VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#72544
Včerejšek se nakonec ukázal poměrně plodným, z původního VOR (DME) přiblížení nás v souvislosti s chybou glideslope pro rwy 13 (nevede na aiming poing ale až někam před křížení s drahou 22-04) v LKPR X napadlo uspořádat tentokráte nefalšovaný LLZ ONLY APPROACH, GLIDE PATH RWY 13 UNSERVICEABLE.

Oproti mým původním odhadům, že piloti budou stejně tu defektní GS využívat a dočkáme se tak četných missed approachů se ukázalo, že piloti skutečně zvládali klesat podle tabulek resp. vizuálně. (CAVOK). Tímto z mé strany velká pochvala.

Bohužel se ale ukázalo, že nezanedbatelná část pilotů má LKPR 2004 scenérku. Aktuální (byť také poměrně fousatá) LKPR X je plně funkční ve FS9 i FSX a má identický dopad na FPS jako původní LKPR 2004 ze které vychází. Část pilotů odkývala LLZ ONLY APPROACH a následně se i pokusila zaletět a to přesto, že nebyli schopni lokalizér dráhy 13 vůbec naladit (V LKPR 2004 není!). Zbytek nebyl schopen odletu z intersection D, protože D nemají... Přednostně tedy budou příště odbavováni piloti, kteří mají aktuální scenérku.
#72548
[quote="amalka"]Přednostně tedy budou příště odbavováni piloti, kteří mají aktuální scenérku.[/quote]

Honzo, kolem té scenerky jsou nějaké šumy. Já vlastně ani nevím, co máme na stránkách. Zkus nějak najít PS a udělat nějaké definitivní rozhodnutí, na kterou scenerku se teda lítá. (já sám v tom mám bordel)
#72549
Létá se na aktuální scenérku na stránkách vacc-cz. U ostatních dvou je tučným písmem napsáno OUT OF DATE. Toto PS již řešil spolu s drobnou reorganizací fóra, která proběhla tuším začátkem tohoto roku.

http://www.vacc-cz.org/index.php?sect=lkpr

Jedině tato \"aktuální\" odpovídá plně jak stavu v EuroScope, tak vydaným mapám na VACC-CZ.
#72550
Já jednu výtku mám. Ukazuje se, že piloti, kteří přilétají do Prahy mají zásadní neznalosti, co se rychlosti přiblížení týče.
Platí toto (a je to i v AIP):




2.22.3.2 Přiblížení

2.22.3.2.1 Rychlostní omezení

Pokud ATC nestanoví jinak, jsou velitelé letadel provádějící přiblížení na letiště LKPR, LKVO a LKKB povinni dodržovat následující rychlostní omezení:

1) MAX 250 KT IAS v bodě SLP1.

2) MAX 250 KT IAS ve vzdálenosti 28 DME OKL pro letadla letící mimo STAR.

3) MAX 220 KT IAS v bodě SLP2, nebo
v případě radarového vektorování v poloze před poslední zatáčkou,
– v případě přímého přiblížení ve vzdálenosti přibližně 15 NM od THR


4) Není-li pilot schopen dodržet omezení rychlosti, musí toto okamžitě ohlásit službě řízení.




Vyzdvihuji zejména ad 2) a 3) první odrážka. Tzn. i při radarovém vektorování existují jistá rychlostní omezení. Za zmínku ale určitě stojí i následující text AIP, který se zabývá zejména fází konečného přiblížení:




Velitelé letadel provádějící přiblížení na letiště LKPR jsou kromě postupu uvedeného výše povinni rovněž dodržovat následující rychlostní omezení, pokud ATC nestanoví jinak:

1) Velitelé letadel jsou žádáni, aby od SLP 2 (v případě radarového vektorování v poloze před poslední zatáčkou, nebo v případě přímého přiblížení ve vzdálenosti 15 NM od THR) udržovali rychlost 220 KT IAS, pokud není z výkonnostních důvodů nutná vyšší rychlost umožňující let letadla v čisté konfiguraci. Tato rychlost by měla být dodržována do vzdálenosti 12 NM od THR.

2) V následující části přiblížení do bodu OM nebo do vzdálenosti 4 NM od THR by měla být rychlost postupně snižována na 160 KT IAS s maximálně středním nastavením klapek a zasunutým podvozkem.

