VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#72307
[quote="George_L"]V Ostravě přistál legendární americký bombardér B-52[/quote]


Zachyceno mou amaterskou kamerou z kopce štěrku. Co nejdříve zveřejním na YT. Přistal až na po 3., takže bylo na co koukat :-)
#72389
Tyjo, chtěl bych vidět kokpit... to jako bude mit 4 pedály, kombinace autovejch a letadlovejch? :D a voland půjde přitáhnout? To bude dobrej zmatek, člověk aby přemejšlel, jeslti jede po silnici nebo letí, při představě že v tom na dálnici dojedu nějakou kolonu a použiju k brždění skluz (vyšlápnout pravou nohu a kontra levý křídýlka), tak z toho bude pěkná nehoda :)
#72391
[quote="Pavel"]Tyjo, chtěl bych vidět kokpit... to jako bude mit 4 pedály, kombinace autovejch a letadlovejch? :D a voland půjde přitáhnout? To bude dobrej zmatek, člověk aby přemejšlel, jeslti jede po silnici nebo letí, při představě že v tom na dálnici dojedu nějakou kolonu a použiju k brždění skluz (vyšlápnout pravou nohu a kontra levý křídýlka), tak z toho bude pěkná nehoda :)[/quote]



Proč bys brzdil ? Když už, tak bys ji rovnou přelétl, ne ? :D
#72608
To jako Král info, jeden boing po nahozeni na odbavovaci plose a zadame o informace pro odlet na kypr?

[quote="George_L"]Odlety na dovolenou z Hradce: za pár let to bude realita

Hradecké letiště získalo v minulých dnech certifikát kvality, který mu umožní odbavovat charterové lety. Znamená to, že za několik let by mohlo odbavovat běžné lety, kterými lidé létají na dovolenou nebo za prací. další článek

http://hradec.idnes.cz/odlety-na-dovole ... zpravy_meb

Obrázek[/quote]
By Nathaniell
#72616
[quote="amalka"]To jako Král info, jeden boing po nahozeni na odbavovaci plose a zadame o informace pro odlet na kypr?[/quote]


To nejdůležitější, certifikát a schvalovací procesy, máme za sebou. Připravili jsme letiště technicky a teď nás čeká další krok: řízení letového provozu," popisuje Zindulka
#72777
Letadlu selhal podvozek, pilot i přesto zvládl přistání

Americký federální úřad pro letectví FAA vyšetřuje sobotní mimořádnou událost, kdy dvoumotorový dopravní Bombardier CRJ 900 společnosti Delta Airlines nouzově přistál na newyorském letišti JFK, neboť se mu nepodařilo vysunout pravou podvozkovou nohu.


http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik ... stani.html
#72787
Jak to bylo kdysi...

Před 80 lety měl let do Indie dvacet mezipřistání

Evropská letecká doprava si letos připomíná 80. let od zahájení provozu na první pravidelné lince mezi starým kontinentem a Indií. V té souvislosti je velmi zajímavé podívat se, za jakých podmínek cestovali lidé letadlem ve 30. letech minulého století a jak cestují dnes. Osobní letecká doprava za tu dobu urazila vskutku obrovský kus cesty.

http://www.novinky.cz/cestovani/212408- ... stani.html

Obrázek
#72833
Provoz na bruselském letišti zastavila stávka, ČSA kvůli ní zrušily lety

Bruselské letiště ochromila stávka leteckých dispečerů. Letadla tu přestala vzlétat a přistávat krátce po druhé hodině odpoledne. Protesty, které by měly trvat nejméně 24 hodin, se dotkly i českých cestujících.

http://ekonomika.idnes.cz/provoz-na-bru ... oprava_vel

Obrázek
#72868
Trochu blbá otázka, odpovím za něj - nebyl tam.

Je pravda, že FID to uplně nezvládl, ale za uvedeného počasí de na Šumavu vozit příbuzný jen magor, a když už se na Šumavě ztratim tak určitě nebudu primárně řešit kurs ale vejšku, osobně bych sral strachy i v MRVA, natož se plácat ve 3300...
#72871
[quote="dubajss"]Trochu blbá otázka, odpovím za něj - nebyl tam.

Je pravda, že FID to uplně nezvládl, ale za uvedeného počasí de na Šumavu vozit příbuzný jen magor, a když už se na Šumavě ztratim tak určitě nebudu primárně řešit kurs ale vejšku, osobně bych sral strachy i v MRVA, natož se plácat ve 3300...[/quote]

No FID imho jen přispěl k dezorientaci pilotky tím zmatečným kurzem k LKSR místo LKST. To, že to zvorala pilotka a to opakovaně je jasný, ale velkou většinu chyb co udělala už asi udělal každý včetně mě. (odečíst výšku o 1000ft špatně, překliknout kód odpovídače, být zavřený počasím). Úplně mě mrazí a cítím ten stress ve kterým byla, kdo to nezažil ten si to nedovede představit.

