nešlo manipulovat nebyl asi vůbec problém, stačilo by dát tam obyčejné servo (z Číny za cca 3 dolary, v Česku za cca 3 stovky) které by někam do mechanizmu strkalo závlačku. V FSBUSu pak několik málo řádků celkem jednoduchého C++ kódu (pokud IAS > jánevimkolik kt, pak servo v poloze 1, jinak servo v poloze 2).

PB
By radbrad4
#74975
Říkal jsem si použít tenhle spínač (nebo nějaky na ten způsob..). Ale pořád mi není jasné jak signál z toho spínače dostat do USB a to nejlépe tak aby tomu FSka rozuměla.
Jinak to servo je velmi dobrej nápad, zkusím se na to podívat. Dík.
By DawidGreen
#75211
Tohle je super,ale raději mám svou představivost,než atrapu kokpitu určenou pro jeden typ letounu.Bohatě mi stačí berany a pedály od Saiteku :-)
Uživatelský avatar
By radarada
#75214
Proc atrapu kokpitu jednoho letounu. Muzes si to postavit prece zcela univerzalne.
Ja to malo co jsem zbastlil mam sice pro B737 NG, ale ovladam tim i napr. BE58 (omezene samozrejme).
Takovy radiopanel muze byt zcela univerzalni... ale samozrejme, jak je libo... :)

Rada
Uživatelský avatar
By amalka
#75215
Zase \"univerzální\" radiopanel poněkud ztrácí smysl, protože pak už je to to samé jako panel \"virtuální\". \"Generický\" kokpit také osobně moc nechápu.

Zato smysl kokpitu konkrétního letadla chápu velice dobře a rád bych něco takového měl. Klávesnice FSky ani \"generický\" kokpit vás nenaučí konkrétní pohyby konkrétních ovládacích prvků v letadle a není nic trapnějšího, než s tisíci nalétanými hodinami na FSce, nebýt ve skutečním letadle schopen ani zasunout podvozek nebo vysunout klapky. Protože u většiny ovládacích prvků je pro jejich přesunutí do jiné polohy obvykle potřeba udělat ještě něco dalšího, např. ovládací prvek povytáhnout, posunout do strany atp... Nehledě na to, že člověk pak ví kam sáhnout a ovládací prvky pozná i hmatem, což se například při nočních letech docela hodí.
Uživatelský avatar
By Pavel
#75219
Tak jasně, mít homecockpit je fajn, ale takovej generickej rádiopanel není od věci... sice se tím asi moc nenaučiš, ale přiznejme si, baví tě v FSce klikat myškou na rádio a hledat kde zrovna má tenhle konkrétní addon clickspoty u odpovídače? Já teda dělám na té L410, ale naprosto chápu někoho, kdo by si postavil jen radiostack vedle monitoru.
By Speedbird751
#75241
Hmmm.. jenže ono získání návyků např. pro noční lety v simulátoru 1:1 použiješ v případě, že s tím letadlem létáš v reálném světě.
Pokud je účelem ovládacích prvků tohle naše "hraní si", je úžasný JAKÝKOLIV knoflajs, který se podaří umístit mimo počítač. A jestli je kulatý či hranatý, najdete ho vlevo nebo vpravo a kroutí se s ním na druhou stranu než má, je úplně ale úplně nepodstatné. Takže stavte a bastlete. Má to smysl. ...a že nenajdete páku pro ovládání podvozku? No a co.. Až budete v situaci, že ji budete potřebovat najít, už to dávno budete umět poslepu.

[quote="amalka"]Zase "univerzální" radiopanel poněkud ztrácí smysl, protože pak už je to to samé jako panel "virtuální". "Generický" kokpit také osobně moc nechápu.

Zato smysl kokpitu konkrétního letadla chápu velice dobře a rád bych něco takového měl. Klávesnice FSky ani "generický" kokpit vás nenaučí konkrétní pohyby konkrétních ovládacích prvků v letadle a není nic trapnějšího, než s tisíci nalétanými hodinami na FSce, nebýt ve skutečním letadle schopen ani zasunout podvozek nebo vysunout klapky. Protože u většiny ovládacích prvků je pro jejich přesunutí do jiné polohy obvykle potřeba udělat ještě něco dalšího, např. ovládací prvek povytáhnout, posunout do strany atp... Nehledě na to, že člověk pak ví kam sáhnout a ovládací prvky pozná i hmatem, což se například při nočních letech docela hodí.[/quote]