- 14 lis 2010, 20:26
#75241
Hmmm.. jenže ono získání návyků např. pro noční lety v simulátoru 1:1 použiješ v případě, že s tím letadlem létáš v reálném světě.
Pokud je účelem ovládacích prvků tohle naše "hraní si", je úžasný JAKÝKOLIV knoflajs, který se podaří umístit mimo počítač. A jestli je kulatý či hranatý, najdete ho vlevo nebo vpravo a kroutí se s ním na druhou stranu než má, je úplně ale úplně nepodstatné. Takže stavte a bastlete. Má to smysl. ...a že nenajdete páku pro ovládání podvozku? No a co.. Až budete v situaci, že ji budete potřebovat najít, už to dávno budete umět poslepu.
[quote="amalka"]Zase "univerzální" radiopanel poněkud ztrácí smysl, protože pak už je to to samé jako panel "virtuální". "Generický" kokpit také osobně moc nechápu.
Zato smysl kokpitu konkrétního letadla chápu velice dobře a rád bych něco takového měl. Klávesnice FSky ani "generický" kokpit vás nenaučí konkrétní pohyby konkrétních ovládacích prvků v letadle a není nic trapnějšího, než s tisíci nalétanými hodinami na FSce, nebýt ve skutečním letadle schopen ani zasunout podvozek nebo vysunout klapky. Protože u většiny ovládacích prvků je pro jejich přesunutí do jiné polohy obvykle potřeba udělat ještě něco dalšího, např. ovládací prvek povytáhnout, posunout do strany atp... Nehledě na to, že člověk pak ví kam sáhnout a ovládací prvky pozná i hmatem, což se například při nočních letech docela hodí.[/quote]