VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#72278
Pokud neni NOTAM a zaroven neni ATC, tak tezko nutit, zejmena zahranicni piloty pouzivat jinou nez \'logickou\' drahu.
Pokud je ale ATC, neni duvod, aby (pokud to ma nejaky duvod, zde real) nemohl uzavrit jakoukoli cast letiste. Pak o tom musi samozrejme dat patricnym zpusobem vedet (ATIS).

Rada
#72286
rozhodnout která drahá se použije je výhradně v kompetenci pilota. Atc si ale jednak může dráhu uzavřít když xx nějakého přímého nebo nepřímého důvodu není provozuschopná a za druhé nemusí požadavku pilota na jinou než aktivní dráhu vyhovět s ohledem na místní podmínky, okolní provoz atd. Takže pokud chce pilot přistávat například proti směru aktivní dráhy protože by třeba musel přistávat přímo proti slunci nízko nad horizontem, může si o takovou dráhu požádat, atc mu ale nemusí vyhovět.
#72294
Postřehy z dneška.:

CSA680 při odletu z LKMT povolen po TBV1F departure, to znamená po dosažení 1500ft AGL točit doprava na kurz 365 a nalétnout radiál R-311 OTA a pokračovat na OPAVO. Místo toho vesele letí a stoupá dál rovně kurzem dráhy 22 směrem na HLV. Na TBV je otočen až oblastí pokynem DCT TBV. Při přistání v LKPR na dráhu 31 přejíždí konec dráhy a ve 40kias vjíždí mezi stavební techniku bagrující dráhu 24. Předpokládám, že potvrdil, že přijal ATIS, kde informace o zkrácení dráhy 31 o 300m byla...
RWY 06 AND 24 CLOSED RWY 31 SHORTENED THRESHOLD OF RWY 13 DISPLACED BY 300 METRES

FDX792, také vyoral první podzimní brázdu za koncem dráhy 31 (v uzavřené části).

CSA676 povolen na příletu do LKPR klesat do FL110, vesele klesá dál do FL100.

CSA236 (ATR) pojíždí zákeřně pro odlet z dráhy 31 po H1 podél terminálu 2 směrem na jih, asi přehlédl ceduli jednosměrka. Oslovuje LKPR_APP jako Ruzyně Radar místo Praha Radar. A LKAA_CTR jako Praha Kontról místo Praha Radar.

Cituji:
Brno vez, CSA236
CSA236 zde Turany vez
Praha vez, CSA236
CSA236 zde Turany vez
PRAHA BRNO, CSA236


... no nic, jdu si pro čisté trenýrky.

Něco jsou drobnosti, něco poměrně zásadní věci, tak si to přeberte.
#72296
OK-PGN s CPT PB při příletu do LKVO z neznámých důvodů nezačíná klesat na FAFu, ale přeletí letiště ve výšce středního přiblížení a až 1NM za prahem rwy ve 2500ft agl si všimne že je něco blbě, když se ADF ručička přesmýkne na druhou stranu.
#72298
[quote="Pavel"]OK-PGN s CPT PB při příletu do LKVO z neznámých důvodů nezačíná klesat na FAFu, ale přeletí letiště ve výšce středního přiblížení a až 1NM za prahem rwy ve 2500ft agl si všimne že je něco blbě, když se ADF ručička přesmýkne na druhou stranu.[/quote]

Jistě nefunkční DME, reklamovat u provozovatele. :P
#72299
[quote="amalka"] Oslovuje LKPR_APP jako Ruzyně Radar místo Praha Radar. A LKAA_CTR jako Praha Kontról místo Praha Radar.[/quote]


Tohle bych furt tak hrozně moc nehrotil. I v realu někteří piloti osloví APP Ruzyně radar a ATC nejde na stránky ŘLP a nenapíše tam pilotovi "poznámku" :)
#72301
[quote="Kory"][quote="amalka"] Oslovuje LKPR_APP jako Ruzyně Radar místo Praha Radar. A LKAA_CTR jako Praha Kontról místo Praha Radar.[/quote]


Tohle bych furt tak hrozně moc nehrotil. I v realu někteří piloti osloví APP Ruzyně radar a ATC nejde na stránky ŘLP a nenapíše tam pilotovi "poznámku" :)[/quote]

No on se v reálu Ruzyně Radar skutečně oslovuje Ruzyně Radar. Však zrovna tohle je myšleno tou drobností. Na VATSIMU to moc nevadí, ale je dobré vědět koho chci volat a správně ho tedy oslovit. Na druhou stranu, pilot když slyší jak mu ATC odpověděl, tak mu začne říkat správně, neopakuje do zblbnutí onen nesmysl...
#72303
[quote="Nathaniell"]Rozuměl jsem že mám klesat do FL100,readbackoval jsem FL100,řídící mě neopravil.[/quote]

Jo to je možné, já fyzicky ten pokyn neslyšel. Každopádně byl jsi právě v péči pana ředitele české divize VACC. :P
#72308
[quote="amalka"]Postřehy z dneška.:

CSA680 při odletu z LKMT povolen po TBV1F departure, to znamená po dosažení 1500ft AGL točit doprava na kurz 365 a nalétnout radiál R-311 OTA a pokračovat na OPAVO. Místo toho vesele letí a stoupá dál rovně kurzem dráhy 22 směrem na HLV. Na TBV je otočen až oblastí pokynem DCT TBV. Při přistání v LKPR na dráhu 31 přejíždí konec dráhy a ve 40kias vjíždí mezi stavební techniku bagrující dráhu 24. Předpokládám, že potvrdil, že přijal ATIS, kde informace o zkrácení dráhy 31 o 300m byla...
RWY 06 AND 24 CLOSED RWY 31 SHORTENED THRESHOLD OF RWY 13 DISPLACED BY 300 METRES

[/quote]

Odlet LKMT jsem ještě než si se ještě připojil dostal radarový, takže jsem jen dodržel instrukce, o TBV1F nebyla řeč.

Co se týká LKPR, to je pravda, jednou už jsem šel na missed approuch a po druhé mi to prostě nevyšlo a byl jsem moc dlouhý. Croswind mě nějak odvál a já brzdil snad i očima, ale neubrzdil...příště dám go around.
#72326
[quote="amalka"]Jo to je možné, já fyzicky ten pokyn neslyšel. Každopádně byl jsi právě v péči pana ředitele české divize VACC. :P[/quote]

Pokud byl DC, ať udělá záznam do NOTAM-ů on. Určitě do toho má přístup. PB, vzal by sis to prosím na starost a zkusil napsat ještě DC a JD, myslím, že oba by do toho měli mít přístup.
By DngrsKuzle
#72331
[quote="ihrdlicka"][quote="DngrsKuzle"]K tomu dnesnimu ATISu, opravdu se musi hlaskovat Runway shortened...? Chvili mi trvalo, nez jsem to pochopil :)[/quote]

To seš dobrej, já to nepochopil. :-)[/quote]
Ja vlastne taky ne. Prvni jsem premyslel, jestli to neni uzavreni nejakych pojizdecek. Nedavalo mi to ale smysl, tak jsem to zjistil textem :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 25