VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#71987
[quote="Gelba"]Hm mezi těmi co to přejeli jsem byl bohužel i já :)...Jinak se omlovám za odlet z Brna že jsem si nepřečetl SOPy a hlásil se po vzletu APP.[/quote]

Já udělal v Brně totéž. SOP jsem možná četl, ale jen jednou a to už je dávno. Při vzletu mi v hlavě trochu vrtalo, jak to asi s tím přeladěním a hlášením altitude bude. Rozhodl jsem se tedy udělat to tak, jako letadlo, které odlétalo těsně přede mnou (nějakej malej vrtulovej dvoumotorák, možná ty). Jak vidno, v danou chvíli to nebylo to správné rozhodnutí. :)
Jednoznačně ale z celé situace viním ATC, protože Brno Approach v kombinaci s věží je jev tak vzácný, že chudák pilot nemůže poprvé v životě tváří v tvář takovéto situaci tušit, jak se zachovat. :)
Příště už budeme vědět.
#71989
[quote="Gelba"]
Takže to znamená že "po vzletu" kdekoli jinde v zahraničí budu hlásit na TWR?[/quote]

Toto se letiste od letiste lisi. Nekde je to uvedeno v mape (EDxx), nekde v SOPech, nekde v ATISu.
Pokud si nejsem jisty, zeptam se (plati obecne!). Nejlepe pri ATC povoleni. Nejzassi moznost pri readbacku povoleni ke vzletu. Pokud povoleni (k vzletu) neobsahuje pokyn report airborne, after departure switch..., ... .
#72007
[quote="Roman Szotkovski"]No - já na to musel zareagovat, jelikož to bylo vůbec poprvé, co si mě Ground a Tower předali už před křížením dráhy 13/31 - to byla ta hlavní změna oproti dosavadnímu trendu. Doposud, co jsem lítal, si mě vždycky když byli GND a TWR, předávali až u vyčkávacího místa 06, ne dřív. Sám jsem zvědavý, kdy poletím z dráhy 13 nebo 31.[/quote]

Myslím že si 13/31 užijeme na podzim až až: http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=2577&kategorie=3
#72129
Dnes mi utkvěli v paměti 3-4 visuální přiblížení na 24 v LKPR, nedopadlo ani jedno. Nejprve LK154 se přibližoval pravděpodobně na dráhu 22/04 a celou estrádu završili 2x od TVS zmateným létáním NAD ctr a pravděpodobně hledáním letiště v oblasti Slaného a Panenského Týnce.
#72130
Tak máme za sebou nedělní COD. Sice to bylo slabší co se kvantity ATC týče (sakra oblastníci, kde jste??), ale provoz byl luxusní. Omlouváme se, že jsme nestihli připravit téma, napravíme. Každopádně to dneska stálo za to, všichni piloti podávali celkem slušné výkony. Jediné na čem jsme se s TWR shodli, že nikdo neumí letět vizuální přiblížení. Piloti jej létají buď nesmyslně (točit finále 9nm od letiště, tj na úrovni FAFu je nanic, protože pak ten vizuál postrádá smysl), nebo blbě (sice letí na sympatické 3,5NM finále, ale tam pozdě zatočí, nedotočí, a do kurzu dráhy se srovnají 1NM severně od letiště a OPAKUJÍ při vizuálu). Jelikož je oboje chyba, tak v některém s příštích CODů pro vás připravíme visual approach evening, připravíme video a náčrt do mapy a postupy pro letadla, vypneme všechny ranionavigační zařízení na LKPR a bude se lítat na oko :)

Díky všem zúčastněným pilotům i ATC a dobrou
PB

Edit: sakra, já než něco napíšu :D
#72132
[quote="amalka"]Dnes mi utkvěli v paměti 3-4 visuální přiblížení na 24 v LKPR, nedopadlo ani jedno. Nejprve LK154 se přibližoval pravděpodobně na dráhu 22/04 a celou estrádu završili 2x od TVS zmateným létáním NAD ctr a pravděpodobně hledáním letiště v oblasti Slaného a Panenského Týnce.[/quote]
Ne, ne, zas takovej jouda nejsem. Dráhy jsem si nesplet, jen jsem osu rwy 24 přeletěl o tolik, že to tak mohlo vypadat. Důvodem bylo, že jsem prvně v životě zkoušel vizuál a nějak to ještě neměl natrénovaný, tak jsem to prostě celý po.... . Nejdřív jsem si hlídal směr, a zapomněl na výšku a zjistil, že jsem moc vysoko a nakonec že jsem moc rychlej a vždy když jsem dokorigoval jedno, tak už zas bylo špatně něco jiného. Samotného mě to dost otrávilo. Ještě to nacvičím a někdy v budoucnu vyzkouším znovu.
#72228
Dnes mi utkvěli v paměti 3-4 visuální přiblížení na 24 v LKPR, nedopadlo ani jedno. Nejprve LK154 se přibližoval pravděpodobně na dráhu 22/04 a celou estrádu završili 2x od TVS zmateným létáním NAD ctr a pravděpodobně hledáním letiště v oblasti Slaného a Panenského Týnce.