3) Není-li pilot schopen dodržet omezení rychlosti, musí toto okamžitě ohlásit službě řízení.




Obecně je velice únavné toto říkat každému zvlášť. Chápu, že to neznají cizinci, protože náš AIP asi nečetli, ale domácí by mohli. :P
#72557
Zdravím, ano byl to také můj problém. Tímto bych se chtěl omluvit LKPR_APP (teď nevím kdo tam seděl). Jindy to dodržuji nebo se zeptát na speed restrictions, ale včera jsem ještě procházel LLZ na 13 a omylem jsem zapomněl zpomalit na SLP2 na VLM1P arr rwy 13. takže se ještě jednou omlouvám.
#72599
[img=event-group-lfmn]http://new.csav.cz/images/stories/event ... -lfmn2.jpg[/img]

Vazeni piloti, pomalu konci charterova sezona CSAv a je nacase se s ni stylove rozloucit.
Na stredu 29. zari jsme pro vas prichystali group flight do jedne z nejnavstevovanejsi charterove destinace
[LFMN] Nice - Cote d\'Azur

Odlety z Ruzyne po 19hod loc, predpokladany navrat pred 23loc.
Piloti CSAv potvrzuji svou ucast zde

Zaroven zadam i ATC, jestli by mohli provest booking. Pokud francouska strana potvrdi ucast, bude akce prezentovana i venku. Diky
#72672
Kdysi jsme Vám, drazí piloti, slíbili, že neděle budou tématické. Ačkoliv jsme citelně oslabeni nepřítomností PS, slib dodržíme, takže pár slov k zítřku.


ObrázekTématický COD vol. 1 - \"LKPR fullstaffed\"Obrázek
===================================
Kdy: 26. září 2k10
Kde: LKPR

Obrázek

Vzhledem k předpokládanému hojnému výskytu ATC na zítřejší sychravý večer jsme se rozhodli připravit obsazení LKPR DEL/GND/TWR/DEP/APP/DIR, což jsou všechny pozice, které máme. Účelem je procvičení volacích znaků všech výše uvedených stanovišť a několika jednoduchých postupů, které se vyskytují při takovémto týmovém řízení. Dovolte mi uvést shrnutí:

Označení ATC Volací znak Zodpovědnost
LKPR_DEL Ruzyně delivery vydává odletové povolení
LKPR_GND Ruzyně ground řídí pohyb letadel na pojížděcích a na appronech
LKPR_TWR Ruzyně tower (česky věž) řídí pohyb na rwys (vzlety a přistání)

LKPR_DEP Praha radar (dodržovat!!!) odlety
LKPR_APP Praha radar řídí přílety (od vstupu do TMA až po polohu \"po větru\", kdy předává na DIR
LKPR_D_APP (=DIR) Ruzyně radar (dodržovat!!!) řídí přílety - finální vektorování do ILS (tvorba \"vláčku na přistání\")





Zvláštní postupy, které se nevyskytují každý den


Obrázek
Pro letové povolení voláte LKPR_DEL. Oznámíte ATIS + QNH. DEL vydá letové povolení, povolí spuštění. Pro vytlačení vás přeladí na GND.

GND voláte když jste připraveni k vytlačení. GND povolí vytlačení a pojíždění, a dále jako obvykle.

Po vzletu voláte sami, z vlastní iniciativy, bez jakékoliv výzvy LKPR_DEP, ohlásíte Volačku + výšku. Nic víc (SID, počáteční stoupání, typ letadla apod nechceme slyšet), nic míň, výšku musíte říct, jinak se vás ATC obratem zeptá. Chyba je ladit DEP ještě na rwy, protože po celou dobu vzletu (tj do odlepení od země) musíte být na frekvenci TWR.


Obrázek
Při příletu se na komunikaci s LKPR_APP nic nemění, připomínám, že na počátečním kontaktu hlásíte ATIS (\"informace A na palubě\").

APP vás přeladí na LKPR_D_APP (volačka Ruzyně radar). Na počátečním kontaktu s LKPR_D_APP uvádíte POUZE A PRÁVĚ VOLAČKU, NIC VÍC, NIC MÍŇ. Tj \"Ruzyně radar, CSA123\". Tečka. Hlásit nějakou výšku nebo FL je blbě. Jen volačku.

