VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#7226
Cau,

v patek jsem priletal rano do LKPR a koukal jsem ze se pristavalo na 31 a startovalo z 24... Abych pravdu rekl, tak jsem to na Ruzyni videl asi poprve. Dela se to i na VATSIMu?

S tim spojena otazka zni, jak je to s \"obsazenim\" rwy. Kdyz pristava letadlo treba na 31, tak jelikoz na konci \"protina\" 24ku, tak by vzlet nemel byt povolen, ze? (treba kvuli MA). Ale kdy je mozne \"logicky\" dat povoleni ke vlzetu - myslim tim situaci, ze letadlo dosedne, je jasne ze brzdi, muze uz dostat povoleni nekdo na 24 ke vzletu?

Dik.
B.
#7227
Na VATSIMu se tato kombinace prilis nepouziva - neni proc,my 60 pohybu za hodinu neudelame :) .

Co se tyce toho povoleni ke vzletu na rwy 24 v momente kdy na 31 seda ero a pokud to tak jeste plati tak se povoleni muze dat v ten moment,kdy se predpoklada ze ero na 31 bezpecne uvolni po G,F,coz ATC muze odhadnout dle rychlosti - snad :)
By MarkyParky
#7229
Tak, je sice pravda, že ještě donedávna to tak v reálu dělali, nicméně v žádném předpise to oporu nemá a řídící, kteří to dělali se víceméně opírali o velmi křehkou berličku nazvanou v předpise \"odůvodněná jistota, že letadlo uvolní dráhu\".

Cca měsíc už je to mnohem jednodušší, je vyhlášená zkrácená délka dráhy 31 pro letadla kategorie lehká, což zajišťuje regulérní roztup a v takovéto situaci se tedy v reálu smí vydat povolení k přistání na obě dráhy současně (a dokonce se mi to na vlastní kůži stalo, když jsem sedal s katanou na 31, byl jsem dokonce ještě ve vzduchu, a řídící povolil jak vzlet, tak o chvíli později přistání na 24).
By MarkyParky
#7243
Tak jenom oprava, to o současném přistávání na 24 a 31 je už sice schválené UCL, ale vypublikované je to až od srpna, a to konkrétně od 6. Omezení jsou MTOW do 7t, přistávací rychlost kategorie A, den, dohlednost 5 km, základna oblačnosti 1500, vyhlášená délka je 1600 a poslední podmínkou je při G/A schopnost zatočit nejpozději na úrovni křižovatky 13/31 - 04/22.