Nechápu to poslední, jediní TVS jsme byli Já (TVS255) a TVS254, TVS 254 vypadl net a nechtěl se vracet, za to já, přesto, že jsem spletl zadání \"Leťte po směru větru dráhy 24\". Ano, byl jsem zmatený, ale poté co jste mi to vysvětlili, jsem byl schopen Visuálního příblížení, přesto jsem přistál, což byl primární úkol. Přičemž, jste mi zadal kurz (heading) 300, když už jsem měl 140, po vašem upozornění, když jsem byl někde u Slaného. Poté jste se tedy opravil.

Nejsem zde u rozebírání mého a mého kolegy visuálního přiblížení, které jsem měl možná mít dávno nacvičené, ale jsem zde pro pochválení trpělivosti ATC, jakž LKAA, LKPR, LZIB, tak i pro ostatní piloty, jestliže jsem jim něco zkazil. Díky, doufám, že se moc nezlobíte na moje zmatení.
#72238
A, sem rád že se potrefení ozývají. To Vaše vizuální přiblížení jste v první řadě vůbec neměl odkývat, když Vám to LKPR_APP nabídl, protože jste vůbec netušil o co půjde.

A za druhé když něco nevíte, nebo nevíte co dělat dál, tak je potřeba se OBRATEM! zeptat. Vy jste si nespletl zadání pokračujte do polohy po větru pravého dráhy 24, Vy jste vůbec netušil co se po Vás chce. Tzn. problém není v neznalosti, problém je v tom že řídícímu něco odkýváte aniž vůbec víte co se po Vás chce.
#72247
[quote="SinceX"]Přičemž, jste mi zadal kurz (heading) 300, když už jsem měl 140, po vašem upozornění, když jsem byl někde u Slaného. Poté jste se tedy opravil.[/quote]

Tak abychom tuto moji chybu uvedli na pravou míru, letadlo přes opakované potvrzení, že trefí zpět k letišti driftovalo severozápadně od Panenského Týnce směrem na sever. V tu chvíli jsem doporučil kurz k letišti jako 300 a následně (až po readbacku letadla) opravil na 140. Doufám, že tento otočený a záhy opravený kurz nebude mít na moji funkci rostlináře žádný vliv, stejně jako tato instrukce neměla žádný vliv na letadlo.

Pro zajímavost, druhý výše zmíněný TVS skončil po vizuálním přiblížení na LKPR/24 severně od Neratovic načež zmizel z radaru.
#72271
[quote="oupa"]Bude VACC-CZ publikovat nějaký NOTAM ohledně zavření 24 nebo se předpokládá, že to všichni včetně zahraničních pilotů tak nějak vědí?[/quote]
Do databáze NOTAMů má přístup jen pár lidí (já to mimochodem nejsem, stejně jako Ama, JM, MQ a další...). Včera jsem psal PS maila, zatím neodpověděl. Bez něj to tam asi nedostanem, takže zatím musíme dráhu zavírat jen atisem.
#72274
[quote="oupa"]Bude VACC-CZ publikovat nějaký NOTAM ohledně zavření 24 nebo se předpokládá, že to všichni včetně zahraničních pilotů tak nějak vědí?[/quote]

Zastavam nazor, ze pokud neni draha (06/24) uzavrena VATSIM NOTAMem, nelze ji povazovat za uzavrenou a nadale plati, ze hlavni pristavaci smer je 24.
To, ze ridici zvoli jinou RWY IN USE, je jiz veci jeho. Zavirani drahy ATISem je taky na povazenou. ATIS informuje (napr. o uzavreni), nikoliv uzavira.
#72276
No v kompetenci TWR je rozhodnout, ktera draha se uzavře ne? A to učiní pomocí ATISu. (Na základě NOTAMu). To si trochu odporuje vzájemně. Ale pokud to neni oficiálně v \"našem\" NOTAMu uvedeno, asi bych to viděl stejně jako Roman.
A už selskej rozum tomu napovídá...Já měl při VOR/DME 31 vítr 220/14...To už jsem byl skoro na limitu.
To je ale dilematum. Rozhodně se nad tim alespoň uvažujme.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25