Zbytek (přeladění na TWR apod bezezměn).

Věci, které máte dělat každý den, ale neděláte
Rychlosti. Přílet do LKPR:

250 na SPL1, nebo pod FL100, nebo blíže než 28NM DME OKL, cokoliv příjde dřív.
220 na SPL2, nebo v baselegu (toto zásadně nedělá skoro nikdo)
160 mezi FAF a 4NM finále (né míň, né víc). Když neschopen, tak oznámit ATC.

Rychlosti. Odlet z LKPR:
po vzletu stoupáme na TOGA a vzletovými klapkami do 2700ft na QNH. Ve 2700ft nastavujeme výkon pro stoupání a stále na rychlosti V2+15 stoupáme, do 4200ft. Ve 4200ft uklízíme klapky a zrychlujeme, dle letové příručky našeho letadla, bacha na 250kt pod FL100.

Howgh.

PB
By Norman Ramsey Briggs
#72675
[quote="Pavel"]
Obrázek
Pro letové povolení voláte LKPR_DEL. Oznámíte ATIS + QNH. DEL vydá letové povolení, povolí spuštění. Pro vytlačení vás přeladí na GND.

GND voláte když jste připraveni k vytlačení. GND povolí vytlačení a pojíždění, a dále jako obvykle.

PB[/quote]


Tak zde si jednou protiřečíš... :)
#72698
[quote="rc_czech"][img=event-group-lfmn]http://new.csav.cz/images/stories/event ... -lfmn2.jpg[/img]

Vazeni piloti, pomalu konci charterova sezona CSAv a je nacase se s ni stylove rozloucit.
Na stredu 29. zari jsme pro vas prichystali group flight do jedne z nejnavstevovanejsi charterove destinace
[LFMN] Nice - Cote d\'Azur

Odlety z Ruzyne po 19hod loc, predpokladany navrat pred 23loc.
Piloti CSAv potvrzuji svou ucast zde

Zaroven zadam i ATC, jestli by mohli provest booking. Pokud francouska strana potvrdi ucast, bude akce prezentovana i venku. Diky[/quote]

V [LFMN] Nice ATC zajisteno ;)
#72729
Tak co, jak hodnotíte včerejšek? Mě se to celkem líbilo, sice nebyl provoz jako na RtH, ale to jsme ani neočekávali. Piloti se chovali celkem fajnově, až na nějaké dva totální nováčky, ale to chce cvik. Díky pilotům za účast, doufám, že si trošku potrénovali na plně obsazené LKPR, díky kolegům z řad ATC za spolupráci. Na příští neděli se zase pokusíme něco vymyslet :O

PB
#73084
Obrázek

Vážení piloti

Dnešní COD bude první tematický. Jak napovídá banner, vUCL se vzhledem k technickým problémům se systémy precizního přiblížení ILS rozhodla tyto systémy zakázat a odpojit, dokud tyto problémy nebudou vyřešeny.

Proto máte dnes jedinečnou příležitost vyzkoušet si přiblížení nepřesná, protože navigační prostředky na LKPR se zúžily na VOR/DME OKL a NDB\'s.

Pokud si chcete naplno vyzkoušet Ruzyňské letiště bez systémů ILS, doporučujeme si na dnešní večer nainstalovat specielní rozšíření. Než začnete stahovat, přečtěte si, laskavě, pokyny k instalaci.

1) najděte svoji addon scenery pro LKPR, vyhledejte adresář BASE/SCENERY
2) podle Vaší verze FS v něm najdete buď soubor \"lkpr_adf.bgl\" (FS9), nebo \"lkpr_adfx.bgl\" (FSX)
3) tento soubor si někam zazálohujte, nebo přejmenujte PŘÍPONU (např \"lkpr_adf.bak\" apod)
4) rozbalte archiv a do adresáře BASE/SCENERY, nakopírujte nový BGL soubor (název vypovídá o verzi FS).
5) enjoy

Upravený AFCAD stahujte zde:

http://www.air-prague.cz/down/LKPR_no_ILS.zip

Aby vám scenerka fungovala zpět tak jak má, vymažte nově přidané bgl a vraťte původní, resp. zpět přejmenujte příponu.

Těšíme se na Vás!
VACC-CZ
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 25