VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By Pavel
#73219
\"Praha radar, OKABC, canceling IFR\" \"OKABC, Praha radar, IFR canceled at time 54, frequency chage approved, hezký let\". ATC přece neví, jestli seš v IMC nebo VMC, to je tvoje věc. Souhlas s AMA.
Uživatelský avatar
By Ico
#73222
To ano, ale ak sa blizi k destinacii a pilot chce pristavat za VFR (tak som to pochopil z otazky) a podla pocasia je jasne ze v destinacii nieje VMC, ATC by nemal povolit zrusenie IFR planu a musi poziadat pilota o dalsie zamery... Takto je to aj v nasom predpise, preto hovorim, ze interpretacia realu na Vatsime by sa nemala komplikovane dodrziavat ale co najrozumnejsie podat.
Uživatelský avatar
By ihrdlicka
#73225
[quote="Ico"]To ano, ale ak sa blizi k destinacii a pilot chce pristavat za VFR (tak som to pochopil z otazky) a podla pocasia je jasne ze v destinacii nieje VMC, ATC by nemal povolit zrusenie IFR planu a musi poziadat pilota o dalsie zamery... Takto je to aj v nasom predpise, preto hovorim, ze interpretacia realu na Vatsime by sa nemala komplikovane dodrziavat ale co najrozumnejsie podat.[/quote]

Ono chce nechce tam se jinak jak za VFR přistávat nedá. Jestliže by nebylo VMC, tak samozřejmě pilot musí divertovat na záložní letiště - zažádat ATC o změnu destinace.
Uživatelský avatar
By ihrdlicka
#73227
No to je otázka pro specialisty. Podle mě ne protože musíš letět podle VFR pravidel v neřízeném prostoru se všemi plusy i mínusy. Kdežto při visuálním přiblížení jsi většinou v řízeném prostoru (buďto na frekvenci APP, nebo TWR)
Ono v reálu to může být poměrně hoňka, když si uvědomíš jak je tam při pěkném počasí živo (paraglajdisti, ultralajti a ostatní) a ty se tam nasereš s B737.
Uživatelský avatar
By Ico
#73228
Toto si myslim aj ja, ci sa tu nepletu 2 rozne veci, prechod z IFR na VFR alebo visualne priblizenie. Nevadi, tu je vycuc z nasho predpisu L4444:

HLAVA 3 − VŠEOBECNÁ FRAZEOLÓGIA 41

Ak pilot oznámil svoj úmysel prejst z letu podla pravidiel IFR na VFR, stanovište ATS je povinné
oboznámiI pilota s dostupnými meteorologickými informáciami, podla ktorých sa let v podmienkach VMC
pravdepodobne nemôze vykonat.

Ako hovorim, je to rozne...
Uživatelský avatar
By Filipos
#73229
Na Samedan se létá VFR, je to neřízené a čistě VFR letiště.

Zde je myslím zcela dostačující popis reálné situace. Vlákno jsem četl jen zhruba, pokud už někdo odpověděl, ingorujte to :) I tak je to na Péráku ale zajímavý článek...
Uživatelský avatar
By Ico
#73231
Tak Samedan je Samedan :) zaujimava destinacia, ale samozrejme i tu plati, ze ak niesu splnene VMC pilot oznami umysly (divert, ine). Ale ako postup na specifickom letisku je to super ukazka...
Uživatelský avatar
By amalka
#73236
[quote="Ico"]Toto si myslim aj ja, ci sa tu nepletu 2 rozne veci, prechod z IFR na VFR alebo visualne priblizenie. Nevadi, tu je vycuc z nasho predpisu L4444:

HLAVA 3 − VŠEOBECNÁ FRAZEOLÓGIA 41

Ak pilot oznámil svoj úmysel prejst z letu podla pravidiel IFR na VFR, stanovište ATS je povinné
oboznámiI pilota s dostupnými meteorologickými informáciami, podla ktorých sa let v podmienkach VMC
pravdepodobne nemôze vykonat.

Ako hovorim, je to rozne...[/quote]


No a kde je něco o tom, že ATC schvaluje přechod na VFR? Děláš v tom trochu hokej, pravidla jsou stejná jak v ČR, tak na Slovensku, ostatně měla by být z logiky věci stejná v celé působnosti JAA.
Uživatelský avatar
By Ico
#73238
Ale suhlas ze to nieje ako take schvalovanie prechod z IFR na VFR, ale ak pilotovi ohlasi ze tam a tam kam poletite su IMC a pilot povie \'nevadi, rusim IFR...\' tak je prinajmensom zvlastne ze ATC to nebude zaujimat, ked sa bude nachadzat v jeho priestore. Takuto situaciu som nezazil, ked pilot sam od seba pojde proti svojej bezpecnosti. Jasne, ze to je pilotova vec a ATC s tym nic nenarobi ale je to zaujimave.
By ASG29
#73245
[quote="Filipos"]Na Samedan se létá VFR, je to neřízené a čistě VFR letiště.

Zde je myslím zcela dostačující popis reálné situace. Vlákno jsem četl jen zhruba, pokud už někdo odpověděl, ingorujte to :) I tak je to na Péráku ale zajímavý článek...[/quote]
Díky, to je přesně to, co jsem potřeboval.
Už to tady někde bylo (asi na starém foru), jsou blázni, co i s 737 přilítnou od severu (Zernez) a pak točí finále na 03: http://www.youtube.com/watch?v=qq25YHQnBI8

Takže trať by mohla být LKPR SID DOBEN UT255 CERNO UP31 VIBUG UM736 BZO UM984 GIGGI UP131 RESIA/VFR N240F160 LSZS. Je to tak správně? A ten VFR fpl, respektive Y, to stačí napsat do poznámky? Protože jinak to chci jako IFR...
Uživatelský avatar
By Filipos
#73248
[quote="ASG29"]A ten VFR fpl, respektive Y, to stačí napsat do poznámky? Protože jinak to chci jako IFR...[/quote]

V reálném ICAO FPL se tímto způsobem do kolonky 8 zapisuje typ letu: I=IFR, V=VFR, Y=IFR-VFR a Z=VFR-IFR. Ve VATSIMovském FPL taková kolonka není a v poznámkách to podle mě nemá smysl, takže bych se domluvil až s řídícím.

Ten tvůj flightplan vypadá korektně, ale nijak jsem to nezkoumal.
By Tommy
#73652
Zdravím, zajímalo by mě, jak se má správně vyplnit flightplan, když letím na nějaké letiště( IFR) , tam chci udělat touch and go a třeba ještě low pass? Dík.