Proč se na to ale nevysrala a nevystoupala prostě do těch 5500 nechápu. A proč řešila kurz na LKST když měla v GPSce nacvakáno DCT LKST taky ne.
#72878
Prvotní příčina je shrnuta v jedné větě: ...Podle dostupných zdrojů, které potvrzuje i závěrečná zpráva, měla žena dále namířeno do oblasti na Šumavě, ke které měla jak ona sama, tak její spolucestující, osobní vztah, a byla proto k letu značně motivována...
Je jasné, že se \"kochala\" krajinou víc, než měla. A jestli byly mraky tak nízko a určitě hledala něco konkrétního, tak je skoro 100% jistota, že zakufruje, protože hledala a nenavigovala a čím níž nad zemí, tím horší navigace.
Taky se ptám jako Amálka - proč neudělala to, co velí pud sebezáchovy: plný plyn, stoupat co to jde a kurz minimálně přibližný mimo hory (pokud měla nastavenou GPS, tak podle ní alespoň k těm Strakonicím)? Když jsem si přečetl i tu diskusi k tomu, tak opět mám dojem, že za dob Svazarmu se víc dbalo na výcvik... Dnes stačí zaplatit, škola se \"postará\" o získání papírů (co klient zaplatil, to taky dostane) a pak už je pilot hotový. Prakticky stejná situace jako u autoškol.
#72879
[quote="ASG29"] Když jsem si přečetl i tu diskusi k tomu, tak opět mám dojem, že za dob Svazarmu se víc dbalo na výcvik... Dnes stačí zaplatit, škola se "postará" o získání papírů (co klient zaplatil, to taky dostane) a pak už je pilot hotový. Prakticky stejná situace jako u autoškol.[/quote]

Jako jak kde, nezapomeň, že dokud klient létá ve výcviku (tzn. není připuštěn ke zkoušce nebo je vyhozen), tak je to také poměrně stálý a dobrý příjem. Takže bych nutně negeneralizoval, že co si klient zaplatil to taky dostane.

Na druhou stranu, zkus si řídit prastarou rozhrkanou cessnu za IMC. I pro mě, jakožto poměrně simulátorově IFR vylétaného, je ta prostorová dezorientace velice silná navíc ve stresu, létat s brýlemi a mapami obloženou kabinou za VMC, když víte, že vedle vás sedí někdo kdo to celé kontroluje je něco úplně jiného, máte klid soustředit se jen na budíky a nic jiného vás netrápí...
Můj instruktor trvdí, že za IMC s papírákem by měl problém letět rovně i on.
#72880
Ano, ale \"normální\" člověk se snaží být pořád v VMC. Jenže ona evidentně chtěla ukázat jejich zamilovaná místa z ptačí perspektivy za každou cenu a nechala se normálně zavřít. Dobrá, kdo lítá, tak ví, že to se stane. Ale proč proboha začala tak zmatkovat? Tady narážím na ten nedostatečný výcvik... Jasně, jsou školy a \"školy\". Ale ve Svazarmu jsi dostal piloťák, ale pořád si pilotem nebyl. Přišel pokračovací výcvik. Ale co dnes? Copak to funguje tak, že zaplatíš, uděláš papíry, znovu zaplatíš a pokračuješ ve výcviku, složitější úlohy...?
#72882
Máš předepsanou osnovu, tu odlétáš a když instruktor usoudí, že nemáš nedostatky jdeš na pilotky. Ale to platí jak pro letecké školy tak pro aerokluby a navíc to platí po celém světě. Takže v tom bych chybu nehledal.

\"Chyba\" je v tom, že pokud se do krizovky dostaneš s mokrýma papírama, tak máš šanci že ji nezvládneš, protože nemáš žádné zkušenosti - praxi, je pro tebe těžší zachovat chladnou hlavu a najít - udělat správná rozhodnutí, navíc pod tlakem. Můžeme polemizovat jestli je předepsaná osnova dostatečná nebo nikoliv, (stejně jako autoškola třeba, tam dokonce stačí odřídit to předepsané a máš nárok jít ke zkoušce, není tam ta dodatečná bariéra v instruktorovi, který řekne že na to ještě nemáš. Polovina holek v mojí třídě (dámy prominou) autoškolu v podstatě dodělávala v živém provozu desítky až stovky hodin poté, co zkoušky v autoškole zvládly a dostaly řidičák.).

Jinak mě a určitě i té holce instruktor pro tenhle případ říkal, že když to člověk nechá dojít až takhle daleko, tak je lepší být živý blbec a ev. odevzdat papíry, než být mrtvý blbec. Takže stoupat, volat ATC a nechat se odvektorovat někam do VMC. Předpokladem je zvládnout letadlo v IMC, což opravdu není pro nezkušeného tak triviální, jak se ze simulátoru zdá, a taky nepotkat námrazu.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 189